Nieuwe chat! Zie dit topic.

SRS met dr Kanhai

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Marica »

Evy1946 schreef: 30 sep 2021, 18:20 Dit een rot bericht voor je, ik las dat Stepwork op 21 september zijn faillissement heeft aangevraagd.
Lopende afspraken in de transgenderzorg gaan voorlopig door. Ik denk dat een doorstart tot de mogelijkheden behoort. Anders verliest transgenderzorg alweer een behandelbedrijf.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Evy1946 »

Ik heb zelf gekozen voor Tanja Schouten van T cendent eerste videocall op 26 oktober, wachttijd bij haar plm 1 jaar.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Tijgertje schreef: 01 okt 2021, 16:21 Vraag of je huisarts je wilt doorverwijzen, heb ik ook gedaan en dan hou je het VU er in eerste instantie buiten. VU geeft toestemming op het moment dat je 1 jaar hormonen hebt.
Ja, dat is precies wat ik heb gedaan 😅
denice_d_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 12:10
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door denice_d_r »

Tijgertje schreef: 30 sep 2021, 19:09 Daar had je niet voor naar Velsen hoeven rijden. Wat nu? Misschien een gekke vraag, maar mag je het evt. zelf betalen?
Gelukkig was het niet voor niks, de ontharing was goed gekeurt, heb de 2 mensen gemaild en persoonlijk aangesproken op linkedin dat ik nog een handtekening nodig heb en gelukkig heb ik ze binnen. ik was even bang dat ik weer in een lange wachtstand moet. nu hoef ik ze alleen maar te mailen (en voor de zekerheid nabellen) naar Velsen en zetten ze me op de wachtrij en is het wachten tot ik gebeld wordt tot ik aan de beurt ben. :-)

SRS zelf betalen is voor mij niet mogelijk en ook echt zonde van het geld, het kan al gauw 25/30,000 euro kosten.
denice_d_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 12:10
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door denice_d_r »

AnneCeleste schreef: 01 okt 2021, 16:14 Op 15 oktober ga ik ook maar eens met hem praten over het installeren van een poes, al dan niet met diepte.

Ik heb al wel een orchidectomie gehad, maar ik heb nog niet officieel toestemming vanuit het AUMC. In november ga ik daar met een psycholoog praten hierover. Weet iemand hoe dat gaat? Moet ik dan weer door een heel proces, of is het meer van 'Ok, ja, logisch. Go for it'?
Gelukkig ben ik in ieder geval nog op tijd uit dat zinkende schip van Stepwork gevlucht, anders was het helemaal een drama.

Verder ben ik überhaupt nog niet begonnen met ontharen ofzo, dus binnenkort zal het sowieso niet gebeuren.
Geen idee van de orchidectromie, bij mij werd toen aangeraden door Velsen Kliniek om de ontharing bij Totale Cosmetique te doen daar hebben ze een samenwerking mee en zijn echt toppers. na 6x (om de 6 weken) ontharen was het bij mij voldoende. wel zeg ik erbij dat ik al weinig beharing had, maar ze vaak na 1 behandeling al zien of het goed aanslaat of niet. Het is overigens geen pretje haha.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Tijgertje »

denice_d_r schreef: 03 okt 2021, 17:33
SRS zelf betalen is voor mij niet mogelijk en ook echt zonde van het geld, het kan al gauw 25/30,000 euro kosten.
De prijslijst van MKV heeft het over net geen €10.000.
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Frederieke »

Dan nog, zelf betalen is geen optie, want ze beginnen niet aan behandelingen zonder toestemming van je genderteam. En laat dat nou precies de voorwaarde zijn om het te laten vergoeden door je zorgverzekering.

Lees maar op https://mkvelsen.nl/transgenderzorg : "Op verwijzing van uw genderteam, psychologenpraktijk of huisarts kunt u een afspraak maken bij onze afdeling Transgenderzorg. De voorwaarde is dat het desbetreffende team heeft besproken dat de real-life-fase positief is afgesloten."
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Jer158 »

Frederieke schreef: 04 okt 2021, 15:38 Dan nog, zelf betalen is geen optie, want ze beginnen niet aan behandelingen zonder toestemming van je genderteam. En laat dat nou precies de voorwaarde zijn om het te laten vergoeden door je zorgverzekering.

Lees maar op https://mkvelsen.nl/transgenderzorg : "Op verwijzing van uw genderteam, psychologenpraktijk of huisarts kunt u een afspraak maken bij onze afdeling Transgenderzorg. De voorwaarde is dat het desbetreffende team heeft besproken dat de real-life-fase positief is afgesloten."
Zo'n verwijzing (eentje buiten de verzekering om) kun je wrsch nog wel uit het buitenland krijgen via videobellen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

denice_d_r schreef: 03 okt 2021, 17:35 Geen idee van de orchidectromie, bij mij werd toen aangeraden door Velsen Kliniek om de ontharing bij Totale Cosmetique te doen daar hebben ze een samenwerking mee en zijn echt toppers. na 6x (om de 6 weken) ontharen was het bij mij voldoende. wel zeg ik erbij dat ik al weinig beharing had, maar ze vaak na 1 behandeling al zien of het goed aanslaat of niet. Het is overigens geen pretje haha.
Zes keer ontharen is nog wel te overzien, beter dan de jaren die ik er al op heb zitten (en ook nog te gaan heb) met mijn gezicht 😭
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Tijgertje »

Laat ik voorop stellen dat dit niet is wat ik wil. Ik reageerde op een reactie van jou omdat je zo teleurgesteld reageerde nav je afspraak met Kanhai wegens het niet tekenen van documenten door Stepwork. Ik haalde dit aan zodat het je misschien een uitweg kon bieden om toch te krijgen wat je graag wou. Ik heb in de tussentijd begrepen dat het je toch gelukt is qua ondertekening, dus dan kunnen we deze reactie verder loslaten. Succes met je vorderingen.