Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

DelicateFlower

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Lise schreef:
05 mar 2020, 21:25
dit klinkt allemaal best bijzonder. heeft de huisarts/dermatoloog een reden gegeven het niet te willen voorschrijven?
Mijn huisarts zei: "Ik heb te weinig verstand van het traject, dus ik wil geen verkeerde beslissingen nemen." Hij was dus gewoon bang dat finasteride een negatief effect zou hebben op mijn transitie. Dat wilde hij uitsluiten. Dat de psychotherapeut van Stepwork zei dat het geen negatief effect zal hebben, wilde hij niet zomaar aannemen.

De dermatoloog heeft laten weten dat het inderdaad geen kwaad kan, dus kreeg ik vanmorgen voor 3 maanden finasteride voorgeschreven. Ik ga er nu dus mee beginnen. :D
Lise schreef:
05 mar 2020, 21:25
en je transitie benadelen? waarom zou finasteride dat in hemelsnaam doen? eerder het tegenovergestelde lijkt me.
Tja, dat herhaalde ik ook steeds. Maar hij had blijkbaar de goedkeuring van een dermatoloog nodig.
“Je kan geen vrede vinden als je het leven ontwijkt.” — Virginia Woolf

Lise

Bericht door Lise »

DelicateFlower schreef:
06 mar 2020, 12:49
Mijn huisarts zei: "Ik heb te weinig verstand van het traject, dus ik wil geen verkeerde beslissingen nemen." Hij was dus gewoon bang dat finasteride een negatief effect zou hebben op mijn transitie.
Bijzondere redenatie. Als je morgen bij hem komt met een hoge bloeddruk, schrijft hij je dan ook geen bloeddrukverlager voor, want hij heeft immers geen verstand van het transitietraject?

Anyway, fijn dat het gelukt is :)

DelicateFlower

Bericht door DelicateFlower »

Ik slik nu bijna 3 weken finasteride en ik heb aardig wat bijwerkingen. Ik ben niet het type dat waslijsten met symptomen gaat afstruinen en die dan allemaal kwaaltjes begint te voelen, maar ik heb al dááágen enorm veel spierpijn.

Ik heb net even zitten googlen en er zijn meer mensen die naast erectieproblemen (en een ongevoelige penis) ook hun kracht verliezen en over hun hele lichaam spierpijn hebben. O, en die last krijgen van acne. Nu wil ik het bij mij (nog) geen acne noemen, maar ik zit sinds een week over m'n hele lichaam onder de puisten. Gelukkig alleen niet in mijn gezicht. Mijn laatste puist dateerde van 20 jaar terug geloof ik! Dus het is even wennen, haha. :lol: Wat ik dan weer niet heb, is gevoelige borsten/tepels. Die waren altijd ontzettend gevoelig en nu juist niet meer.

Meer leden die finasteride slikken of slikten en die ook spierpijn en puisten kregen? Hoe lang hield dit bij jullie aan? Ik heb namelijk geen zin in maandenlang spierpijn hebben. Ik moest daarnet mijn bed uitkrúipen. :fpalm:
“Je kan geen vrede vinden als je het leven ontwijkt.” — Virginia Woolf