Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen Lenzetto spray

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door Esther91 »

Hoi allemaal,

Graag hoor ik jullie ervaringen met de spray. Ik gebruik het nu zelf sinds afgelopen januari. Hieronder wat bevindingen.

De verpakking zegt dat na 3 testpompjes er 56 keer op de huid gesprayd kan worden. Ik merk dat halverwege de 56 sprays dagelijks de eerste spray al veel minder vloeistof spuit. Daarmee is 3 sprays nog maar circa 2,25 sprays in mijn geval.

Het bovenstaande heeft vermoedelijk te maken met het indrogen van de nozzle. Ondanks het beschermkap je wat ik netjes terug plaats.

Ook denk ik dat 56 sprays nooit praktisch getest zijn maar eerder in één keer achter elkaar. Ik wil proberen daarachter te komen.

De tweede dag na een nieuw vers pompje heb ik enorm last van hartkloppingen en zweetbuien. Voel me erg opgejaagd.

Dat de bloedwaarden hierdoor beïnvloed worden is duidelijk geworden uit metingen en is dus meer dan mijn vermoeden alleen. 28pmol aan het einde vs 168 een paar dagen na een nieuw pompje.

Aan het einde van het pompje komt het soms ook voor dat er naast vloeistof ook kristallen van het indrogen op de huid komen. Waarschijnlijk wordt dit ook niet goed opgenomen.

Na even rondvragen blijk ik niet de enige die problemen ervaart aan het einde van het pompje. Hoewel bij mij de lichamelijke klachten wat meer zijn, gebruik ik ook het meeste(mijn oestro is bijna niet omhoog te krijgen). Maar even wat de spray betreft, niet erg stabiel.

Mochten er meer mensen zijn, dan ben ik er erg benieuwd naar.

Alvast bedankt,

Esther
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb een keer gemerkt dat een pompje al vroegtijdig "leeg" bleek te zijn. Ik ben toen vervroegd overgestapt op een nieuwe. In de meeste gevallen doet ze het echter altijd tot de aangegeven hoeveelheid pompjes. Ook merk ik geen verschil bij een nieuwe of een die aan het einde zit. Mijn bloedwaardes zijn volgens mij ook ok.
Irene
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door Esther91 »

Irene_de_Vreede schreef: 14 jul 2020, 21:09 Ik heb een keer gemerkt dat een pompje al vroegtijdig "leeg" bleek te zijn. Ik ben toen vervroegd overgestapt op een nieuwe. In de meeste gevallen doet ze het echter altijd tot de aangegeven hoeveelheid pompjes. Ook merk ik geen verschil bij een nieuwe of een die aan het einde zit. Mijn bloedwaardes zijn volgens mij ook ok.
Denk dat ik ook een van de weinige ben waarbij de bloedwaarden zo enorm schommelen. Ergens richting de 130 is vrij makkelijk te doen. Maar met 5 pompjes of tabletjes in het verleden was 180 net haalbaar.

Esther
:text-thankyouyellow:
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door JustMe »

Ik herken dat wel. Het het gebeurt echter niet met alle pompjes.
Ik denk dat ik het tot nu toe bij 1 op de 4 heb gehad (natte vinger).
Als het gebeurd dan pak ik een nieuwe.
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door SB95 »

Ik merk ook dat de er bij de eerste keer sprayen op een dag vaak nauwelijks iets uit komt. Het was me nog niet opgevallen of het aan het eind erger is. Ik heb wel laatst een tijd zonder recept gezeten en ben toen maar door gaan sprayen na de 56 sprays. Ik was toen eigenlijk verbaasd hoe lang er nog iets uitkwam.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door marianne »

gewoon open maken, dan zie je nog precies hoeveel er nog in zit, , onderkantje er af wrikken, beetje knijpen aan voor en achterkant, je klikt het er ook zo weer terug in
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door SB95 »

marianne schreef: 14 jul 2020, 22:02 gewoon open maken, dan zie je nog precies hoeveel er nog in zit, , onderkantje er af wrikken, beetje knijpen aan voor en achterkant, je klikt het er ook zo weer terug in
Weer wat geleerd! In alle 'opgebruikte' sprays zit nog een behoorlijk restje zie ik nu
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door Anon20210626 »

Gewoon gebruiken dus , doe ik ook met gel verpakkingen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door Emma »

SB95 schreef: 14 jul 2020, 21:53 Ik merk ook dat de er bij de eerste keer sprayen op een dag vaak nauwelijks iets uit komt. Het was me nog niet opgevallen of het aan het eind erger is. Ik heb wel laatst een tijd zonder recept gezeten en ben toen maar door gaan sprayen na de 56 sprays. Ik was toen eigenlijk verbaasd hoe lang er nog iets uitkwam.
Er zit ongeveer anderhalve keer zo veel in, dus ongeveer 84 sprays. Het risico is dat je met die laatste sprays lucht meepakt als je 'm niet exact recht houdt en dus minder spray opbrengt. Kwestie van een beetje opletten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik had in het begin wel moeite met dat rechtop houden, maar dat zit er inmiddels wel ingesleten.
Irene