SRS met dr Kanhai

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Lokien »

Ik denk dat het in de meeste gevallen fijner is om in het ziekenhuis te blijven. Soms is het ook gewoonweg noodzakelijk.
Zelf heb ik de derde tot en met vijfde dag in het ziekenhuis als vreselijk zwaar ondervonden. Ik had heel graag naar huis gewild, en ook gewoon gekund. Mijn huis was hemelsbreed 10 kilometer verwijderd van het ziekenhuis, en thuis had ik alle verzorging en aandacht gekregen (van partner, kinderen en katten) die ik nodig had. In het ziekenhuis voelde ik me alleen. Helemaal omdat alle kamergenoten al wel (veel) eerder weg mochten.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de derde dag al heel mobiel was. Mijn wond genas prima, en ik had weinig pijn. Ik had gewoon veel liever een beetje door huis willen banjeren bij mijn geliefden, dan in een geheel leeg ziekenhuis.
Als je ver weg woont, dan is het niet te doen. De autorit is pijnlijk en je hebt geen idee hoe je goed kunt zitten.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Lidi »

Dank voor de reacties. Volgende week met Kanhai in gesprek. Hotel zou een oplossing kunnen zijn. Wat een nog bijkomend probleem is dat ik op 2 uur rijden van de kliniek woon en vervoer, voor mij, erg lastig te regelen is. Ben het met Alice eens dat 2 nachten wel heel kort is en als ik het zo lees nog onverantwoord ook. Ik wacht even het gesprek af.
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Jillian »

AnneCeleste schreef: 18 okt 2021, 09:31 Afgelopen vrijdag was ik met mijn partner voor consult bij dr Kanhai .
Nu staat er dus echt nul informatie op die website; daar komt verandering in dus. Hopelijk kan iemand dan ook die schetsen van Kanhai ietsje leesbaarder maken...
Vlak daarna was het mijn beurt, ik heb jullie nog gegroet in het voorbij gaan beneden in de gang. Ik was daar voor mijn allerlaatste controle.
Dr Kanhai vroeg aan mij dus of ik het goed vond dat hij foto's van het eindresultaat nam. Hij nam veel te weinig foto's zei hij dus dat gaat goed komen. @Tijgertje
Julia1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2021, 11:51
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Julia1964 »

Is liggen op de achterbank dan wel te doen? Wij wonen ook 2 uur van Velsen.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Ylse »

Als ervaringsdeskundige kan ik je garanderen dat toen ik na 5 dagen eindelijk naar huis mocht ik de rit van 2 uur echt wel zwaar vond. Ik had de passagiersstoel zo plat mogelijk gezet, een donutkussentje onder mijn kont en toen maar gaan. Dat was gerust een zware rit. Ik weet niet hoe het is na 2 dagen maar ik schat zo in dat je na 2 uur een wrak bent.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Tijgertje »

Bij mij ging het ineens wel heel erg snel. Gek eigenlijk, ik leef hier al jaren naartoe, maar de gedachte dat binnen een half jaar mijn SRS al zou plaatsvinden, vloog me naar de keel. Ik heb MKV op gegeven moment gebeld en gezegd dat ik er vanaf zie. Dom natuurlijk, misschien krijg ik een herkansing als ik er wel klaar voor ben. Ondertussen ook de voorlichting bij de VU gezien. De zorg bij de VU lijkt me beter, maar het eindresultaat is minder voorspelbaar. Zij gooien het erop dat dat ligt aan ieders persoonlijke anatomie, zelf denk ik dat dat komt omdat dit soort operaties bij de VU door veel verschillende artsen (in opleiding) wordt uitgevoerd en de techniek hierdoor minder verfijnd is.

Ik heb trouwens een vraag over het ontharen. Een paar jaar geleden ben ik begonnen met epileren daar beneden en hierdoor is 99% van mijn haargroei al verdwenen. Ik heb een heel negatieve ervaring opgedaan met laseren door een therapeut die hier (bleek achteraf) geen ervaring mee had. Kunnen jullie in regio Flevoland een therapeut adviseren die wel van toeten en blazen weet?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door MichelleB »

Tijgertje schreef: 01 nov 2021, 09:22De zorg bij de VU lijkt me beter, maar het eindresultaat is minder voorspelbaar. Zij gooien het erop dat dat ligt aan ieders persoonlijke anatomie, zelf denk ik dat dat komt omdat dit soort operaties bij de VU door veel verschillende artsen (in opleiding) wordt uitgevoerd en de techniek hierdoor minder verfijnd is.
Dus, ik heb mijn GCS gehad bij het VU, supergoed behandeld en verzocht door de medewerkers daar. Daarom bemoei ik me niet over Kanhai. Maar, nou ben ik bijzonder benieuwd waar je vandaan haalt dat artsen in opleiding de operatie doen?
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door MichelleB »

Ik bedoelde "verzorgd" natuurlijk en niet "verzocht". Dikke oeps, flinke sorry
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Tijgertje »

Kijk maar eens naar het CV van Kanhai waar hij zijn opleiding heeft genoten.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door MichelleB »

Nee, jij brengt een argument, dan mag jij ook de bron bezorgen :)
-Life is a work in progress-