Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tips voor coming out?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
EveningS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2020, 15:26
Gender: Vrouw

Tips voor coming out?

Bericht door EveningS »

Op het moment zit ik in de periode dat ik wacht op mijn eerste sessie bij een genderpsycholoog. Ik heb al een korte intake gehad maar in januari is pas mijn officiele eerste therapie sessie. In de tussentijd heb ik heel erg de behoefte om al te beginnen met de sociale (en in lichte vorm ook de medische) transitie. Ik heb al veel onderzoek gedaan over alles wat komt kijken bij in transitie en ik merk dat ik heel erg overweldigd word door alle informatie en een beetje door de bomen het bos niet meer zie. Hierdoor voel ik me een beetje verloren/hulpeloos wat verergerd word omdat ik niemand heb waarmee ik hierover kan praten.

Nu heb ik besloten om al mijn onderzoek en gegoogle even te pauzeren tot ik officieel begin met mijn therapie, en me meer te focussen op mijn coming outs en sociale transitie. Ik ben van plan om geleidelijk aan en langzaam mijn coming outs te doen. Want ondanks dat ik weet dat ik transgender ben, ik op heel veel dingen ook voor mezelf nog geen antwoorden heb laat staan voor anderen. Nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie tips voor coming outs? Hoe hebben jullie dat zelf gedaan? Aan wie en hoe hebben jullie voor het eerst verteld dat je transgender bent?



Misschien nog belangrijk voor context: Ik ben ook nog niet echt begonnen met uiterlijke transitie, dus draag nog niet echt "vrouwelijke" kleding, make-up, etc en heb redelijk veel lichaamsbeharing en baardgroei (ben wel begonnen met zo veel mogelijk glad scheren, mijn hoofdhaar laten groeien en een paar vrouwen truien en broeken kopen). Het gaat dus voor veel mensen in mijn omgeving wel redelijk een shock worden. Wel weet ik gelukkig van meeste belangrijke mensen in mijn leven dat ze accepterend zijn en ben ik bij hen niet bang voor negatieve en transfobische reacties.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Tips voor coming out?

Bericht door marianne »

leuke tip: begin vast je stem te oefenen, met een logopedist, je krijgt een verwijzing van je huisarts en het wordt vergoed, je eigen risico wordt wel aangesproken, maar met je stem ben je ook een flinke tijd bezig, zou jammer zijn als je daar pas aan begint als je er voor de rest mee door kan of beter, dan wordt je stem de zwakste schakel. bij mij was het andersom , iemand meende mij te spotten, toen ze mijn stem hoorde twijfelde ze weer, " oh toch geen transgender" ....
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>