Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door mystory.nicky »

AnneCeleste schreef: 17 aug 2020, 18:14 Het is gebeurd! Ik denk niet dat ik ooit zo'n enorme opluchting heb gevoeld 😊
Wat fijn he! En wat een fijne plek he!
Hoop dat je net zo snel geneest als bij mij:)
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door Roland »

AnneCeleste schreef: 15 jul 2020, 16:23 Ik ben net gebeld door dr. van Hout van AUMC, en zij vertelde mij dat ze dus niet aan speciale wensen doen zoals het extra vel weghalen van de zak na een orchidectomie. Dus dat is klote... Als argument gebruikte ze "Ja waar leg je dan de lijn, wat als iemand hoorntjes op hun hoofd wil?!", echt wat een kut opmerking. Ik wil gewoon niet met een lege zak rondlopen, zo gek is dat toch niet?

Nou goed, ik ga het ook wel aan dr. Kanhai voorleggen; die zal er vast niet zo moeilijk over doen. Vooralsnog laat ik voor de zekerheid de operatiedatum van 31 augustus maar staan.
Mijn "balzak"is wel verwijderd met de orchidectomie die eind 2017 is gedaan in de Jan van Goyen kliniek. (via vumc)
Ik weet het niet precies meer hoe het zat maar,
Die dag dat ik werd opgenomen of toen er een telefonische gesprek voorafging, heeft de chirurg met me gesproken, en toen vroeg ik of de balzak ook verwijderd mocht worden en dat was geen probleem.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door AnneCeleste »

Het is kennelijk maar wie je treft dan...
Nomey
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 okt 2020, 22:00
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: .

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door Nomey »

Het is een heel interessant onderwerp dit, maar ik heb een beetje een off-topic vraag.
En misschien toch ook wel in het juiste topic. Ik bedoel, het verwijderen van de ballen is een vrij permanente uitvoering, met als gevolg dat je niet meer zelf voor nageslacht kunt zorgen - heeft iemand overwogen/actie ondernomen, om eventueel zaadjes in te laten vriezen voor het geval er via een draagmoeder alsnog een ‘eigen’ kindje kan komen? Is dat iets wat in dit proces besproken wordt?
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door AnneCeleste »

Dit wordt inderdaad in het proces besproken, maar het is handig om dit te doen voor je aan de hormoontherapie begint. Anders moet je een tijd stoppen en hopen dat de zaadproductie weer op gang komt.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Orgidectomie (Verwijderen van de ballen)

Bericht door Irene_de_Vreede »

Nomey schreef: 24 feb 2021, 07:13 Het is een heel interessant onderwerp dit, maar ik heb een beetje een off-topic vraag.
En misschien toch ook wel in het juiste topic. Ik bedoel, het verwijderen van de ballen is een vrij permanente uitvoering, met als gevolg dat je niet meer zelf voor nageslacht kunt zorgen - heeft iemand overwogen/actie ondernomen, om eventueel zaadjes in te laten vriezen voor het geval er via een draagmoeder alsnog een ‘eigen’ kindje kan komen? Is dat iets wat in dit proces besproken wordt?
Dat wordt al besproken voor je aan de hormonen begint.
Irene