Overstappen naar Gel

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Overstappen naar Gel

Bericht door Elise »

Anna83113 schreef: 15 aug 2020, 23:48 Wat zijn de namen van deze gels? Heet de Belgische gel toevallig Oestrogel? Als die goedkoper is en ik toch zelf moet betalen haal ik die volgende keer wel daar.

Ik krijg ondanks de naam "Oestrogel" op mijn recepten nu "Oestrodose" met een Franse bijsluiter van de lokale Nederlandse BENU apotheek. Ik vraag me serieus af of het wel zo effectief is als Oestrogel (daar heb ik eerder betere ervaring mee opgedaan qua effectiviteit).
Het kan zijn dat Oestrodose een ander merk is? Net zoals bij de pleisters tussen Sandoz en Systen. Sommige apotheken schrijven standaard de goedkoopste variant voor. Soms wil het wel helpen als de arts specifiek het merk noemt op het recept. Dan willen ze er nog wel eens van afwijken. Ik heb die discussie ook al vaker gehad.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Overstappen naar Gel

Bericht door Emma »

Oestrogel, Estrogel, Oestrodose en Gynokadin zijn allemaal exact hetzelfde spul van producent Besins uit België. Het enige is dat Gynokadin in Duitsland wordt verkocht en Oestrodose in Frankrijk, en meestal in kleinere bussen per 3 of los verpakt zijn, en Oestrogel in grotere bussen per 2 verpakt zijn.

Waarom ze in het ene land twee keer zo duur als in het andere land zijn, zal waarschijnlijk met mogelijke vergoedingen te maken hebben volgens het nationale systeem.

Zie https://www.besins-healthcare.com/products/.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Niemal
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2020, 13:22
Gender: Vrouw

Re: Overstappen naar Gel

Bericht door Niemal »

Ik weet niet hoe het gaat in Nederland, sinds afgelopen januari zijn pleisters niet meer beschikbaar hier in de UK, daardoor ben ik overgegaan na gel (Oestrodose), en het bevalt me vele malen beter dan pleisters, Ik ben van 200mg pleisters van 2 pompjes dagelijks gegaan en het voelt zeer goed.

Ik ben er enorm tevreden mee en ik denk niet dat ik terug na pleisters wil gaan, ja het is iets meer werk elke dag maar dat weegt niet op tegen hoe ik het beleef. :)

betreffende prijs etc, daar kan ik niks over zeggen gezien het hier anders is dan in Nederland.