Borstvergroting lipofilling/liposculptuur

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Kristijna
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:25
Gender: Trans MtF

Borstvergroting lipofilling/liposculptuur

Bericht door Kristijna »

Ik vroeg mij af of er ook mensen op dit forum zijn die een borstvergroting zijn ondergaan doormiddel van lipofilling/liposculptuur. Zo ja, naar welke dokter/kliniek ben je gegaan? Zou je deze aanbevelen? En wat is je tevredenheid over het eindresultaat?

Ik zou namelijk graag een borstvergroting willen alleen ben ik niet zeker of ik protheses wil gebruiken. Ik heb nu na 2 jaar hormoonbehandeling een kleine cup A en ik denk dat het hierbij blijft. Met lipofilling/liposculptuur zijn de resultaten qua vergroting minder veelbelovend dan bij protheses. Ik denk dat ik met lipofilling maximaal een kleine B zou kunnen behalen en voor mij is dat prima. Ik hoef namelijk niet perse een grotere cupmaat maar ik zou gewoon meer volume willen. Ik moet nog informeren bij het VU of deze optie ook vergoed kan worden. Binnenkort heb ik een afspraak en dan hoop ik hier meer over te weten te komen.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Borstvergroting lipofilling/liposculptuur

Bericht door Ylse »

Kristijna schreef: 08 jun 2020, 21:48 Ik moet nog informeren bij het VU of deze optie ook vergoed kan worden. Binnenkort heb ik een afspraak en dan hoop ik hier meer over te weten te komen.
Die optie wordt niet vergoed. Het is ook geen zorgverzekeringskwestie maar een "subsidie" vanuit de overheid voor een borstvergroting.

Ik heb een gewone borstvergroting gedaan met siliconen
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France