VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Vethrvolnir schreef: 08 jan 2021, 13:06 een verrassing van de verzekeraar?
omg. een zk medewerker mag een verzekerde zo'n vage dreigende boodschap toch niet meegeven?
Nou het hele gesprek was vijandig, ik heb van de week nog even de band terug geluisterd want ik neem alle gesprekken op en je weet niet wat je hoort.
De dame had het duidelijk niet op met transgenders.
Nog overwogen om daar een klacht over in te dienen maar dat zou dan klacht nummer 5 worden en het heeft weinig zin uiteindelijk.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Janice »

Dus het Zilveren kruis vergoed enkel en alleen de ffs als je een patiënte bent en verwijzing hebt van het genderteam? en deze ffs mag je alleen bij het vu laten doen?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Vethrvolnir »

brigitte meijer heeft monopolie
:shock:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Janice schreef: 08 jan 2021, 14:02 Dus het Zilveren kruis vergoed enkel en alleen de ffs als je een patiënte bent en verwijzing hebt van het genderteam? en deze ffs mag je alleen bij het vu laten doen?
Zo werd het mij verteld, een keer of 4 als ik het goed geteld heb.
De huisarts weigert mij aan te melden bij het VU omdat zij eist dat ik dan bij Stepwork meteen alles stil zet.
Wat niet kan want ben met ontharing bezig en ook mijn verweer dat het VU mij pas over 2,5 jaar gaat oproepen had ze weinig mee op.

Ik moet het volgens haar eerst maar met de verzekering uit gaan vechten of het buitenland misschien een optie is.
Daar zorg in Nederland voor mij zoals het zich nu laat aanzien ontnomen wordt zal de verzekeraar zijn zorgplicht moet nakomen maar dit gaat een vervelend proces worden, zodoende dat ik dit volgende week gaat oppakken.

Wat mij tegen viel is dat Transvisie totaal geen reactie heeft gegeven op mijn mail.

Wordt vervolgd.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Brownie »

tijd voor een andere huisarts Lisa
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Brownie schreef: 09 jan 2021, 09:27 tijd voor een andere huisarts Lisa
Ja volgende week ook regelen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Vandaag weer verder gedoken in bovenstaande kwestie.

Ontving aan het einde van de middag een mail van Transvisie welke wat aanvullende vragen had voor mij, keurig beantwoord en hoop van hun ook meer te horen over dit onderwerp.

Maar ook weer met de verzekeraar gebeld, dit keer gelukkig een gesprek met hoor en wederhoor..
Mede omdat ik aangaf niet Mevr Jorissen doorverbonden wilde worden kreeg ik een meneer aan de lijn.
Situatie uitgelegd en bij hem niets bekend over of het VU nog operaties deed voor patiënten zoals ik.
Het was hem niet bekend dat hier ooit afspraken over zijn gemaakt maar die waren er wel degelijk.

Operatie in het buitenland was een optie maar toen hij hoorde dat ik geen eigen vervoer had leek het hem niet verstandig om alles met het OV te moeten doen.
Maar hield hem wel een spiegel voor dat ik het vroeg omdat er voor mij en velen anderen de deur is dichtgegooid.
Ook uitgelegd dat ik het boek der transitie ook weleens een keer wil sluiten.
Had hij begrip voor en vond het een uitermate vervelende kwestie maar het werd nog wat akeliger.

In systeem bleek het ZK al sinds 2020 geen contract meer te hebben met Stepwork, vergoeding was dan 75%.
Meteen gevraagd of hij kon kijken of er nog spook nota's omtrent Stepwork zaten aan te komen maar dat kon hij voor nu niet zien.
Belde mij later wel terug dat ik dergelijke nota's in termijnen kon betalen mochten ze opdoemen.
Maar maakte ook kenbaar dat Stepwork voor mij afgelopen jaar weinig tot niks heeft betekend dus ik het nogal ver gezocht vond als daar nog iets van rekeningen zouden komen.
Geen restitutiepolis dus vandaar dat hij even in het systeem dit voor mij uitzocht.

Zijn advies was om Stepwork te verruilen voor het VUMC.
Waarbij hij stelde dat Stepwork dan zou moeten aangeven dat ik een patiënt ben welke al langer met haar transitie bezig is.
En met bovenstaande zie ik de bui alweer een beetje hangen.
Heb volgende week vrijdag een gesprek met de huis arts praktijk ondersteuner want de huisarts wil van mij niks aannemen, misschien dat zij het haar wel op een manier kan duidelijk maken dat ik niet voor de lol dat verzoek indiende bij het VUMC.
Het was volgens de medewerker van ZK niet de bedoeling dat ik dit zelf allemaal ging regelen maar legde hem ook uit dat ik al sinds mijn traject aldaar dingen zelf moet regelen.. anders beurt er gewoon niks.
Mijn verwijzing naar Brigitte Meijer is nog steeds niet afgehandeld, week 7 breekt inmiddels aan en mij was 3 weken max beloofd.
Om maar even een voorbeeldje te geven.

Resumerende komt het er op neer dat ik in dezelfde situatie zit als mei 2018.
Met dat verschil dat ik hormonen gebruik en inmiddels een borst vergroting rijker ben.
En dat ik nu nog wel in behandeling ben maar dat dit mij dan op termijn extra gaat kosten en ik eigenlijk zelf constant dingen in de gaten moet houden en regelen.
Afgezien daarvan begint weer hetzelfde bandje van 3 jaar geleden weer zijn wachtmuziek af te draaien.
Het is zoals het is zeggen we dan maar.

Mocht ik wat meer duidelijkheid hebben van Stepwork of Transvisie dan meldt ik dit alhier.

Wordt vervolgd.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Update:
Stepwork probeert contact te krijgen met het VU maar blijkbaar wil dit niet echt vlotten.
Het probleem speelt met meerdere cliënten van hun dus ze willen wel weten hoe en wat.
Transvisie blijft stil.
Voorlopig blijf ik even tussen Stepwork en het VUMC dobberen, mijn medisch dossier blijft voorlopig aldaar waar ik een wat dubbel gevoel bij heb.
Volgende week weer even contact opnemen met Stepwork, ze zouden dan toch onderhand wel meer moeten weten.
Zolang dat het nog duurt het ontharen voortzetten, tot juni loopt die machtiging.
Blijf dus voorlopig nog even in de Twilight Zone hangen, niet dat ik er blij mee ben maar zal het even moeten accepteren.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Janice »

Ik dacht dat je goedkeuring had van de verzekering voor je ffs, alleen mocht je dit niet bij Kanhai laten doen. Zijn er geen andere artsen waar je terecht kan? Buiten Brigitte, die een heel lange wachtlijst heeft.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Janice schreef: 29 jan 2021, 14:23 Ik dacht dat je goedkeuring had van de verzekering voor je ffs, alleen mocht je dit niet bij Kanhai laten doen. Zijn er geen andere artsen waar je terecht kan? Buiten Brigitte, die een heel lange wachtlijst heeft.
De verzekeraar wil alleen ingrepen van het VUMC vergoeden, Kanhai leverde een behandelplan in wat niks met een FFS te maken had.
Daarom werd dat toen afgewezen maar de verzekering arts heeft wel op basis van ingediende foto's de noodzaak voor FFS erkent.
Buitenland is voor mij geen optie daar wij geen eigen vervoer hebben en ik alles per trein zou moeten gaan doen.
Er zullen best andere artsen zijn in Nederland welke mij verder kunnen helpen maar van de verzekeraar krijg ik maar 1 optie.