Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Wie heeft er ervaringen met ffs en kan er alles over vertellen over zoal:
Waar heb je je ffs laten uitvoeren?
Ben je tevreden?
Heb je complicaties?
Welke verzekering heeft welk deel vergoed?

Ik ken nu:
1 B.A. Meijer van het UMC Amsterdam (Met hele lange wachttijden)
2 Dr. Bart van de Ven van het 2pass Clinic
3 Dr. Robert Kanhai van Mediche kliniek velsen

Van 1 hoor ik goeie verhalen ondanks de hele lange wachttijden
van 2 hoor ik goeie verhalen maar hoe zit het qau verzekering, ik hoor mensen die vergoed krijgen en mensen die alles zelf betaald hebben
van 3 ken ik geeen informatie over de FFS operaties.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door JustMe »

Hoi,

Ik heb helaas niet veel antwoorden voor je, maar dit is wat ik weet:

Wat betreft verzekering: Het is nodig om een machtiging aan te vragen. Brigitte Meijer doet dit voor je.
Ik heb begrepen dat het verkrijgen van machtigingen op het moment wel vlot gaat, onder andere bij ZK.

Ik weet dat Dr. Kanhai het tegenwoordig aanbiedt, maar ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord over ffs operaties verricht door hem. Ik betwijfel of hij hier veel ervaring in heeft.
Hij is vooral bekend voor het verrichten van SRS.

Een andere bekende kliniek is Facialteam in Spanje, maar die zijn volgens mij wel prijzig. Alles vergoed krijgen kan dan nog wel eens een probleem worden vermoed ik.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

Bart van de Ven heeft mijn FFS gedaan, iets van acht weken geleden. Voorhoofd, kin/kaak, liplift, en beetje vet in mijn wangetjes gespoten.

Ik ben dus nog aan het herstellen, er is nog een hoop zwelling, maar ik ben ook al heel tevreden; het gaat alleen nog maar beter worden 😄 (Nog) geen complicaties, en het gevoel in mijn kin en voorhoofd is grotendeels al terug, alleen boven op mijn hoofd gaat nog wel even duren als dat überhaupt gebeurt. De littekens helen goed, maar zijn natuurlijk nog zichtbaar.

De verzekering (ZK) heeft ongeveer 2/3e vergoed van de bijna 19k die het uiteindelijk heeft gekost, maar dat is dus ook inclusief twee procedures die nooit vergoed worden (liplift en lipo). Ik ben ook bij Brigitte Meijer en Facial Team geweest, en ZK zou bij dr Meijer alles vergoeden en bij Facial Team maar de helft van de 24k die me gequote werd (en dat was voor alleen voorhoofd- en kaakwerk).

Ook misschien wel leuk om te weten, dr Meijer is echt een heel fijn persoon, dr van de Ven kan behoorlijk bot overkomen, en de artsen van FT heel professioneel, maar waren een beetje raar met complimenten uitdelen over dingen waar ik me helemaal niet fijn over voel.

Laat maar weten of je nog vragen hebt.
Gebruikersavatar
Amber moon
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2020, 11:00
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Amber moon »

FT is Marbella, Spanje, toch? Ben je daar geweest, of video-call?
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

Amber moon schreef: 07 mei 2020, 17:04 FT is Marbella, Spanje, toch? Ben je daar geweest, of video-call?
Ja, dat was een fijn dagje Marbella/Malaga, en het was echt super lekker weer daar in december 😄
Het consult is gratis, zelfs inclusief taxi vanaf het vliegveld, CT scans, en een virtuele FFS.
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Ik heb 5 juni een afspraak met Dr. Bart van de Ven van het 2pass Clinic. Ben heel erg benieuwd.
Ik ga sowieso ook langs Dr. Robert Kanhai van Mediche kliniek velsen omdat ik daar mijn orchidectomie laat doen, ik ga dan ook zeker een intake doen voor de ffs. Puur om te vergelijken en door te vragen naar zijn ervaringen.....
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

mystory.nicky schreef: 11 mei 2020, 12:41 Ik ga sowieso ook langs Dr. Robert Kanhai van Medische kliniek Velsen omdat ik daar mijn orchidectomie laat doen,
Weet jij toevallig hoe lang de wachtlijst daar is? Ik ben al anderhalf jaar bezig met een orchi regelen en sta nu al een tijdje op de lijst bij AUMC, maar dat zal waarschijnlijk nog wel even duren...
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Bij Velsen Kliniek kan je heel snel terecht, wachttijd in weken....
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

Damn, het is ook echt alsof ik altijd bij de langste rij aansluit 😅
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

AnneCeleste schreef: 11 mei 2020, 12:58 Damn, het is ook echt alsof ik altijd bij de langste rij aansluit 😅
Ja wachttijden is wel heel vervelend, ik zou als ik jou was even bellen dan weet je het zeker:)
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong