Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Lieve mensen,
Ik heb 13 oktober mijn FFS operatie gehad!
Haarlijnverlaging, voorhoofd, wenkbrauw lift, kin, kaak en adamsappel correctie.

Herstel is super snel gegaan. Echt blij met de goedeverzoring in de 2 pass clinic en mijn lieve vriendin die dag en nacht bij me kon zijn.

Eerste 2 dagen aan een cool machine die die het hele gezicht koelt waardoor de kans op zwelling en blauwe plekken zoveel mogelijk afneemt.

Wat ik zo fijn vind bij de 2pass clinic is dat er ruim keuze is wat je wil eten, het vers is en echt gemaakt is voor na de operatie om zo goed mogelijk te herstellen.

Het voelt zo vertrouwd daar dat toen mijn vriendin en ik binnen stapte wij gelijk geen zenuwen meet hadden.

Bart van de Ven luister naar je wensen en denkt met je mee. Een nuchtere maar hele kundige chirurg. Ik zal nog meerdere vlogs uitgebreid gaan posten op mijn YouTube kanaal met voor na fofos, herstel fotos, simulatie fotos enzo.

Ik ben dol gelukkig nu lekker na een weekje thuis te zijn en nu al zo blij te zijn met het resultaat.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

Lisa1973 schreef: 30 sep 2020, 21:42
robin1963 schreef: 30 sep 2020, 20:22 Oh dat is nooit fijn, ik heb een verwijzing van het UMCG gekregen en aan de hand daarvan belden ze vorige week van MKV.
Ze boden gelijk excuses aan voor de vertraging wat ik wel netjes vond. Echt vertraagd was het ook niet ( 1 maand na versturen verwijzing).
Nu een afspraak voor oktober (intake).
Affgelopen maand een borstvergroting bij de Gender Clinic gehad en was erg fijn en goed maar zij doen (nog niet) geen FFS
Ok dat is dan wel snel en dat is alleen maar fijn.
Hoop dat je snel na je intake geopereerd kan worden.

In mijn geval spelen er meer dingen mee, heb zelf het vermoeden dat ze mij beetje willen afschuiven om vervolgens te vergeten.
Zodoende dat ik naar andere opties aan het kijken ben.
Hoe was je ervaring bij gender knicks en hoeveel cc hebben ze geplaatst? En waar hebben ze het geplaatst dualeplane of achter de spier of voor de spier? En welke siliconen merk gebruiken ze ?
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

Amber Vlinder schreef: 09 okt 2020, 11:53 Even een update.

Net gebeld met MKA poli, en het schijnt nu dus al zo te zijn dat Brigitte onder de gender poli valt. Dus die meteen gebeld, en een telefonisch consult laten inplannen, en dat wordt dan 16 oktober 11:30. Ben benieuwd. Ben wel blij dat ze nu gewoon onder de genderpoli valt. Zelf heb ik daar altijd hele positieve ervaringen mee; ik weet dat niet iedereen dat heeft. Maar ook nu werd ik voor het maken. Van een afspraak na 5 minuten al teruggebeld.

Mocht ik nog iets zinvols van Brigitte horen waar jullie ook iets aan hebben, zal ik dat hier laten weten.

Lieve groet,
Amber
Hoi Amber
Sorry voor de late reactie
Antwoord op je vragen . Mijn aller eerste gesprek met BM was vorige jaar in mei en toen ging ze aanvragen bij de zorgverzekering. Daarna afwijzing en daarna zelf brief gestuurd en daarna met de skgz want ik dacht ik ga meteen actie ondernemen want wachten is geen optie . Toen had ik video gesprek met een medisch arts ( i.v.m met corona dus kon niet langs gaan). Veel gedoe en veel vragen aan mij gesteld en gelukkig een familielid ter ondersteuning. En toen groen licht gegeven van dat ze me behandeling vergoeden wat ik zelf ook wil dus voorhoofd en kin . ( wil geen kaak !) En BM gaf aan dat ze beetje de neus ook gaat doen zit toch in de pakket bij de UMC! Verder weer langs geweest en ook telefonisch gesprek gaf ze 7 okt aan helaas i.v.m corona kunnen ze nu echt niemand opereren ! Dat was zwaar balen maar aan de andere kant begrijp ik het ook ! Dus nu wachten wanneer ze gaat bellen want volgens haar sta ik hoog op de lijst
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

mystory.nicky schreef: 20 okt 2020, 12:23 Lieve mensen,
Ik heb 13 oktober mijn FFS operatie gehad!
Haarlijnverlaging, voorhoofd, wenkbrauw lift, kin, kaak en adamsappel correctie.

Herstel is super snel gegaan. Echt blij met de goedeverzoring in de 2 pass clinic en mijn lieve vriendin die dag en nacht bij me kon zijn.

Eerste 2 dagen aan een cool machine die die het hele gezicht koelt waardoor de kans op zwelling en blauwe plekken zoveel mogelijk afneemt.

Wat ik zo fijn vind bij de 2pass clinic is dat er ruim keuze is wat je wil eten, het vers is en echt gemaakt is voor na de operatie om zo goed mogelijk te herstellen.

Het voelt zo vertrouwd daar dat toen mijn vriendin en ik binnen stapte wij gelijk geen zenuwen meet hadden.

Bart van de Ven luister naar je wensen en denkt met je mee. Een nuchtere maar hele kundige chirurg. Ik zal nog meerdere vlogs uitgebreid gaan posten op mijn YouTube kanaal met voor na fofos, herstel fotos, simulatie fotos enzo.

Ik ben dol gelukkig nu lekker na een weekje thuis te zijn en nu al zo blij te zijn met het resultaat.
Hii nicky

Wat leuk nieuws zeg ! Snelle herstel ! Ik zag je inderdaad op de instagram van bart ! Welke type kreeg je ? Type 1 of 2cof 3 of 4 en heb van de zorgverzekering vergoedt gekregen ?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

Mermaid85 schreef: 25 okt 2020, 01:07
Lisa1973 schreef: 30 sep 2020, 21:42
robin1963 schreef: 30 sep 2020, 20:22 Oh dat is nooit fijn, ik heb een verwijzing van het UMCG gekregen en aan de hand daarvan belden ze vorige week van MKV.
Ze boden gelijk excuses aan voor de vertraging wat ik wel netjes vond. Echt vertraagd was het ook niet ( 1 maand na versturen verwijzing).
Nu een afspraak voor oktober (intake).
Affgelopen maand een borstvergroting bij de Gender Clinic gehad en was erg fijn en goed maar zij doen (nog niet) geen FFS
Ok dat is dan wel snel en dat is alleen maar fijn.
Hoop dat je snel na je intake geopereerd kan worden.

In mijn geval spelen er meer dingen mee, heb zelf het vermoeden dat ze mij beetje willen afschuiven om vervolgens te vergeten.
Zodoende dat ik naar andere opties aan het kijken ben.
Hoe was je ervaring bij gender knicks en hoeveel cc hebben ze geplaatst? En waar hebben ze het geplaatst dualeplane of achter de spier of voor de spier? En welke siliconen merk gebruiken ze ?
Ik kom hier later op terug, ik ga in elk geval van A naar C cup.
Men besteld 2 merken implantaten en kijken tijdens de ingreep welke het beste zal passen.
Ik wordt volgende week vrijdag geopereerd dus daarna zal ik daar verder op terug komen.
Kristijna
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:25
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Kristijna »

Dus ik heb mijn FFS gehad bij Brigitte Meijer en ben inmiddels 6 weken post op. Ik heb mijn adamsappel laten schaven, een voorhoofdrecontouring gehad inclusief wenkbrauwlift en een neuscorrectie. Ik ben over het algemeen erg blij met het resultaat. Voorheen voelde ik nog vrij veel dysforie wanneer ik in de spiegel keek of naar bepaalde foto's keek. Vooral wanneer mijn profiel zichtbaar was. Dit is echter nu vrijwel volledig weg en wanneer ik nu naar mijn gezicht kijk zie ik gewoon een vrouw. De adamsappel lijkt vrijwel geheel weg te zijn dus daar ben ik erg tevreden mee. Over mijn voorhoofd ben ik ook erg tevreden en dankzij deze ingreep lijken mijn ogen een stuk opener en vrouwelijker. Ik ben echter nog niet geheel zeker over de wenkbrauwlift en de neuscorrectie. Ik vind persoonlijk mijn wenkbrauwen erg hoog zitten. Volgens mensen in mijn omgeving valt het erg mee en dr. Meijer zei tijdens het eerste consult dat ze ook nog wat zullen zakken. Het kan uiteraard ook zijn dat ik er zelf nog aan moet wennen. Met mijn neus ben ik qua grootte wel tevreden maar mijn neusvleugels lijken asymmetrisch te zijn. Een is wat kleiner dan de ander en deze klapt ook telkens dicht wanneer ik inadem. Dit is vrij vervelend en hierdoor slaap ik ook minder goed. Dit wilde ik met dr. Meijer bespreken aangezien ik aanstaande vrijdag een afspraak zou hebben maar deze moest helaas vanwege de tweede covid-19 golf met een maand worden verzet. Ik weet dat 6 weken vrij kort na de operatie is en dat ik sowieso nog meer geduld zal moeten hebben, maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die hun FFS al gehad hebben en soortgelijke situaties hadden en hoe dit uiteindelijk af is gelopen.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen FFS

Bericht door robin1963 »

Zojuist gehoord (dat ik weer eens om info gevraagd had) dat het nu nog wel een jaar zou kunnen duren?
Dan sta ik inmiddels 2,5 jaar op de wachtlijst voor een operatie!!
Ongelofelijk!
Ik wil graag naar dr. Kanhai in dat geval maar er zijn helaas geen ervaringen van mensen die hier een FFS hebben laten doen.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen FFS

Bericht door robin1963 »

trouwens m.b.t. de Gender Clinic:
Borstvergroting was dual plane
Achter de borstspier 235CC
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

robin1963 schreef: 09 nov 2020, 12:10 trouwens m.b.t. de Gender Clinic:
Borstvergroting was dual plane
Achter de borstspier 235CC
Dual plane is 1 derde deel achter de spier en 2 derde deel voor de spier.
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Even een update:
Nu 6 weken na de FFS operatie in Belgie bij de 2pass clinic,
Mijn herstel gaat super snel, littekens bij de haargrens en in de lijn van kin naar hals zijn al minder rood.
Zwelling is enorm snel afgenomen en de blauwe plekken waren bij mij binnen 2 weken na de operatie al verdwenen.
Ik herstel super snel en begin steeds meer energie terug te krijgen.
Afentoe heb ik kleine prikkeltjes in de kin en voorhoofd waarin nu op sommige plekken al weer gevoel in terug lijkt te komen.

De vlogs zijn gemonteerd maar ik mag ze nog niet plaatsen ivm opnames waar ik verder weer niks over mag en kan zeggen.
Voor de lief hebbers die graag de vlog nu al wil bekijken ivm het maken van beslissingen stuur me een prive berichtje, dan zal ik je binnenkort de privé link sturen.

Liefsss
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong