laserontharing en elektrisch epileren

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Ylse »

Marica schreef: 09 jun 2020, 06:44 Gisterochtend de eerste laser behandeling van het genitaal gebied. Met een laser die geschikt is voor weinig gekleurd haar, zeg maar blond haar. Er moet iets pigment in zitten. Getuige de prikjes die ik voelde en die geur van verbrand haar zat dat wel goed ondanks dat mijn schaamhaar erg licht van kleur is.

Voor dr Kanhai is het niet meer nodig om meer dan het stukje tussen scrotum en anus te ontharen. Dat stukje is bij mij 4x2 cm. dat valt reuze mee.

Over 6 weken staat de volgende afspraak gepland. Ook zal dan gestart worden met electrisch epileren. Ze zagen ook wat donkere haren die 'terug' waren gekomen, die afspraak is een combi afspraak. Eerst electr epil , daarna glad scheren, en alles met de laser nalopen.
Aangezien ik ook bij Kanhai ben geweest voor de srs kan ik hier wat over meepraten. Dat stukje van 4 x 2 is genoeg. Maar wat let je om een groter gebied te laten behandelen? Daarmee voorkom je dat er per ongeluk toch haren in je vagina krijgt en in de plooien er omheen. Ik heb mijn huidtherapeut destijds gevraagd om het gebied wat ruimer te nemen dan het benodigde.

Wat betreft elektrisch epileren en daarna laseren vind ik dat persoonlijk niet een heel goed idee. Bij het epileren heb ik last van huidverweking volgens mijn huidtherapeut hetgeen betekend dat de boel ook erg gevoelig wordt. Als ik dan dus direct ga scheren en gelijk laseren is het op die plekjes supergevoelig. Ik doe geen combi meer, dan maar wat langer behandelen maar ik heb geen trek in die combibehandelingen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Marica »

Ylse schreef: 09 jun 2020, 21:48
Marica schreef: 09 jun 2020, 06:44 Gisterochtend de eerste laser behandeling van het genitaal gebied. Met een laser die geschikt is voor weinig gekleurd haar, zeg maar blond haar. Er moet iets pigment in zitten. Getuige de prikjes die ik voelde en die geur van verbrand haar zat dat wel goed ondanks dat mijn schaamhaar erg licht van kleur is.

Voor dr Kanhai is het niet meer nodig om meer dan het stukje tussen scrotum en anus te ontharen. Dat stukje is bij mij 4x2 cm. dat valt reuze mee.

Over 6 weken staat de volgende afspraak gepland. Ook zal dan gestart worden met electrisch epileren. Ze zagen ook wat donkere haren die 'terug' waren gekomen, die afspraak is een combi afspraak. Eerst electr epil , daarna glad scheren, en alles met de laser nalopen.
Aangezien ik ook bij Kanhai ben geweest voor de srs kan ik hier wat over meepraten. Dat stukje van 4 x 2 is genoeg. Maar wat let je om een groter gebied te laten behandelen? Daarmee voorkom je dat er per ongeluk toch haren in je vagina krijgt en in de plooien er omheen. Ik heb mijn huidtherapeut destijds gevraagd om het gebied wat ruimer te nemen dan het benodigde.

Wat betreft elektrisch epileren en daarna laseren vind ik dat persoonlijk niet een heel goed idee. Bij het epileren heb ik last van huidverweking volgens mijn huidtherapeut hetgeen betekend dat de boel ook erg gevoelig wordt. Als ik dan dus direct ga scheren en gelijk laseren is het op die plekjes supergevoelig. Ik doe geen combi meer, dan maar wat langer behandelen maar ik heb geen trek in die combibehandelingen.
Goede tip wat Kanhai betreft, het kan zeker geen kwaad.

Ik snap wat je bedoelt, een voorbeeld zoals ik het mij voorstel. natuurlijk ga je niet laseren waar je net geëpileerd bent. Mijn donkere haartjes bevinden zich onder mijn neus en in de onderrand van de baardaanzet in mijn hals. Daar kan je met epileren best omheen werken. Het hoeft elkaar niet in de weg te zitten. Ik ga gewoon met een baard van 3 a 4 dagen naar die afspraak toe en ik zie wel. Zij heeft er veel ervaring mee, dus ik volg haar advies. Mocht ik het een drama vinden dan focus ik eerst op laseren van wat er gelaserd moet worden, en daarna epileren in alle rust.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Ylse »

Marica schreef: 10 jun 2020, 07:57 Ik snap wat je bedoelt, een voorbeeld zoals ik het mij voorstel. natuurlijk ga je niet laseren waar je net geëpileerd bent. Mijn donkere haartjes bevinden zich onder mijn neus en in de onderrand van de baardaanzet in mijn hals. Daar kan je met epileren best omheen werken. Het hoeft elkaar niet in de weg te zitten. Ik ga gewoon met een baard van 3 a 4 dagen naar die afspraak toe en ik zie wel. Zij heeft er veel ervaring mee, dus ik volg haar advies. Mocht ik het een drama vinden dan focus ik eerst op laseren van wat er gelaserd moet worden, en daarna epileren in alle rust.
Ik laat 1 keer in de 6 weken mijn gezicht laseren en in de tussenliggende weken ga ik een uurtje heen voor elektrisch epileren. Dat gaat heel goed op die manier. Het moet gewoon bij mij niet op 1 dag beide behandelingen.

Die baard boeit me op dit moment ook niet zo heel erg en op mijn werk weten ze waarom die op de doordeweekse dagen blijft staan. Scheren doe ik van vrijdag tot en met maandag, de rest van de week is het stoppeltjes tijd. Of ik scheer een deel weg als ik er even niet tegen kan.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Marica »

Ik kreeg een niet leuk bericht van mijn verzekeraar. Er zit een maximum aan de vergoeding.

Ik krijg €450 vergoed voor 10 behandelingen. Maar ik zit een uur bij epilatie a €180 per sessie. Ik ga er 4 of 5 nodig hebben, en zal een flink deel zelf moeten betalen. Of ik moet mijn behandeling opknippen in 10 delen maar dan kom je ook boven de €45 per behandeling uit. Ergo, die €450 is gewoon te weinig, en niet zo'n beetje ook. Trans zijn is duur, en laten we het maar niet gaan hebben over de geestelijke belasting om 10 keer 3 dagen met een baard te moeten rondlopen.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door AnneCeleste »

Vreemd, de standaard vergoeding is €1750 voor 10 behandelingen. Ook bij lange na niet genoeg (ik zit al over de €8000 ondertussen), maar wel makkelijker mee te werken.

Je behandelaar kan elke keer een nieuw pakket behandelingen aanvragen als het nog nodig is, dus het komt wel goed :)

Edit: Je behandelaar vraagt ook best veel geld voor een uur epileren, trouwens. Meer dan twee keer zoveel dan die van mij?
Emmelie
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 jul 2020, 16:41
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Tilburg

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Emmelie »

Marica schreef: 24 jul 2020, 07:52 Ik kreeg een niet leuk bericht van mijn verzekeraar. Er zit een maximum aan de vergoeding.

Ik krijg €450 vergoed voor 10 behandelingen. Maar ik zit een uur bij epilatie a €180 per sessie. Ik ga er 4 of 5 nodig hebben, en zal een flink deel zelf moeten betalen. Of ik moet mijn behandeling opknippen in 10 delen maar dan kom je ook boven de €45 per behandeling uit. Ergo, die €450 is gewoon te weinig, en niet zo'n beetje ook. Trans zijn is duur, en laten we het maar niet gaan hebben over de geestelijke belasting om 10 keer 3 dagen met een baard te moeten rondlopen.
Dat is echt balen. Moet er nu al niet aan denken om dagen met een baardgroei te moeten rondlopen buiten en dan de behandeling niet eens fatsoenlijk vergoed te krijgen. Trouwens, voor de baardgroei: gelukkig zijn er mondkapjes voor als je naar buiten moet. Leuk is anders maar als ik me een halve dag niet heb kunnen scheren geeft het me een gerust gevoel.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Marica »

Emmelie schreef: 24 jul 2020, 09:50
Marica schreef: 24 jul 2020, 07:52 Ik kreeg een niet leuk bericht van mijn verzekeraar. Er zit een maximum aan de vergoeding.

Ik krijg €450 vergoed voor 10 behandelingen. Maar ik zit een uur bij epilatie a €180 per sessie. Ik ga er 4 of 5 nodig hebben, en zal een flink deel zelf moeten betalen. Of ik moet mijn behandeling opknippen in 10 delen maar dan kom je ook boven de €45 per behandeling uit. Ergo, die €450 is gewoon te weinig, en niet zo'n beetje ook. Trans zijn is duur, en laten we het maar niet gaan hebben over de geestelijke belasting om 10 keer 3 dagen met een baard te moeten rondlopen.
Dat is echt balen. Moet er nu al niet aan denken om dagen met een baardgroei te moeten rondlopen buiten en dan de behandeling niet eens fatsoenlijk vergoed te krijgen. Trouwens, voor de baardgroei: gelukkig zijn er mondkapjes voor als je naar buiten moet. Leuk is anders maar als ik me een halve dag niet heb kunnen scheren geeft het me een gerust gevoel.
Volgens mijn vrouw zie je pas wat na 2 dagen niet scheren. Dat komt omdat ik geen donkere haren meer heb, en het groeit minder snel lijkt het wel.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Emma »

Overigens bestaat er geen 'standaard vergoeding'. De verzekeraar moet gewoon uit de basisverzekering betalen, of ze willen of niet. Ze hebben hoogstens recht op een tussentijdse beoordeling op basis van een onderbouwing door de behandelaar. Maar als er dan meer nodig blijkt dan wat er in beginsel werd vergoed, moeten ze over de brug komen

https://www.zorginstituutnederland.nl/b ... l+niet.pdf
Toestemmingsbeleid zorgverzekeraars
Ov er het algemeen is het zo dat zorgverzekeraars in de polis hebben bepaald dat er v oor behandelingenvan plastisch-chirurgische aard (waaronder de epilatie van gezichts- en halsbeharing)voorafgaande toestemming van de zorgverzekeraar isvereist. Zorgver- zekeraars kunnen hun toestemmingsbeleid zo inrichten dat voor 10 behandelingen (epilatie van gezichts- en halsbeharing) in beginsel standaard toestemming wordt verleend en als er naar het oordeel van de behandelaar meer dan 10 sessies nodig zijn de zorgverzekeraar de vervolgsessies (boven de 10) afzonderlijk op noodzakelijkheid beoordeeld. Deze beoordelingvindt dan plaats aan de handvan door de behandelaar te verschaffen informatie,waarmee wordt onderbouwd dat meer dan 10 sessie nodig zijn voor het bereiken van een acceptabel resultaat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door Elise »

Emmelie schreef: 24 jul 2020, 09:50

Dat is echt balen. Moet er nu al niet aan denken om dagen met een baardgroei te moeten rondlopen buiten en dan de behandeling niet eens fatsoenlijk vergoed te krijgen. Trouwens, voor de baardgroei: gelukkig zijn er mondkapjes voor als je naar buiten moet. Leuk is anders maar als ik me een halve dag niet heb kunnen scheren geeft het me een gerust gevoel.
Zijn die mondkapjes toch nog ergens goed voor ;)
wouters
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2020, 17:35
Gender: Non-binair

Re: laserontharing en elektrisch epileren

Bericht door wouters »

Anna83113 schreef: 29 mei 2020, 15:08 Ben bang dat ik ook aangewezen ben op elektrisch ontharen i.v.m. rood haar. Ik heb wel gehoord van SHR ontharing met een zgn. ICE Soprano laser die ook op lichte haarkleur zou moeten werken, alleen heb ik nog niemand gevonden die hier ervaring mee heeft. Heeft iemand van jullie hier toevallig al ervaring mee opgedaan?
Hey Anna, ik ben ook begonnen met SHR! Eerder IPL geprobeerd, maar daarvoor was mijn haar te licht. Ik heb nu één SHR-behandeling gehad en krijg deze week de tweede. Op mijn benen is het haar al minder (wel huiduitslag van het scheren, maar daar schijnt SHR juist tegen te helpen). Op de rest van mijn lichaam nog geen effect.