Hormoon Pillen Ja of Nee

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Esther91 »

Volgende keer gewoon eens vragen of ze de ASAT, ALAT en gammaGT ook even mee pakken, dan heb je daar meteen een beeld van. Pas bij langdurig verkeerde waardes kan dat duiden op leverschade.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door AnneCeleste »

Mijn eerste endo vond me op m'n 36e al te oud voor pillen 😂
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Marica »

AnneCeleste schreef: 23 aug 2020, 21:30 Mijn eerste endo vond me op m'n 36e al te oud voor pillen 😂
Nou, dan ben ik met mijn 55 veels te oud. :mrgreen:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
TanjavS
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2020, 23:53
Gender: Transgender

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door TanjavS »

Euh, beetje gekke vraag misschien, ikzelf ben nogal sportief ingesteld, hoe is jullie ervaring met afname van je spiermassa bij hormoongebruik?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb er na een halfjaar nog niet echt veel van gemerkt.
Irene
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Anon20210626 »

Mijn ervaring ? In stand houden gaat gewoon goed . Als je er om wat voor reden een tijdje mee moet stoppen is op het het oude niveau komen een lastige situatie .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Esther91 »

Renée schreef: 26 sep 2020, 13:27 Mijn ervaring ? In stand houden gaat gewoon goed . Als je er om wat voor reden een tijdje mee moet stoppen is op het het oude niveau komen een lastige situatie .
Dit! Testo helpt voornamelijk bij de aanmaak en niet bij de instandhouding. Ik heb niet al te veel van meegemaakt
:text-thankyouyellow:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Anon20210626 »

Esther jij hebt natuurlijk de waarheid in pacht maar ik gaf gewoon mijn ervaring .

Ik heb 4 jaar met cypro en een testo van onmeet baar laag mijn fysiek zware werk gewoon kunnen doen . Luchtbehandeling , ( los maar eens een vrachtwagen kanalen en zorg dat ze op de juiste plaats komen als er geen lift is omdat die er gewoon niet is ) is geen licht werk . Zolang ik dat werk deed , geen vuiltje aan de lucht maar nu ik er een tijdje uit ben is er een andere werkelijkheid aangetreden .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Alice »

TanjavS schreef: 26 sep 2020, 12:25 Euh, beetje gekke vraag misschien, ikzelf ben nogal sportief ingesteld, hoe is jullie ervaring met afname van je spiermassa bij hormoongebruik?
Vragen zijn op het algemeen niet gek, meer de antwoorden :) .

Afname spiermassa is in het algemeen zeer individueel, leeftijd, wel/niet trainen etc..
Altijd is er een afname van de spiermassa na orchidectomie/srs, dit kan bij de een sneller gaan dan bij de ander, jaar/jaren. Mijn ervaring, duidelijke vermindering in de loop van de jaren.
Bij alleen gebruik estrogenen, weinig tot niets.
Bij gebruik van estrogenen en blockers kan er een afname van de spiermassa plaats vinden. Na het stoppen van het gebruik kan er herstel plaats vinden, training enzo.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Hormoon Pillen Ja of Nee

Bericht door Irisaperture »

Pillen gebruikt, na eerst geplakt te hebben, en ik heb me eigenlijk nooit beroerder gevoeld met iets anders dan pillen.
Ik begon met Systen100, en dat hielp fantastisch, de Systen100 werd een dosis van Systen125 (100 en een pleister van 50 door de midden geknipt) en toen raakte de Systen op (volgens berichten op internet omdat Janssen met de productie ervan gestopt zou zijn, maar ik zou daarvan verwachten dat een apotheek daarvan op de hoogte gebracht wordt), en ging ik over op Sandoz pleisters (zelfde dosering).
Sandoz moet 1 ding nog eens nakijken: MAAK EEN PLAKLAAG DIE PLAKT!! De Systen pleisters heb ik alleen meegemaakt als pleisters die loslieten op de dagen dat het extreem warm was, Sandoz daarentegen liet gewoon per definitie los, wat ik ook deed.
Door het tekort/niet meer produceren van Systen (welke van de twee ook) gingen alle gebruikers over naar Sandoz, en dus liep Sandoz een tekort op, en moest ik noodgedwongen aan de pillen.
Dat was ongeveer rond het moment dat ik een orchidectomie kreeg, en ik heb me ongelooflijk beroerd gevoeld door de pillen, en 1 keer ook gemerkt dat mijn lijf het heel snel opneemt (ik had in een slaperige bui mijn ochtenddosis al thuis ingenomen en de avonddosis op de strip op mijn werk ingenomen in de veronderstelling dat ik de ochtenddosis nam, en snapte de eerstvolgende 2-3 uur niet waarom ik zo ongeveer over de nek ging van de geur van de kopjes koffie waar collega's mee binnenkwamen).

Ongeveer 3 maanden na de orchidectomie (mijn estradiol niveau was heel erg laag bij een tussentijds aangevraagde meting, ruim onder post-menopause ondergrens) ging ik over op de Lenzetto spray (3 sprays per dag) en dat helpt verschrikkelijk goed (zolang ik ook nog een beetje cypro blijf gebruiken dan, want mijn lijf pikt blijkbaar zelfs het kleinste beetje testosteron absoluut niet.)
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"