Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vandaag ik het VU

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Josette
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 sep 2016, 16:25
Gender: Trans MtF

Vandaag ik het VU

Bericht door Josette »

Vanochtend moest ik vroeg op, 9 uur in trein zitten, 10.30 in het VU zijn voor controle. Eerst metingen door de assistent, toen naar de endoctrinoloog en toen bloedprikken. In omstandigheden met mondkapjesplicht en artsen en verplegers met plastic schermen.

Sinds 17 juli slik ik hormonen en sinds 7 augustus ben ik ook voor de wet vrouw. De hoeveelheden zijn per dag het oestogeen 2x 2mg Progynova en de testosteronblokker 1x 10 mg Androcur. En elke week in een handig pillendoosje. Een nieuw recept is uitgeschreven voor zes maanden na een recept voor 1 maand en een herhaalrecept voor drie maanden.

Transitie verloopt voorspoedig, transitie is niet zo moeilijk, ik wordt er niet instabiel van.Ik heb ook wens voor operatie volgend jaar kenbaar gemaakt.
Gebruikersavatar
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Vandaag ik het VU

Bericht door MaviPembe »

Dus 4 mg in het totaal per dag progynova(oestyrogeen) ?
1x 10 mg Cypro per dag.
Dit valt wel mee wat je moet slikken per dag. Zo overzichtelijk, duidelijk had ik eerder niet gelezen op dit forum. :wship: Wat fijn om te lezen dat het allemaal naar wens verloopt.

Na 18 maanden wachten was myn 1ste intakegesprek bij VU in januari 2020, daarna zou ik psychologische gesprekken 4/5 keer krijgen voor een diagnose. Toen brak Corona uit, alles ging over naar telefonisch contact. 3/4 keer gesproken met de psycholoog via telefoon, ook een uitvoerig onderzoek over vroeger achter de rug. Laatst telefonisch gesprek was eind augustus en volgend gesprek is gepland begin december. Dus september, oktober, november 3 maanden lang gebeurt dus helemaal niets. :roll: Het is eindeloos wachten alleen voor een diagnose. Nu begrijp ik goed waarom velen via illegale routes hormonen gebruiken.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Vandaag ik het VU

Bericht door Marica »

Josette schreef: 20 okt 2020, 21:56 Vanochtend moest ik vroeg op, 9 uur in trein zitten, 10.30 in het VU zijn voor controle. Eerst metingen door de assistent, toen naar de endoctrinoloog en toen bloedprikken. In omstandigheden met mondkapjesplicht en artsen en verplegers met plastic schermen.

Sinds 17 juli slik ik hormonen en sinds 7 augustus ben ik ook voor de wet vrouw. De hoeveelheden zijn per dag het oestogeen 2x 2mg Progynova en de testosteronblokker 1x 10 mg Androcur. En elke week in een handig pillendoosje. Een nieuw recept is uitgeschreven voor zes maanden na een recept voor 1 maand en een herhaalrecept voor drie maanden.

Transitie verloopt voorspoedig, transitie is niet zo moeilijk, ik wordt er niet instabiel van.Ik heb ook wens voor operatie volgend jaar kenbaar gemaakt.
Dat is precies wat ik ook slik. Alleen heet het estradiol 2x 2mg en 1x 10mg cyproteronacetaat.
Enne, pas maar op, die pubertijd komt echt nog wel :mrgreen:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Josette
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 sep 2016, 16:25
Gender: Trans MtF

Re: Vandaag ik het VU

Bericht door Josette »

MaviPembe schreef: 21 okt 2020, 01:37 Dus 4 mg in het totaal per dag progynova(oestyrogeen) ?
1x 10 mg Cypro per dag.
Dit valt wel mee wat je moet slikken per dag. Zo overzichtelijk, duidelijk had ik eerder niet gelezen op dit forum. :wship: Wat fijn om te lezen dat het allemaal naar wens verloopt.
Ik zorg er zelf voor dat het ook overzichtelijk blijft met de hormonen, ik heb daarvoor een pillendoos. Ik heb de hormonen in huis en kan tot volgend jaar ruim vooruit
MaviPembe schreef: 21 okt 2020, 01:37 Na 18 maanden wachten was myn 1ste intakegesprek bij VU in januari 2020, daarna zou ik psychologische gesprekken 4/5 keer krijgen voor een diagnose. Toen brak Corona uit, alles ging over naar telefonisch contact. 3/4 keer gesproken met de psycholoog via telefoon, ook een uitvoerig onderzoek over vroeger achter de rug. Laatst telefonisch gesprek was eind augustus en volgend gesprek is gepland begin december. Dus september, oktober, november 3 maanden lang gebeurt dus helemaal niets. :roll: Het is eindeloos wachten alleen voor een diagnose. Nu begrijp ik goed waarom velen via illegale routes hormonen gebruiken.
Vorig najaar intake, in jan., febr., en maart 2020 gesprek met Luc Gijs. 4e gesprek april ging niet door. Pas in juni, na de lockdown kwam het genderteam weer bij elkaar, in juni had ik groen licht en in juli gaf de endoctrinoloog het recept voor de hormonen. De deskundigenverklaring volgde augustus, dus sinds 17 juli slik ik hormonen en sinds augustus ben ik voor de wet vrouw. De voorjaarslockdown van 15 maart-1 juni vertraagde, ik was blij toen die lockdown over was. Het is het wachten wel waard