Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

AnneCeleste schreef: 10 jul 2020, 14:45 Zilveren Kruis heeft voor mij ook net een machtiging voor elektrisch epileren afgewezen. Ze zijn lekker bezig daar...
Als je advocaat nodig hebt raad ik mw. D.E.J. Maes aan van https://www.derozeadvocaat.nl/
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

Nee joh, komt wel goed.

Ik moet alleen wachten tot mijn baard weer terug groeit om er een paar super deprimerende foto's van te maken, maar waar dan wel een beetje uit blijkt dat de behandelingen aanslaan... En een brief van een huidtherapeut regelen die zegt dat ik echt toch wel wat meer behandelingen kan gebruiken.
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

NIEUWS
De Rechtbank Gelderland heeft een vrouw in het gelijk gesteld die vindt dat zorgverzekeraar VGZ haar aangezichtsoperaties moet vergoeden.
De uitspraak kun je hier bekijken: http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2020:4279
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

Dit is een uitspraak welke andere kunnen helpen..
Heb hem maar vast gelegd, maar dan moet wel de machtiging door de verzekeraar geaccepteerd worden..in mijn geval duurt al bijna 3 maanden.
Maar weer eens eventjes bellen.
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

AnneCeleste schreef: 06 mei 2020, 22:18 Bart van de Ven heeft mijn FFS gedaan, iets van acht weken geleden. Voorhoofd, kin/kaak, liplift, en beetje vet in mijn wangetjes gespoten.

Ik ben dus nog aan het herstellen, er is nog een hoop zwelling, maar ik ben ook al heel tevreden; het gaat alleen nog maar beter worden 😄 (Nog) geen complicaties, en het gevoel in mijn kin en voorhoofd is grotendeels al terug, alleen boven op mijn hoofd gaat nog wel even duren als dat überhaupt gebeurt. De littekens helen goed, maar zijn natuurlijk nog zichtbaar.

De verzekering (ZK) heeft ongeveer 2/3e vergoed van de bijna 19k die het uiteindelijk heeft gekost, maar dat is dus ook inclusief twee procedures die nooit vergoed worden (liplift en lipo). Ik ben ook bij Brigitte Meijer en Facial Team geweest, en ZK zou bij dr Meijer alles vergoeden en bij Facial Team maar de helft van de 24k die me gequote werd (en dat was voor alleen voorhoofd- en kaakwerk).

Ook misschien wel leuk om te weten, dr Meijer is echt een heel fijn persoon, dr van de Ven kan behoorlijk bot overkomen, en de artsen van FT heel professioneel, maar waren een beetje raar met complimenten uitdelen over dingen waar ik me helemaal niet fijn over voel.

Laat maar weten of je nog vragen hebt.
Hoi ik heb een vraagje stel je krijgt vergoedt hoe gaat de proces verder als je bv bij de bart wilt gaan in belgie ? Of als je half bij brigitte en half bij bart . ? Weet iemand hoe de proces zou gaan ?

En verder hoe veel weken ongeveer moet ik vragen voor me werk als je in 1 x alles wilt gaan doen ? ( herstel gaat bij ieder anders , dat weet ik achteraf wel .hihi
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Mermaid85 schreef: 15 sep 2020, 00:32
AnneCeleste schreef: 06 mei 2020, 22:18
Hoi ik heb een vraagje stel je krijgt vergoedt hoe gaat de proces verder als je bv bij de bart wilt gaan in belgie ? Of als je half bij brigitte en half bij bart . ? Weet iemand hoe de proces zou gaan ?

En verder hoe veel weken ongeveer moet ik vragen voor me werk als je in 1 x alles wilt gaan doen ? ( herstel gaat bij ieder anders , dat weet ik achteraf wel .hihi
Hoihoi,
Wat ik ervaar en je kan vertellen is dat bij Bart van der Ven je zelf een afspraak kan maken op korter termijn.
Zoals algemeen wel bekend is duurt het bij het VU allemaal erg lang, ook voor Brigitte is een lange wachttijd.

Dr. van der Ven doet alles in 1 x.
Je plant een afspraak in, hij maakt een simulatie voorstel en dat ga je bespreken.
Daarna kan je je operatie inplannen.

De verzekering doet erg moeilijk met dit soort operaties, en ieder jaar is dat weer wisselend.
Ik ben 3x afgewezen, ondanks mijn goede bewijzen, nu komt er een rechtszaak.
Toch laat ik me 13 oktober opperen, omdat de psychische draaglast te zwaar wordt.

Herstel om weer aan het werk te kunnen staat 2 tot 5 weken voor, maar inderdaad dat is voor iedereen anders.
Ik heb zelf een maand vrij gepland.

Om de operatie een deel bij de een en het andere deel bij de ander te doen, moet je goed overleggen met beide artsen.

Mijn keus was snel gemaakt toen ik hoorde dat ik bij het Vu 2,5 jaar kon wachten.
En toen ik laatst mijn adamsappel wou laten opnemen niet te recht kon omdat ik geen patiënt was.
Als ik wel patiënt was kon ik over 2,5 maand pas terecht om even snel de adamsappel op te laten meten....

Liefs Nicky
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

Hee ja, precies als Nicky zegt :)

Ik had alleen iets minder problemen bij de verzekering: bij mij werd het 1x afgewezen. Wel nog wat andere misverstanden en het is echt altijd uren aan de telefoon hangen, maar het is wel goedgekomen uiteindelijk.

Vooraf had ik bij mijn werk aangegeven dat ik 4-6 weken er niet zou zijn, maar uiteindelijk was ik na 4 weken "terug" (want tijdens mijn verblijf bij 2pass sloeg corona toe, dus opeens thuis werken).
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

OK duidelijk! Maar ik heb 12 augustus gehoren gekregen van mijn zorgverzekering dat ik vergoedt krijgt voor de FFS. En 2 weken geleden belde brigitte mij op om te vragen of ik gisteren geopereerd kon worden. Maar gezien me werk dacht ik dat het niet zo handig is onverwacht te gaan plannen , maar beste zou zijn een datum door te geven . Nu heb ik a.s vrijdag een consult weer met haar en ik hoop dat ze een operatie data heeft !

En stel ik wil bij bart geopereerd worden kan het ook ?, want van de zorgverzekering heb ik een goedkeuring gekregen maar ik weet alleen niet of je in belgie geopereerd mag worden
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

AnneCeleste schreef: 15 sep 2020, 11:07 Hee ja, precies als Nicky zegt :)

Ik had alleen iets minder problemen bij de verzekering: bij mij werd het 1x afgewezen. Wel nog wat andere misverstanden en het is echt altijd uren aan de telefoon hangen, maar het is wel goedgekomen uiteindelijk.

Vooraf had ik bij mijn werk aangegeven dat ik 4-6 weken er niet zou zijn, maar uiteindelijk was ik na 4 weken "terug" (want tijdens mijn verblijf bij 2pass sloeg corona toe, dus opeens thuis werken).
Oo gefeliciteerd ook voor jouw !🥳🥳🥳🥳 ik heb 12 augustus goedkeuring gekregen ook erg blij mee ! Dus met de goedkeuring kan je dus ook in belgie , bij bart geopereersworden dus ? En hoe gaat dat verder ? Wat moet je regelen tussen bart en de zorgverzekering?
En wanneer ben jij geopereerd? Moest je vooraf voorschieten? En welke behandeling liet jij doen bij de bart van ven?
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

AnneCeleste schreef: 15 sep 2020, 11:07 Hee ja, precies als Nicky zegt :)

Ik had alleen iets minder problemen bij de verzekering: bij mij werd het 1x afgewezen. Wel nog wat andere misverstanden en het is echt altijd uren aan de telefoon hangen, maar het is wel goedgekomen uiteindelijk.

Vooraf had ik bij mijn werk aangegeven dat ik 4-6 weken er niet zou zijn, maar uiteindelijk was ik na 4 weken "terug" (want tijdens mijn verblijf bij 2pass sloeg corona toe, dus opeens thuis werken).
Hi gorgous

En hoe was jouw ervaring bij 2pass?

En wat liet jij allemaal doen als ik mag weten ? En wanneer was het gebeurd? En tevreden? En hoe gaat zo proces als je van de zorg verzekering hoort dat het goed gekeurd is?