Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door Jer158 »

Overigens kan een cis vagina er ook prima uitzien als een leeggelopen zak, dus wat dat betreft ...
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door mystory.nicky »

AnneCeleste schreef: 15 jul 2020, 16:23 Ik ben net gebeld door dr. van Hout van AUMC, en zij vertelde mij dat ze dus niet aan speciale wensen doen zoals het extra vel weghalen van de zak na een orchidectomie. Dus dat is klote... Als argument gebruikte ze "Ja waar leg je dan de lijn, wat als iemand hoorntjes op hun hoofd wil?!", echt wat een kut opmerking. Ik wil gewoon niet met een lege zak rondlopen, zo gek is dat toch niet?

Nou goed, ik ga het ook wel aan dr. Kanhai voorleggen; die zal er vast niet zo moeilijk over doen. Vooralsnog laat ik voor de zekerheid de operatiedatum van 31 augustus maar staan.
Wat bizar!
Nou is het zo dat je balzak enorm slinkt doordat er geen ballen meer inzitten, bij mij is het bijna al zo goed als strak, en nog aan het herstellen dus eind resultaat moeten nog even afwachten. Ik denk inderdaad dat dit punt prima met Dr. Kanhai te bespreken is, hij zal ik goed kunnen inschatten hoeveel er dan weg gehaald zou moeten worden.

Komt vast goed.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door Eva »

AnneCeleste schreef: 15 jul 2020, 16:23 ... zij vertelde mij dat ze dus niet aan speciale wensen doen zoals het extra vel weghalen van de zak na een orchidectomie. Dus dat is klote...
Indertijd had ik ook een bepaalde wens bij (toen nog) het VUmc. Bekend antwoord: "Dat doen wij niet."
Ik heb me laten doorverwijzen naar Dr Kanhai en die had geen enkel probleem om aan mijn wens te voldoen.

Overigens lijkt het mij niet ondenkbaar dat het overtollig weefsel op den duur als het ware wegkrimpt.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door mystory.nicky »

Eva schreef: 16 jul 2020, 10:44
AnneCeleste schreef: 15 jul 2020, 16:23 ... zij vertelde mij dat ze dus niet aan speciale wensen doen zoals het extra vel weghalen van de zak na een orchidectomie. Dus dat is klote...
Indertijd had ik ook een bepaalde wens bij (toen nog) het VUmc. Bekend antwoord: "Dat doen wij niet."
Ik heb me laten doorverwijzen naar Dr Kanhai en die had geen enkel probleem om aan mijn wens te voldoen.

Overigens lijkt het mij niet ondenkbaar dat het overtollig weefsel op den duur als het ware wegkrimpt.
Naar om te horen dat er niet naar wensen geluisterd wordt, en er een bod antwoordt komt.
Een meedenkende houding zou prettiger zijn geweest.
Maar zo hoor ik wel eens meer dingen over het VUMC......
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door AnneCeleste »

Eva schreef: 16 jul 2020, 10:44 Indertijd had ik ook een bepaalde wens bij (toen nog) het VUmc. Bekend antwoord: "Dat doen wij niet."
Ik heb me laten doorverwijzen naar Dr Kanhai en die had geen enkel probleem om aan mijn wens te voldoen.

Overigens lijkt het mij niet ondenkbaar dat het overtollig weefsel op den duur als het ware wegkrimpt.
Helaas zijn het niet echt de meest meedenkende mensen daar... Het was vorig jaar ook dr. van Hout die me op nogal botte wijze vertelde dat ik maar achteraan moest aansluiten als ik iets van een operatie zou willen.

Er schijnt wel wat krimp te zijn inderdaad, maar dat kan tegenvallen. Mijn lichaam kennende zal het tegenvallen 😅
Daarnaast heb ik foto's bekeken van mensen mét en zonder, en zonder is mij toch wat aantrekkelijker.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door eew »

AnneCeleste schreef: 15 jul 2020, 16:23 Ik ben net gebeld door dr. van Hout van AUMC, en zij vertelde mij dat ze dus niet aan speciale wensen doen zoals het extra vel weghalen van de zak na een orchidectomie. Dus dat is klote... Als argument gebruikte ze "Ja waar leg je dan de lijn, wat als iemand hoorntjes op hun hoofd wil?!", echt wat een kut opmerking. Ik wil gewoon niet met een lege zak rondlopen, zo gek is dat toch niet?

Nou goed, ik ga het ook wel aan dr. Kanhai voorleggen; die zal er vast niet zo moeilijk over doen. Vooralsnog laat ik voor de zekerheid de operatiedatum van 31 augustus maar staan.
Bij de (online) algemene voorlichting van de VU vroeg iemand er naar, en toen zeiden ze dat ze het altijd lieten zitten voor eventuele toekomstige SRS. Zou het dan toch zo zijn dat ze daar nog steeds denken dat mensen zelf niet weten wat ze willen...
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door mystory.nicky »

eew schreef: 18 jul 2020, 15:59
AnneCeleste schreef: 15 jul 2020, 16:23 Ik ben net gebeld door dr. van Hout van AUMC, en zij vertelde mij dat ze dus niet aan speciale wensen doen zoals het extra vel weghalen van de zak na een orchidectomie. Dus dat is klote... Als argument gebruikte ze "Ja waar leg je dan de lijn, wat als iemand hoorntjes op hun hoofd wil?!", echt wat een kut opmerking. Ik wil gewoon niet met een lege zak rondlopen, zo gek is dat toch niet?

Nou goed, ik ga het ook wel aan dr. Kanhai voorleggen; die zal er vast niet zo moeilijk over doen. Vooralsnog laat ik voor de zekerheid de operatiedatum van 31 augustus maar staan.
Bij de (online) algemene voorlichting van de VU vroeg iemand er naar, en toen zeiden ze dat ze het altijd lieten zitten voor eventuele toekomstige SRS. Zou het dan toch zo zijn dat ze daar nog steeds denken dat mensen zelf niet weten wat ze willen...
Ik vind het heel netjes dat ze er rekening mee houden, maar ze moeten ook luisteren en meedenken wat jouw wensen zijn.
Dhr. Kanhai was heel meedenkend en dat vond ik prettig.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door AnneCeleste »

Gisteren met dr. Kanhai gesproken! Hij begreep gelijk waarom ik liever wat van dat overtollige vel kwijt ben en wil mij graag helpen. Dus vraagt hij mij wanneer mij het beste uit zou komen, dus ik zeg 'morgen?'. Dat kon helaas niet, maar wel over 10 dagen! 17 Augustus gaat het gebeuren 😄

Hij was ook heel erg geïnteresseerd in de FFS die ik in maart heb gehad; wilde alle littekens zien en weten hoe ze alles hadden gedaan 😜
Hij komt echt heel aardig en begripvol over, en lijkt ook echt plezier te hebben in wat hij doet. Een volledige tegenstelling met wat ik bij het AUMC heb meegemaakt. Nu alleen nog even de geplande operatie van 31 augustus daar afzeggen...
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door mystory.nicky »

AnneCeleste schreef: 07 aug 2020, 10:51 Gisteren met dr. Kanhai gesproken! Hij begreep gelijk waarom ik liever wat van dat overtollige vel kwijt ben en wil mij graag helpen. Dus vraagt hij mij wanneer mij het beste uit zou komen, dus ik zeg 'morgen?'. Dat kon helaas niet, maar wel over 10 dagen! 17 Augustus gaat het gebeuren 😄

Hij was ook heel erg geïnteresseerd in de FFS die ik in maart heb gehad; wilde alle littekens zien en weten hoe ze alles hadden gedaan 😜
Hij komt echt heel aardig en begripvol over, en lijkt ook echt plezier te hebben in wat hij doet. Een volledige tegenstelling met wat ik bij het AUMC heb meegemaakt. Nu alleen nog even de geplande operatie van 31 augustus daar afzeggen...
Wat leuk en fijn om te horen! Ik ben heeel blij met deze arts, en hoop dat hij nog lang zijn werk mag en kan uitvoeren.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door AnneCeleste »

Het is gebeurd! Ik denk niet dat ik ooit zo'n enorme opluchting heb gevoeld 😊