Nieuwe chat! Zie dit topic.

Veiligheid borstimplantaten

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Veiligheid borstimplantaten

Bericht door SuzanneLemm »

Hi,
Na 2 jaar hormonen en 3 cm borst (<AAA) groei heb ik natuurlijk wel nagedacht over borst implantaten. Het lezen van de chirurgische bijsluiter op Transvisie was aanleiding om het niet te doen. Toch zie ik geregeld berichten hier en op Facebook over dames die dit wel doen.
Ik ben wel benieuwd naar hun overweging, mss leer ik daar iets van, iets wat ik over het hoofd zie....
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door Jannet V »

Het niet hebben van duidelijk zichtbare borstgroei leek mijn dysforie terug te laten komen. Drie jaar hormonen en een jaar na de srs heb ik de knoop doorgehakt. Op dat moment (2015) had ik het geld er nog voor en ik was bang dat ik er spijt van zou krijgen als ik het niet deed. En wat denk je? Geen seconde spijt gehad. Mijn overweging was dus echt de overtuiging dat de dysforie terug zou keren en dat ik er nog zo lang mogelijk van wil genieten.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Sophie89
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 okt 2014, 19:27
Gender: Vrouw

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door Sophie89 »

Ik heb bijna 10 jaar geleden wel gekozen om borstimplantaten te nemen, voor mijzelf om toch "helemaal" vrouw te zijn. Destijds was ik niet bezig met veiligheid, alleen maar met mijn idee van hoe ik mijzelf als vrouw zag. Nu er meer bekend is over veiligheid en risico's kijk ik er anders tegen aan. Ik zou niet voor borst implantaten kiezen, maar aan iets van opvullen met lichaamseigen vet (naar wat ik heb gelezen ook niet helemaal veilig, risico op trombose geloof ik en afstoting, maar in ieder geval geen lichaamsvreemde stoffen in je lijf). Ik zit er aan te denken om op korte termijn (binnen 2/3 jaar) mijn borstimplantaten te laten verwijderen. Desondanks was en ben ik heel blij met het resultaat en geen spijt gehad. Als dit je enige keuze is dan raad ik het wel aan, maar ze moeten na een bepaald aantal jaar vervangen worden en wees op de hoogte van de risico's.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door SuzanneLemm »

Hi Sophie,
Dank voor je eerlijke reactie ! Ik vind de risico's te hoog, dus vooralsnog gaat dat stukje dysforie niet opgelost worden. Lichaamseigen vet is nietiet bedoeld voor complete borsten overigens
Heb vorige week nieuwe toedieningsvorm gehad: oestrogel. Dat is laatste poging om oestradiolspiegel boven mannelijk te krijgen.....
Suzanne
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door Emma »

Ik heb het wel gedaan. De kwaliteit en veiligheid van de implantaten wordt met de jaren beter, dus de gok is minder groot dan dat die 10 of 20 jaar geleden was. Natuurlijk blijft het een gok, maar als ik er een beetje alert op blijf dat als ik wat raars voel of heb, ik direct aan de bel trek, is het risico voor mij beperkt genoeg. We zullen zien of ik daar gelijk in heb, ergens de komende 10 jaar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door Alice »

Volledig eens wat @Emma schreef in haar posting.
Maar het blijft altijd je eigen afweging niet/wel een borstvergroting.

Ook een denkertje is dat het plaatsen van de implantaten nu dankzij een subsidie, bijna, gratis is je er wel rekening mee moet houden dat als je die implantaten na 10 jaar wil laten verwisselen/verwijderen je € 300,- + per jaar opzij moet zetten voor de kosten die dan niet vergoed worden.

O ja, bij mij zitten er ongeveer 15+ jaar in.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door Lidi »

Dit is mijn mening hierover.
Ik heb zelf wel borstimplantaten en wel hierom:
Na 2.5 jaar hormonen was er niets te bespeuren van enige borstgroei.
Dus elke ochtend de siliconen-prothesen in de beha en 's avond weer terug in de doos.
En juist het weer afdoen van de prothesen was een crime. Elke avond weer die platte borst zien was erg vervelend.
Na lang overwegen heb ik besloten dat het zo niet langer ging.
Ik heb nu 1 jaar implantaten en ik ben er heel gelukkig mee.
Het blijft een afweging tussen risico en gevoel.
Voor mij persoonlijk is de keuze goed bevallen.
De keuze wel of niet een implantaat is geheel aan jezelf.
Me, myself and present I
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik ben blij dat ik ze genomen heb, het geeft echt een stuk meer vrouwelijkheid en ben er heel gelukkig mee.
De horrorverhalen zeker gelezen en gehoord maar inmiddels zijn de implantaten een stuk beter geworden.
Heb ook gevraagd of er een termijn is waarin de implantaten vervangen moeten worden waarop de chirurg zei dat dit in principe niet aan de orde is zolang je niets vreemd voelt.
Net als Emma hou ik het scherp in de peiling.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door robin1963 »

Ik heb sinds september implantaten omdat er bij mij ook na 2 jaar hormonen eigenlijk zo weinig borstgroei was.
elke avond met het naar bed gaan weer terug naar de realiteit.
Nu ik toch implantaten heb voel ik me zoveel gelukkiger en completer.
Tuurlijk zijn er risico's maar waarbij zijn die niet?
We ademen dagelijks stoffen in die schadelijk zijn, we eten voedsel waar allerlei toevoegingen in zitten....ga zo maar door.
Momenteel zijn de risico's nog steeds aanwezig maar inmiddels behoorlijk klein.
Hoe dan ook het blijft een afweging maar ik ben toch blij de beslissing genomen te hebben.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Veiligheid borstimplantaten

Bericht door SuzanneLemm »

Leuk om al jullie reacties te lezen ! Het bevestigd het beeld dat endo aangaf: 70% kiest voor implantaten. Ik lees dat iedereen weet dat er risico's zijn en bewust neemt. Sommigen droegen zelfs externe protheses voor de operatie. Ik ben nog niet overtuigd die stap te moeten maken, dus helaas een veel minder vrouwelijk leven. Waarbij opgemerkt dat mijn oestradiol nivo na 2 jr nog steeds mannelijk is, ondanks alle middelen. Wellicht was er wel borstgroei geweest indien het nivo goed zou zijn.