Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door zuidwest »

Lisa1973 schreef: 01 jul 2021, 19:23
zuidwest schreef: 01 jul 2021, 19:19 Kun je een FFS bij mw. Brigitte Meijer ook laten doen als je het diagnostisch taject bij bijvoorbeeld De Vaart in Assen doet en HRT in Den Haag? Met andere woorden kun je voor alleen FFS naar het VUmc?
Ja dat kan maar je moet je wel aanmelden bij het VU en geduld hebben want je komt op de wachtlijst te staan.
Het scheelt wel als je medische stukken kan indienen aangaande je voor traject.
O dan is het goed dat ik al die tijd op wachtlijst ben blijven staan. Ik ben verwezen naar VUmc in september 2019.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

zuidwest schreef: 01 jul 2021, 20:14
Lisa1973 schreef: 01 jul 2021, 19:23
zuidwest schreef: 01 jul 2021, 19:19 Kun je een FFS bij mw. Brigitte Meijer ook laten doen als je het diagnostisch taject bij bijvoorbeeld De Vaart in Assen doet en HRT in Den Haag? Met andere woorden kun je voor alleen FFS naar het VUmc?
Ja dat kan maar je moet je wel aanmelden bij het VU en geduld hebben want je komt op de wachtlijst te staan.
Het scheelt wel als je medische stukken kan indienen aangaande je voor traject.
O dan is het goed dat ik al die tijd op wachtlijst ben blijven staan. Ik ben verwezen naar VUmc in september 2019.
Dat kan zeker erg schelen, ik zou de stukken van je voor traject opvragen en laten inscannen bij het VU.
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door anna_ »

ik ben bij Dr. Kanhai geweest voor FFS maar de ASR heeft de aanvraag afgewezen.

zojuist heb ik tot mijn grote schrik gezien dat ook het bezwaar is afgewezen en dat er geen machtiging word verleend.

"Deze machtigingsaanvraag is afgekeurd.
0613: Volgens de polisvoorwaarden wordt deze nota niet of niet volledig betaald."

een verdere toelichting vanuit de ASR heb ik helaas nog niet ontvangen

Heeft iemand nog suggesties?
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

anna_ schreef: 13 jul 2021, 17:22 ik ben bij Dr. Kanhai geweest voor FFS maar de ASR heeft de aanvraag afgewezen.

zojuist heb ik tot mijn grote schrik gezien dat ook het bezwaar is afgewezen en dat er geen machtiging word verleend.

"Deze machtigingsaanvraag is afgekeurd.
0613: Volgens de polisvoorwaarden wordt deze nota niet of niet volledig betaald."

een verdere toelichting vanuit de ASR heb ik helaas nog niet ontvangen

Heeft iemand nog suggesties?
Mijn aanvraag bij Kanhai werd afgewezen omdat het behandelplan niet toereikend was voor een FFS.
Dat stond in de brief van de Zilveren Kruis te lezen.
Het enige wat je nog kan doen is Kanhai een nieuw behandelplan te laten opstellen welke meer toereikend is voor de vergoeding.
Weet niet of je via de verzekering al groen licht had gekregen voor een FFS?
Ik moest tijdens mijn bezwaar foto's indienen van het gelaat en op basis daarvan kreeg ik wel groen licht voor FFS maar niet via Kanhai.
Zodoende dat ik nu de weg middels het VU bewandel.
Hoop dat je via de verzekeraar meer te weten komt waarom het precies is afgewezen want je kan er nu vrij weinig mee doen.
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door zuidwest »

anna_ schreef: 13 jul 2021, 17:22 ik ben bij Dr. Kanhai geweest voor FFS maar de ASR heeft de aanvraag afgewezen.

zojuist heb ik tot mijn grote schrik gezien dat ook het bezwaar is afgewezen en dat er geen machtiging word verleend.

"Deze machtigingsaanvraag is afgekeurd.
0613: Volgens de polisvoorwaarden wordt deze nota niet of niet volledig betaald."

een verdere toelichting vanuit de ASR heb ik helaas nog niet ontvangen

Heeft iemand nog suggesties?
Normaal gesproken kun je waar in beroep. Als het goed is moet dat ook in de beslissing op bezwaar (is de afwijzing) vermeld staan (zogenaamde rechtsmiddel verwijzing). In beroep ga je proberen aan te tonen dat de beslissing op bezwaar onjuist is omdat bijvoorbeeld de verkeerde informatie is gebruikt om tot de beslissing op bezwaar te te komen