Overstappen van Oestrogel op Lenzetto? Klachten door oestrogeen tekort?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Overstappen van Oestrogel op Lenzetto? Klachten door oestrogeen tekort?

Bericht door Yasmine »

De apotheek in BE waar ik voorheen mijn oestrogel bestelde heeft me laten weten dat zij niet meer per post mogen versturen. Ik kan het wel daar ophalen, maar het is een behoorlijke rit en ik las dat er nu ook Lenzetto spray is die wél vergoed wordt én bij de NL apo te bestellen is. Hoe zijn jullie ervaringen met de Lenzetto spray?

Ik gebruik oestrogel nu een jaar of 2,5 (3 pompjes) en begin me steeds meer af te vragen of bepaalde klachten met de oestrogel cq oestrogeen gebruik/tekort te maken hebben. Voorheen was ik een koukleum die met kleding aan onder 2 dekbedden en de cv op 23 graden sliep. Ook op progynova was dat jarenlang zo. Sinds de oestrogel slaap ik nagenoeg naakt onder een niet al te dik dekbed en de verwarming uit en wordt iedere nacht badend in het zweet wakker.. Nachtelijke opvliegers dus en oorzaak (via huisarts) vooralsnog onbekend.

Daarnaast heb ik sinds de oestrogel veel meer pigmentvlekken op mijn lichaam gekregen. Ik ga deze maand naar de vu voor verdere bloedonderzoeken. Zijn er anderen met deze klachten?