Leveringsproblemen met alle pleisters in België

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Leveringsproblemen met alle pleisters in België

Bericht door Anon20191227 »

Leveringsproblemen met alle pleistermerken in België.
Net gebeld met apotheek.
Gelukkig heb ik een paar weken geleden nog een doosje systen gaan halen dat goed is voor 3 maand.
Hoop dat het probleem snel opgelost is want ik ken nog dames in België die het ook gebruiken en het is nu niet meer leverbaar. Wel gek dat het hier met alle merken is van pleisters.

En als je een voorschrift voor merk X hebt en ze geven je merk Y dan moet je een artsenverklaring kunnen voorleggen als ze het uit het buitenland moeten halen zei die mevrouw aan de telefoon net.

Ik woon in Maastricht maar ik ga mijn pleisters altijd over de grens halen en blijkbaar is er zowel in apothekers bij ons in Nederland als aan de overkant geen beschikbare systen meer.
Die vrouw zei wel dat brocacef aan de overkant mogelijk nog voorraad had.

Het blijft wel een gedoe om gewoon je medicijnen mee te krijgen. Wat een karwei iedere keer.

Weet iemand waarom er zoveel moeilijkheid is die pleisters te kunnen bevoorraden in apotheken?
Janssen had fabrieksproblemen maar welk excuus hebben de anderen?
Lois
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2017, 22:29
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen100 Nederland

Bericht door Lois »

Ik kan ook geen SYSTEN100 pleisters meer verkrijgen in Nederland, 3 apotheken in de omgeving gevraagd. Het is nu 4 februari en de geschatte levertijd is begin juli, 5 maanden verder dus!

Generieke van Sandos zijn er nog wel, maar ben benieuwd hoe lang dat goed gaat als iedereen daarop moet overstappen.

Dus misschien gaan we allemaal een paar maandjes in de overgang ;)
Life's what you make it! Please try to make all your dreams come true. Remember, this is your only life, so take this chance, with both hands.
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen met alle pleisters in België

Bericht door Irisaperture »

Dit heeft te maken met o.a. leveringstekorten op zich (doordat het overgrote deel van de productie in het buitenland plaatsvind en de hormonen mogelijk niet-gepatenteerde medicatie betreft, waardoor de winst daarop sowieso erg laag is en sommige fabrikanten het daardoor veel interessanter vinden om hele dure, nieuwe medicijnen met een erg kleine afzetmarkt te gaan produceren, die per doosje bij wijze van spreke 1000 euro kosten).

En de maatregelen om de zorgkosten in te dammen door apothekers te verplichten lagere inkoopprijzen af te dingen bij leveranciers vanuit de Nederlandse (hoe het in België zit weet ik niet) overheid spelen ook een rol, omdat sommige leveranciers inmiddels stellig werden en zeiden "Tja, eh, ik krijg in Duitsland (ik noem maar even een land) 3x zoveel voor hetzelfde middel, als mijn voorraden bijna op zijn krijgen jullie de restjes wel."

Ik ben zelf van Systen100 naar Sandoz 100 gegaan en toen de Sandoz 100 ook opraakten omdat iedereen door het tekort bij de Systen pleisters overstapte op de Sandoz pleisters ben ik noodgedwongen op Bayer pilletjes estradiolvaleraat overgegaan.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen met alle pleisters in België

Bericht door Elise »

Ik lees net op facebook dat de Systen 100 pleisters weer leverbaar zouden zijn. Kan iemand dat bevestigen? Is er ook al iets bekend over de 50 en 75 pleisters?
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Leveringsproblemen met alle pleisters in België

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Leveringsproblemen met alle pleisters in België

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb alweer een tijdje Systen 100 pleisters in huis.
Worden helaas niet meer door Jansens gemaakt maar door een fabrikant in Ierland en dat merk je meteen als je de pleister aanbrengt.
Plakt minder goed en vaak na 2 dagen moet ik alweer een nieuwe plakken.
Vond de blauwe tabletten welke ik ter overbrugging kreeg beter en stabieler werken.
Moet er wel bij vermelden dat ik alleen nog maar oestrogeen neem en geen androcur en sinds de borst vergroting ook geen progesteron meer.
Dat zorgt er vermoedelijk voor dat ik verschillen sneller opmerk.
Plaats reactie