Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Mermaid85 schreef: 23 sep 2020, 17:10 OK duidelijk! Maar ik heb 12 augustus gehoren gekregen van mijn zorgverzekering dat ik vergoedt krijgt voor de FFS. En 2 weken geleden belde brigitte mij op om te vragen of ik gisteren geopereerd kon worden. Maar gezien me werk dacht ik dat het niet zo handig is onverwacht te gaan plannen , maar beste zou zijn een datum door te geven . Nu heb ik a.s vrijdag een consult weer met haar en ik hoop dat ze een operatie data heeft !

En stel ik wil bij bart geopereerd worden kan het ook ?, want van de zorgverzekering heb ik een goedkeuring gekregen maar ik weet alleen niet of je in belgie geopereerd mag worden
Bij welke zorg verzekering zit je?

Ik zou dat even uitzoeken en vragen aan je zorg verzekering.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20210626 »

Operaties in het buitenland, ALTIJD!!!! specifiek van te voren regelen met de verzekering , ook al heb je in Nederland toestemming .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

Mermaid85 schreef: 23 sep 2020, 17:10 En stel ik wil bij bart geopereerd worden kan het ook ?, want van de zorgverzekering heb ik een goedkeuring gekregen maar ik weet alleen niet of je in belgie geopereerd mag worden
Je moet hiervoor toestemming vragen, maar in mijn ervaring keuren ze wel sneller goed als er al een goedkeuring is voor dezelfde operatie in Nederland.
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

mystory.nicky schreef: 23 sep 2020, 18:27
Mermaid85 schreef: 23 sep 2020, 17:10 OK duidelijk! Maar ik heb 12 augustus gehoren gekregen van mijn zorgverzekering dat ik vergoedt krijgt voor de FFS. En 2 weken geleden belde brigitte mij op om te vragen of ik gisteren geopereerd kon worden. Maar gezien me werk dacht ik dat het niet zo handig is onverwacht te gaan plannen , maar beste zou zijn een datum door te geven . Nu heb ik a.s vrijdag een consult weer met haar en ik hoop dat ze een operatie data heeft !

En stel ik wil bij bart geopereerd worden kan het ook ?, want van de zorgverzekering heb ik een goedkeuring gekregen maar ik weet alleen niet of je in belgie geopereerd mag worden
Bij welke zorg verzekering zit je?

Ik zou dat even uitzoeken en vragen aan je zorg verzekering.
Ik zit bij nationale nederlanden zorgverzekering voorheen Delta Lloyd

Is goed ik ga ze bellen informeren dankje wel je bent geweldig en ik volg je via je youtube en zelf bericht achter gelaten

Groetje Thalia
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

AnneCeleste schreef: 23 sep 2020, 20:57
Mermaid85 schreef: 23 sep 2020, 17:10 En stel ik wil bij bart geopereerd worden kan het ook ?, want van de zorgverzekering heb ik een goedkeuring gekregen maar ik weet alleen niet of je in belgie geopereerd mag worden
Je moet hiervoor toestemming vragen, maar in mijn ervaring keuren ze wel sneller goed als er al een goedkeuring is voor dezelfde operatie in Nederland.
OK fijn dankje wel voor je terug koppeling ik ga ze bellen vragen en heb je een before en after foto van jouw resultaat ? En welke zorgverzekering heb je?

Groetje Thalia
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

Renée schreef: 23 sep 2020, 18:39 Operaties in het buitenland, ALTIJD!!!! specifiek van te voren regelen met de verzekering , ook al heb je in Nederland toestemming .

Is goed thanks👌🏾 ik ga bellen en vragen hoe het bij hun zit
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

Mermaid85 schreef: 24 sep 2020, 15:43
mystory.nicky schreef: 23 sep 2020, 18:27
Mermaid85 schreef: 23 sep 2020, 17:10 OK duidelijk! Maar ik heb 12 augustus gehoren gekregen van mijn zorgverzekering dat ik vergoedt krijgt voor de FFS. En 2 weken geleden belde brigitte mij op om te vragen of ik gisteren geopereerd kon worden. Maar gezien me werk dacht ik dat het niet zo handig is onverwacht te gaan plannen , maar beste zou zijn een datum door te geven . Nu heb ik a.s vrijdag een consult weer met haar en ik hoop dat ze een operatie data heeft !

En stel ik wil bij bart geopereerd worden kan het ook ?, want van de zorgverzekering heb ik een goedkeuring gekregen maar ik weet alleen niet of je in belgie geopereerd mag worden
Bij welke zorg verzekering zit je?

Ik zou dat even uitzoeken en vragen aan je zorg verzekering.
Ik zit bij nationale nederlanden zorgverzekering voorheen Delta Lloyd

Is goed ik ga ze bellen informeren dankje wel je bent geweldig en ik volg je via je youtube en zelf bericht achter gelaten

Groetje Thalia

Ik heb gebeld en ze zeiden dat een akkoord verklaring alleen geldig is binnen Nederland.dus mag niet in het buitenland bv Belgie
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

Mermaid85 schreef: 24 sep 2020, 15:45 OK fijn dankje wel voor je terug koppeling ik ga ze bellen vragen en heb je een before en after foto van jouw resultaat ? En welke zorgverzekering heb je?
Ik heb ZK. Voor foto's zou je mijn Instagram kunnen bekijken, hoewel daar ook niet super veel staat...
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Wat mij opvalt is dat als je dus via UMC de FFS vergoeding via de arts aanvraagt je het wel vergoed krijgt, maar als je zelf de vergoeding aanvraagt, wijzen ze sneller af....
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

mystory.nicky schreef: 25 sep 2020, 09:47 Wat mij opvalt is dat als je dus via UMC de FFS vergoeding via de arts aanvraagt je het wel vergoed krijgt, maar als je zelf de vergoeding aanvraagt, wijzen ze sneller af....
Vermoed dat dit te verklaren is dat de verzekeraars een contract met het VUMC of het UMCG hebben.
Als je die 2 ziekenhuizen bedoeld uiteraard.