Orchiectomie voor non-binair

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Orchiectomie voor non-binair

Bericht door EasyBoy97 »

Dag iedereen!

Ik ben non-binair transgender (AMAB) en ik sta op de wachtlijst bij UMCG op dit moment. Er is nog anderhalf jaar wachttijd. Ik ben non-binair androgyn met een eenzaam karakter. Al bijna 3 jaar gebruik ik hormonen uit Azië zonder voorschrift. Het gaat goed, maar mijn testikels doen pijn heel vaak. Ik kan niet met hormonen stoppen, en als ik mijn testikels laat verwijderen, kan ik zonder pijn en zonder Spironolactone verder leven. Dat is dus gezonder.

Is dat mogelijk om een toestemming voor orchiectomie bij UMCG te krijgen? :pray: Zijn ze daar streng?

Kan ik vroeger deze operatie krijgen als ik veel pijn heb? Ik las over dezelfde situaties in de VS.

Bedankt voor jullie aandacht :hbeat:
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Orchiectomie voor non-binair

Bericht door mystory.nicky »

Als je veel pijn heb kan het ook medisch noodzakelijk zijn... Misschien slim om eens met de huisarts hier over te praten... Wie weet is het mogelijk! Ik hoop het voor je:)
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Orchiectomie voor non-binair

Bericht door Roland »

Dit is mogelijk, ik heb deze operatie bij de vumc gehad.
Ik weet niet hoe de UMCG erin staat maar toen ik daar (wel 10 jaar geleden) deden ze het niet.