SRS met dr Kanhai

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
Sophie89
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 okt 2014, 19:27
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Sophie89 »

Nisss schreef: 22 okt 2020, 23:18 Heftig om te lezen dat je een bloeding had en soms nog hebt. Ik zelf heb (afkloppen) niet gehad wat jij omschrijft. Herstel gaat ook goed. Geen bloeding of iets. Dat het nauw is, is volgens mij per persoon anders (voor zover ik online lees).
Heb je enig idee waar die bloeding vandaan komt?
Sorry voor mijn late reactie. Mooi dat je herstel goed verloopt/verlopen is! Ik heb geen idee waar die bloeding vandaan komt, maar ik denk dat de huid van binnen dun is dat het snel kapot gaat en dan gaat bloeden. Het doet gelukkig geen pijn en stopt altijd snel.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Marica »

Ik ga in ieder geval mijn SRS krijgen voor eind Juni zei Dr Kanhai vanochtend tegen mij. Exacte datum hoor ik nog.
Er zal ook een borstvergroting gedaan worden
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Sadie
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2020, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Sadie »

Vraagje.... Ik ben op een paar dagen na een jaar geleden bij UMC Amsterdam aangemeld, weet iemand of ik dan mijn aanmelding kan verplaatsen naar dit ziekenhuis in Arnhem? Ik ben best zenuwachtig over het resultaat van mijn toekomstige SRS en heb dan toch liever deze chirurg waar jullie het over hebben....

Overigens staat er in mijn patientinfo dat de wachtlijst nog steeds 720 dagen is, net zoals een jaar geleden : )))
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Anon20210626 »

Je haalt nu een kaar dingen door elkaar. Nijmegen heeft nu een volwaardig genderteam en Kanhai doet SRS operaties en BVG in Velzen- noord cq Beverwijk
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Sadie
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2020, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Sadie »

Sorry, dat is wat ik bedoelde. Is het dan mogelijk om de werkelijke operatie bij Kanhai te krijgen, nadat ik door het psychologisch traject ben? Zal dit zoiezo nog even aankaarten bij Vumc maar ik heb natuurlijk wel voorkeur voor een professionele chirurg zoals Kanhai die ook nog eens begrijpend is en veel luistert naar de wensen van de patient.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Eva »

Ik heb indertijd bij het VUmc een verwijzing naar Dr Kanhai gekregen voor mijn SRS. Geen probleem.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Sadie
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2020, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Sadie »

Eva schreef: 21 jan 2021, 11:29 Ik heb indertijd bij het VUmc een verwijzing naar Dr Kanhai gekregen voor mijn SRS. Geen probleem.
Dat is heel opluchtend, thanks!
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Ik heb al een orchidectomie gehad, heb ik voor SRS nog een keer goedkeuring nodig vanuit het genderteam of kan ik gewoon via mijn huisarts nog een verwijzing krijgen en dan alles regelen via dr Kanhai?
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door stella »

AnneCeleste schreef: 08 sep 2021, 12:25 Ik heb al een orchidectomie gehad, heb ik voor SRS nog een keer goedkeuring nodig vanuit het genderteam of kan ik gewoon via mijn huisarts nog een verwijzing krijgen en dan alles regelen via dr Kanhai?
Je hebt dan ook nog een specifieke goedkeuring nodig voor de GCS. Anders doet de verzekering moeilijk. In mijn geval hebben ze de combinatie van verwijsbrief huisarts en psychologische goedkeuring vanuit de VU geaccepteerd. De endo ontbrak omdat ik dat buiten de VU om regel.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Tijgertje »

Ik heb binnenkort ook een afspraak bij Robert Kanhai. Lees zulke goede recensies over deze arts, dat hij op voorhand favoriet is. Ik las dat ze diezelfde voorwaarden stellen als de VU. Sociale transitie afgerond en een jaar aan hormonen. Ik leef al jaren niet anders dan in mijn vrouwelijke wensgeslacht, maar hormonen ben ik niet echt kapot van. Ik voel me ook niet méér vrouw met HRT. Ik hoop echt dat ik er met deze arts uitkom.