Nieuwe chat! Zie dit topic.

Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door JustMe »

De groothandels verschillen inderdaad. Een bepaalde groothandel kan nog voorraad hebben en de ander niet.

Evorel en Systen zijn wel hetzelfde.

Soms krijg ik ook een doosje met de naam 'Evorel' er op. De pleisters zijn exact hetzelfde en de fabrikant ook.

Maar dat betekend dus ook dat als de fabrikant (Janssen) niet kan leveren, beide merken niet geleverd kunnen worden als de voorraad op is.

Een echt alternatief merk is Sandoz. Ik persoonlijk krijg daar nogal vervelende reacties van (jeuk, rode huid en zelfs zwelling). Met Systen is dat een stuk minder voor mij.

Je kan je apotheek ook altijd vragen of ze kunnen informeren bij andere apotheken in de buurt. Die kunnen een andere groothandel hebben of nog een voorraad.
Gebruikersavatar
Laura_be
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:35
Gender: Transgender
Locatie: Limburg (BE)

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Laura_be »

Nathaliedepree schreef: 11 dec 2019, 23:58
Ik vind jouw taalgebruik wel heel ver gaan hierin, Laura.
Wie ben jij om te bepalen wie een echte transvrouw is en wie een travestiet of een man met een fetish is?
Moeten we allemaal ons certificaat tonen dat we door een psychiater als vrouw erkend zijn geweest?
Het is dit soort snerend taalgebruik dat mensen met dysforie die bang zijn om veroordeeld te worden door alles en iedereen compleet de put in duwt.

Dat er een tekort aan medicatie is heeft eerder te maken met de pharma industrie die niet voldoende kan verdienen aan een busje Estrogel of aan een Systen pleister.
Net zoals baby Pia lang heeft moeten wachten op haar prik wegens winstproblemen voor de grote pharma giganten. Heeft niks te maken met het gedrag van anderen.

Wie oestrogenen waardig is of niet is niet aan jou om te beslissen.
De tijden dat je het eerst onder lijdensdruk moest begeven hebben alvorens je recht had op een oestrogeenpleister zijn voorbij en gelukkig maar.

Als die travestiet beter in haar vel zit met borsten, dan is dat prima vind ik.

Of moeten we tegenwoordig hersenscans gaan nemen en enkel zij waarbij op de scan een vrouwelijk hersenpatroon te zien is een pleister of een tube gel gunnen? Dacht het niet he.

En verder zeg ik er niks meer over.
Dit soort reacties is exact wat de transgemeenschap van binnenuit kapot maakt. Die hiërarchie.

Als er een vraag naar zorg is dan moet die vraag ingevuld worden. Dan moeten we niet een deel mensen laten verwelken zodat jij die wat eerder op de wachtlijst stond voor een jaar Estrogel kan meenemen.
Want als jij voor zes maanden had meegenomen, dan had een andere transvrouw voor die andere zes maanden kunnen meenemen.
The pot calling the kettle black dus...

En bedenk je ook heel goed dat TERFs (trans exclusionary feminists) geen enkele transvrouw een hormoontherapie gunnen. In hun ogen zijn wij allemaal mentaal verwarde mannen die psychotherapie nodig hebben.
Perfecte verdeel en heers politiek voor hun dus als binnen de gemeenschap sommige individuen zich transer wagen dan anderen.
Sorry hoor, leg geen woorden in mijn mond!! Jij weet niet met wie ik allemaal al conversatie mee gehad heb, op welke manier en op welke plaatsen.
Ik ben idd niet om voor een ander te bepalen wat/wie ze zijn, maar wel al genoeg gezien om te weten wanneer ik met mensen te maken heb die het niet serieus nemen en maar iets zien "hey, laten we het ook proberen". Ik heb verschillende mensen uit onze koepel gesproken, ook degenen die aan de kant worden geduwd door mensen omdat het allemaal niet rooskleurig genoeg is, dus ga jij er even niet over oordelen waar ik wel niet en mijn conclusies mag trekken.

Maar alvast bedankt om te laten zien wat ik blijkbaar weer vergeten was en een van de redenen waarom ik van fora en social media wegbleef, dat mensen heel snel van oordeel zijn omdat het niet strookt met hun mening en zelf denken overal bij geweest te zijn. Dus misschien even weer die spiegel eens bij jou zetten... oftewel die pot/ketel toestanden. Hypocriet!
-- Ut vivimus, sic in aeternum resonamus --
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Iets minder persoonlijke aanvallen graag.
Irene
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Anon20210626 »

Hoeveel minder mag dan wel Irene? lol
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Anon20191227 »

Laura_be schreef: 15 dec 2019, 18:48
Nathaliedepree schreef: 11 dec 2019, 23:58
Ik vind jouw taalgebruik wel heel ver gaan hierin, Laura.
Wie ben jij om te bepalen wie een echte transvrouw is en wie een travestiet of een man met een fetish is?
Moeten we allemaal ons certificaat tonen dat we door een psychiater als vrouw erkend zijn geweest?
Het is dit soort snerend taalgebruik dat mensen met dysforie die bang zijn om veroordeeld te worden door alles en iedereen compleet de put in duwt.

Dat er een tekort aan medicatie is heeft eerder te maken met de pharma industrie die niet voldoende kan verdienen aan een busje Estrogel of aan een Systen pleister.
Net zoals baby Pia lang heeft moeten wachten op haar prik wegens winstproblemen voor de grote pharma giganten. Heeft niks te maken met het gedrag van anderen.

Wie oestrogenen waardig is of niet is niet aan jou om te beslissen.
De tijden dat je het eerst onder lijdensdruk moest begeven hebben alvorens je recht had op een oestrogeenpleister zijn voorbij en gelukkig maar.

Als die travestiet beter in haar vel zit met borsten, dan is dat prima vind ik.

Of moeten we tegenwoordig hersenscans gaan nemen en enkel zij waarbij op de scan een vrouwelijk hersenpatroon te zien is een pleister of een tube gel gunnen? Dacht het niet he.

En verder zeg ik er niks meer over.
Dit soort reacties is exact wat de transgemeenschap van binnenuit kapot maakt. Die hiërarchie.

Als er een vraag naar zorg is dan moet die vraag ingevuld worden. Dan moeten we niet een deel mensen laten verwelken zodat jij die wat eerder op de wachtlijst stond voor een jaar Estrogel kan meenemen.
Want als jij voor zes maanden had meegenomen, dan had een andere transvrouw voor die andere zes maanden kunnen meenemen.
The pot calling the kettle black dus...

En bedenk je ook heel goed dat TERFs (trans exclusionary feminists) geen enkele transvrouw een hormoontherapie gunnen. In hun ogen zijn wij allemaal mentaal verwarde mannen die psychotherapie nodig hebben.
Perfecte verdeel en heers politiek voor hun dus als binnen de gemeenschap sommige individuen zich transer wagen dan anderen.
Sorry hoor, leg geen woorden in mijn mond!! Jij weet niet met wie ik allemaal al conversatie mee gehad heb, op welke manier en op welke plaatsen.
Ik ben idd niet om voor een ander te bepalen wat/wie ze zijn, maar wel al genoeg gezien om te weten wanneer ik met mensen te maken heb die het niet serieus nemen en maar iets zien "hey, laten we het ook proberen". Ik heb verschillende mensen uit onze koepel gesproken, ook degenen die aan de kant worden geduwd door mensen omdat het allemaal niet rooskleurig genoeg is, dus ga jij er even niet over oordelen waar ik wel niet en mijn conclusies mag trekken.

Maar alvast bedankt om te laten zien wat ik blijkbaar weer vergeten was en een van de redenen waarom ik van fora en social media wegbleef, dat mensen heel snel van oordeel zijn omdat het niet strookt met hun mening en zelf denken overal bij geweest te zijn. Dus misschien even weer die spiegel eens bij jou zetten... oftewel die pot/ketel toestanden. Hypocriet!
Lieve Laura,
Mensen die gelukkig zijn met zichzelf en emotioneel stabiel zijn moeten anderen niet onderuit halen om hun eigen zelfwaarde een beetje op te krikken.
Ik hoop dat je de mentale rust ooit kunt vinden waar je duidelijk naar op zoek bent. Het is duidelijk dat je op dit moment nog steeds heel veel woede, angst en onzekerheid meezeult.
Sterkte.

Groetjes,
Nathalie
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Irene_de_Vreede »

<Modmodus aan>
@Nathaliedepree Je krijgt hierbij een waarschuwing. Vriendelijkverzoek werkt blijkbaar niet.
<Modmodus uit>
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Emma »

Even een afkoelperiode.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]