Dokter zegt goeie niveau's, internet zegt van niet, hulp nodig please

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Dokter zegt goeie niveau's, internet zegt van niet, hulp nodig please

Bericht door Anon20210626 »

gelukkig hebben we chips ........ en cola !!!!!
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Dokter zegt goeie niveau's, internet zegt van niet, hulp nodig please

Bericht door AnneCeleste »

Jaylee schreef: 14 mei 2020, 09:12 Hm sorry had juist nog 1 vraagje die pmol/L e2 zie ik ook altijd op internet maar op mijn bloedtest staat er: Oestradiol E2 73.1 ng/L 11.3-43.2
Ik heb dit proberen te converteren maar ik vind het gelijk niet.
In Nederland geven ze de waardes in pmol/L, maar in andere landen vaak in pg/mL, wat dus hetzelfde is als ng/L. De conversiefactor is ongeveer 3,67, dus jouw 73,1 ng/L komt overeen met 268 pmol/L.
Jaylee schreef: 14 mei 2020, 09:12 Met dat je zei dat ik toch inderdaad wat laag zit, wat zijn de normale normen juist? Dat ik weet hoeveel %ik onder gemiddelde zit.
Want wil dat dan graag keer zeggen tegen me doc, dat ik toch wat meer krijg.
De norm in Nederland is 200-400 pmol/L. Buiten Nederland wordt meestal de richtlijn van de endocrine society aangehouden: 100-200 pg/mL, oftewel 367-734 pmol/L. Voor velen is dit nog te laag, en is de norm om rond de 300 pg/mL te zitten (1100 pmol/L).
Jaylee schreef: 14 mei 2020, 09:12 Ps Ik laat die pillen nu zo smelten tussen me tandvlees en wang omdat die blijkbaar beter absorbeert. Het duurt wel een uurtje ieder keer voor hij smelt. Had ook al gelezen voor pleisters op de scrotum dat je blijkbaar x5 resultaten krijgt, maar err ouch dat is the last resort plan.
Top! Dat van die pleisters op je zak heb ik ook geprobeerd, maar ze laten dan ook enorm snel los bij mij, naast dat het gewoon oncomfortabel is. Ik denk dat het beter werkt met estradot pleisters, die zijn een stuk kleiner en ook niet hier verkrijgbaar dus whatever.
Gebruikersavatar
Anna83113
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 mar 2020, 00:01
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Middelburg

Re: Dokter zegt goeie niveau's, internet zegt van niet, hulp nodig please

Bericht door Anna83113 »

Jaylee schreef: 14 mei 2020, 09:12 Ik heb dit proberen te converteren maar ik vind het gelijk niet.
Voor conversies van labuitslagen gebruik ik http://unitslab.com/.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Dokter zegt goeie niveau's, internet zegt van niet, hulp nodig please

Bericht door Anon20210626 »

AnneCeleste schreef: 14 mei 2020, 10:59 Dat van die pleisters op je zak heb ik ook geprobeerd, maar ze laten dan ook enorm snel los bij mij, naast dat het gewoon oncomfortabel is.
Hilarisch , je verzint het niet!
Waar dr google mensen al niet kan toe verleiden .

Bovendien , wat een fantastische manier om te ontharen , harsen met hormoonpleisters ........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Jaylee
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2020, 19:52
Gender: Trans MtF

Re: Dokter zegt goeie niveau's, internet zegt van niet, hulp nodig please

Bericht door Jaylee »

AnneCeleste schreef: 14 mei 2020, 10:59
Jaylee schreef: 14 mei 2020, 09:12 Hm sorry had juist nog 1 vraagje die pmol/L e2 zie ik ook altijd op internet maar op mijn bloedtest staat er: Oestradiol E2 73.1 ng/L 11.3-43.2
Ik heb dit proberen te converteren maar ik vind het gelijk niet.
In Nederland geven ze de waardes in pmol/L, maar in andere landen vaak in pg/mL, wat dus hetzelfde is als ng/L. De conversiefactor is ongeveer 3,67, dus jouw 73,1 ng/L komt overeen met 268 pmol/L.
Jaylee schreef: 14 mei 2020, 09:12 Met dat je zei dat ik toch inderdaad wat laag zit, wat zijn de normale normen juist? Dat ik weet hoeveel %ik onder gemiddelde zit.
Want wil dat dan graag keer zeggen tegen me doc, dat ik toch wat meer krijg.
De norm in Nederland is 200-400 pmol/L. Buiten Nederland wordt meestal de richtlijn van de endocrine society aangehouden: 100-200 pg/mL, oftewel 367-734 pmol/L. Voor velen is dit nog te laag, en is de norm om rond de 300 pg/mL te zitten (1100 pmol/L).
Jaylee schreef: 14 mei 2020, 09:12 Ps Ik laat die pillen nu zo smelten tussen me tandvlees en wang omdat die blijkbaar beter absorbeert. Het duurt wel een uurtje ieder keer voor hij smelt. Had ook al gelezen voor pleisters op de scrotum dat je blijkbaar x5 resultaten krijgt, maar err ouch dat is the last resort plan.
Top! Dat van die pleisters op je zak heb ik ook geprobeerd, maar ze laten dan ook enorm snel los bij mij, naast dat het gewoon oncomfortabel is. Ik denk dat het beter werkt met estradot pleisters, die zijn een stuk kleiner en ook niet hier verkrijgbaar dus whatever.
Wow super thnx hiervoor! Super helpvol, was echt blind met die cijfers nu heb ik ook goed overzicht.
Zit inderdaad wat laag, zal toch keer die dokter contacteren hierover.

Haha maar je kan die grote pleisters ook knippen had ik gelezen, dus misschien knip de helft ervan en misschien nog keer in 2 doen voor comfort en dan de andere helft op je kont ofso. Zal misschien toch keer proberen, wish me luck haha