Hoe lang wachten met borstvergroting?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Hoe lang wachten met borstvergroting?

Bericht door SB95 »

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen over het wachten met een borstvergroting.

Het is nu twee jaar geleden dat ik met hormonen ben begonnen. Eerst alleen orale estradiol (tabletjes) voor een jaar. Ik merkte al snel daarna dat er iets van borstgroei begon. Na dat jaar ook met cyproteronacetaat begonnen. Veel gedoe met oestradiolwaarden, geswitcht naar de Lenzetto spray, en pas sinds een half jaar is mijn oestradiolwaarde een beetje acceptabel. Ik ben nu 25 en heb na deze twee jaar een 85AA cup.

Een arts adviseerde om minstens 18 maanden te wachten. Ik ben zeker van plan om nog een tijd te wachten met een borstvergroting, aangezien mijn oestradiol nog niet zo lang op een behoorlijk niveau zit. Maar ik kijk ook enorm uit naar het hebben van grotere borsten. Hopelijk binnenkort weer een verhoging van de dosis, en misschien progesteron als ik een endocrinoloog kan vinden die daar open voor staat.

Wat zijn hier de ideeën over hoe lang het beste is om te wachten met een borstvergroting na start met hormonen? En wat is precies het risico als je te vroeg een borstvergroting neemt, dus terwijl de borsten nog aan het groeien zijn? Dat ze groter wordt dan je in eerste instantie wilde? Of dat het cosmetische resultaat minder wordt o.i.d.? Goede/slechte ervaringen?
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Hoe lang wachten met borstvergroting?

Bericht door Februari »

2 tot 3 jaar staat geschreven.

Persoonlijk heb ik ermee gewacht tot ik er zeker van was dat ze echt niet meer verder zouden groeien. Ik heb denk ook ongeveer hetzelfde als jij. Ik gebruikte anderhalf jaar voor de start van hormonen de pil (wat effect had) en daarna via andere transvrouwen snoepte ik een beetje mee, zeg maar. Ik denk dat ik meer dan twee jaar officieel hormonen slik volgens recept en ongeveer een jaar daarvoor onofficieel.

Tot het idee dat ik daar niets meer voel jeuken (wat ik met groeien associeer) en het na een paar maanden hetzelfde blijft heb ik besloten om voor een borstvergroting te gaan. Deze moet bij mij aldus nog plaatsvinden. Wat volgend jaar op de planning staat.

Hoop dat je er wat mee kunt.