0.5% testosteronzalf tegen atrofie van de penis.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Serena
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2020, 23:04
Gender: Vrouw

0.5% testosteronzalf tegen atrofie van de penis.

Bericht door Serena »

Hi,

Ik heb recent een hoop research gedaan naar HRT voor MtF dames. En één van de dingen die ik tegen kwam was dr. Will Powers die 0.5% procent testosteronzalf voorschrijft om aptrophie/atrofie/krimping van de penis te voorkomen.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? En is het iets waar een endocrinoloog van de VU achter zou staan?
Hoewel ik bij vrijwel alle lichaamsdelen gevoelens van dysforie heb staat mijn daadwerkelijke geslacht eigenlijk het laagst op dat lijstje en is atrofie zelfs één van de grootste zorgen van HRT voor mij.
En zijn er verder nog tips om atrofie te voorkomen? (Behalve regelmatig erecties op te wekken).

Liefs Serena.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: 0.5% testosteronzalf tegen atrofie van de penis.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Van het krimpen van de penis zou ik me niet al teveel voorstellen, dat is een bijwerking die zelden of nooit voorkomt volgens mijn informatie.
Irene
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: 0.5% testosteronzalf tegen atrofie van de penis.

Bericht door AnneCeleste »

Nou ja, zonder de regelmatig automatische erecties is er vaak wel sprake van krimp. Daar kan je dus wat aan doen door wel at en toe zelf een erectie te regelen. Het idee van de T-gel is geloof ik vooral om ervoor te zorgen dat de huid lokaal lekker stevig blijft?

Ik zou er in ieder geval maar van uit gaan dat het AUMC je hiermee niet gaat helpen.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: 0.5% testosteronzalf tegen atrofie van de penis.

Bericht door Anon20210626 »

Je gaat aan een kant je testo te lijf met cypro en aan de andere kant een testo gel toevoegen,

Dat ding bleef flink. Rekbaar hoor,. Ik zou me daar geen zorgen over maken
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: 0.5% testosteronzalf tegen atrofie van de penis.

Bericht door Elise »

Ik denk dat het er ook mee te maken gaat hebben welke vorm van hrt (wel/geen oestrogeen, wel/geen remmers) en welke dosering je hiervan gaat nemen.

Maar ik begrijp je zorg, die heb ik namelijk ook. Maar het is bij dit onderwerp soms moeilijk feit en fictie te onderscheiden. Want er doen ook wel veel wilde horror verhalen de ronde. Mensen maken elkaar soms ook graag bang heb ik soms het gevoel.