srs zonder diepte

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Sandra215
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2017, 17:53
Gender: Transgender

srs zonder diepte

Bericht door Sandra215 »

Hallo,

ben 63 en ben nu sinds enkele jaren aan de hrt. (mn endo vind dit niet zo leuk aangezien er erg weinig documentatie is over hrt bij +60. Ben een beetje een testcase voor hem) Heb minimale borstgroei maar overweeg geen implantaten. Ben niet zo op nep...
Normaal gezien ben ik komende zomer aan de beurt voor een srs. Gezien het feit dat ik 11 jaar geleden een zware hartoperatie heb ondergaan (vervangen aorta klep) kijk ik op tegen weer een zware operatie. Tijdens mn maandekijkse bespreking met mn psy kwam ter sprake dat een srs zonder diepte een mogelijkheid is. Is niet zo ingrijpend en er is minder nazorg nodig. Ook blijkt de definieve ontharing niet nodig te zijn. (niet dat ik er tegenop zie, maar het is wel een dure grap...) Over seks is het simpel. Heb geen behoefte aan een neo vagina aangezien ik toch niet mangericht ben. Alleen is de vraag, heeft er iemand ervaring met zo'n operatie, en is een orgasme nog mogelijk? Volgens wat ik hier en daar gelezen heb is, is in het geval van een transvrouw niet de penetratie die predominant is voor het orgasme.
PS. ben in behandeling in UZ Leuven. De operatie is gepland in UZ Gent.

Alvast bedankt voor jullie commentaar

Sandra
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: srs zonder diepte

Bericht door Anon20191227 »

Dag @Sandra215
SRS zonder diepte is inderdaad een bestaande mogelijkheid. Daarbij worden alle stappen uitgevoerd die bij een klassieke SRS worden uitgevoerd, enkel wordt er geen holte gemaakt. Je hebt wel een clitoris, grote en kleine schaamlippen en je plasbuis wordt ingekort.
Je moet niet dilateren aangezien er geen diepe vagina gecreëerd wordt. Wel is de diepte niet echt nul. Er wordt een gleufje gemaakt om het resultaat natuurlijk te laten ogen. Dit gleufje is 2 a 3 cm diep. Je kan er dus een vingertop in stoppen. Je clitoris is net zo gevoelig als die van een transvrouw die volledige diepte ondergaat, heb ik begrepen.
Dus ja, een orgasme is nog steeds mogelijk. Van wat ik kon opmaken uit internet bronnen duurt de herstelperiode voor deze ingreep ongeveer 4 weken.
Je moet slechts 3 nachten worden opgenomen in plaats van de gebruikelijke 7 nachten.
Het wordt vergoed door de zorgverzekering. Je moet wel net zoals bij een normale SRS twee verwijsbrieven van een psychiater kunnen voorleggen.

Als je je in België laat opereren is dokter Houtmeyers de beste optie momenteel. Dokter Monstrey gaat op pensioen.
Sandra215
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2017, 17:53
Gender: Transgender

Re: srs zonder diepte

Bericht door Sandra215 »

Hallo @Nathaliedepree ,

Dank voor de info. Heb nog wel afspraak met Monstrey in Feb 2020. Vond eerlijk gezegd de eerste ontmoeting met Monstrey niet zo positief. Als je meer wilt weten laat maar horen.
Vraagje: in welke hoedanigheid antwoord je? Eigen ervaring of aanverwand met UZ Gent.

Dankje

Sandra
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: srs zonder diepte

Bericht door Anon20191227 »

Dag @Sandra215
Ik ben zelf transgender. Ik ben ook geïnteresseerd in zero depth (nul diepte) maar ik ben heteroseksueel en veel jonger dan jij, dus een aantal mensen hebben me verteld dat ik best voor volledige diepte kan gaan daar het herstel niet onoverkomelijk zou zijn van deze laatste. Echter kijk ik erg op tegen moeten dilateren en spoelen en ik ben bang voor complicaties binnenin mijn lichaam.

Moet toegeven dat als ik wist dat alles goed kwam, ik voor een volledige SRS met diepte kiezen zou.

Ik ga echter mijn tijd nemen om alles op een rijtje te zetten.

Je gaf aan dat jouw endocrinoloog het niet geruststellend vond dat jij als 60 plusser aan de hormonen bent. Dat vind ik vreemd. Is jouw endocrinoloog Guy 't Sjoen? Die heeft namelijk erg veel ervaring met 60 plussers aan de HRT. Bo Van Spilbeeck was 58 toen ze aan de HRT begon en ze is er nu 61.
Leonie van hier op het forum was ook al 65 toen ze aan de HRT begon en ze was 67 als ze haar SRS onderging.
Ik snap niet vanwaar die paniek rond jouw leeftijd? Heb jij een zwakke gezondheid?

In het Verenigd Koninkrijk is er een transgender vrouw die pas aan 81 haar srs heeft ondergaan. Ze begon met hormonen op haar 76ste.

Er zijn genoeg transgender vrouwen die zelfs in hun 70'er jaren nog SRS ondergaan met diepte dus laat je niet door je leeftijd afschrikken.

Echter geef je aan niet in mannen geïnteresseerd te zijn. In zo een geval is SRS zonder diepte wel een ideale optie. Zeker gezien je iets rijpere leeftijd.

Groetjes,
Nathalie.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: srs zonder diepte

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik twijfel ook nog, maar ik heb ook nog tijd genoeg om te twijfelen.
Irene