Nieuwe chat! Zie dit topic.

VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Vethrvolnir »

@Lisa1973 ben benieuwd dan hoe dat bij mij zal gaan. ik ga voor fms naar Johan Jansma van UMCG. Zou jij ook kunnen proberen of ffs via hem kan evt?

ik weet nog niet of ik iets vergoed kan krijgen.
:shock:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Vethrvolnir schreef: 31 jan 2021, 12:35 @Lisa1973 ben benieuwd dan hoe dat bij mij zal gaan. ik ga voor fms naar Johan Jansma van UMCG. Zou jij ook kunnen proberen of ffs via hem kan evt?

ik weet nog niet of ik iets vergoed kan krijgen.
Nou ik hoop voor je dat je geen gezeur zal hebben, qua vergoeding hoeft het geen probleem te zijn daar het UMCG bij de zorgverzekeraars bekend staat als verzekerde zorg.
Probleem is alleen of de behandeling wordt doorgezet, dat is waar Stepwork patiënten op het moment tegen aan lopen.
Nog steeds niks vernomen over hoe deze kwestie nu precies zit maar omdat het lang op zich laat wachten vermoed ik dat er wel meer speelt.
Mocht ik meer weten dan post ik dat hier.

Of Groningen misschien een optie is moet ik nog bekijken, vervoer is het grootste probleem anders had het buitenland ook een optie kunnen zijn.
Voorlopig sta ik weer even stil.
Gebruikersavatar
Chantal de Jonge
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:39
Gender: Vrouw

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Chantal de Jonge »

Het zijn helaas heel erg herkenbare verhalen. Na 2,5 jaar wachten heb ik mijn vorige gesprek met het VU gehad en als eerste wilden ze de hormoon behandeling overnemen en eigenlijk het hele traject terwijl ik in de eind fase zit maar helaas door Corona behandelingen in het buitenland gigantisch oplopen. na 4 vier maanden pas het eerste gesprek met de psycholoog, op deze manier duurt het nog 5 jaar voor ik klaar ben.

Het voelt als een verschrikkelijke chantage van een monopolie positie. Verzekeringen wijzen nu ook alles af wat niet via het VU komt.
Helaas kan ik de FFS en geslacht operatie niet zelf betalen, anders was ik binnen 6 maanden volledig klaar.

Er is geen enkele overheids instantie die onder de indruk komt van klachten over het "geweldige"VU
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Chantal de Jonge schreef: 28 feb 2021, 20:59 Het zijn helaas heel erg herkenbare verhalen. Na 2,5 jaar wachten heb ik mijn vorige gesprek met het VU gehad en als eerste wilden ze de hormoon behandeling overnemen en eigenlijk het hele traject terwijl ik in de eind fase zit maar helaas door Corona behandelingen in het buitenland gigantisch oplopen. na 4 vier maanden pas het eerste gesprek met de psycholoog, op deze manier duurt het nog 5 jaar voor ik klaar ben.

Het voelt als een verschrikkelijke chantage van een monopolie positie. Verzekeringen wijzen nu ook alles af wat niet via het VU komt.
Helaas kan ik de FFS en geslacht operatie niet zelf betalen, anders was ik binnen 6 maanden volledig klaar.

Er is geen enkele overheids instantie die onder de indruk komt van klachten over het "geweldige"VU
Tja de verzekeraar wimpelt de handelswijze van het VUMC weg schouder ophalende met de mededeling dat ze er verder weinig aan kunnen doen.
Ook zij hebben te maken met de grillen van dit grote transitie monster.
Het VU heeft mij al die jaren ook regelmatig in de weg gezeten en nu op het einde komen ze weer als een blokkade op doemen.
Helaas is het bij Stepwork al lange tijd ook een puinzooi en die werken mij nu tegen en anno nu gaan ze ineens heel erg aan de slag maar voor mij is het gewoon te laat.
Inmiddels 2 maanden verder maar weet nog steeds niet hoe dat nu zit met die afwijzingen voor operaties, Stepwork weet zoals gewoonlijk van niks en ook van hulp organisaties hoef je weinig informatie te verwachten.
Transvisie moet nog steeds terug komen op mijn mail, denk dat ik het antwoord erop nooit zal terug ontvangen.
Een FFS heb ik net als jij niet op de bank staan, anders was het allang gebeurd maar heb gewoon maar af te wachten wie wat gaat doen.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Janice »

Het Radboud heeft een gender poli geopend.. misschien daar zo snel mogelijk aanmelden...
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Nate_0 »

Mocht je naar het UMCG willen, check dan even of ze je überhaupt aannemen als patient. Toen ik daar was op intake werd me verteld dat ik, als ik met Stepwork in zee ging, niet meer bij het UMCG hoefde aan te kloppen voor zorg.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 01 mar 2021, 17:19 Mocht je naar het UMCG willen, check dan even of ze je überhaupt aannemen als patient. Toen ik daar was op intake werd me verteld dat ik, als ik met Stepwork in zee ging, niet meer bij het UMCG hoefde aan te kloppen voor zorg.
Dat heb ik nooit te horen gekregen in Amsterdam, wel dat operaties bij externe patiënten langer duren.
Eigen patiënten eerst.
Inmiddels een doorverwijzing richting VU gedaan welke net als ik nog steeds wachten op het dossier van Stepwork, zodra dat eenmaal binnen is gaan ze verder kijken en waar ik dan terecht kom in de wachtrij.
Weigeren mogen ze mij niet omdat ze zelf de poort voor operatie zorg hebben dicht gesmeten.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Janice schreef: 01 mar 2021, 14:07 Het Radboud heeft een gender poli geopend.. misschien daar zo snel mogelijk aanmelden...
Ja ik hoop dat Rotterdam ook snel opent, dan kan ik op een mooie dag het met de fiets doen.
Nijmegen is wel wat ver voor mij persoonlijk.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Nate_0 »

Lisa1973 schreef: 01 mar 2021, 20:17
Nate_0 schreef: 01 mar 2021, 17:19 Mocht je naar het UMCG willen, check dan even of ze je überhaupt aannemen als patient. Toen ik daar was op intake werd me verteld dat ik, als ik met Stepwork in zee ging, niet meer bij het UMCG hoefde aan te kloppen voor zorg.
Dat heb ik nooit te horen gekregen in Amsterdam, wel dat operaties bij externe patiënten langer duren.
Eigen patiënten eerst.
Inmiddels een doorverwijzing richting VU gedaan welke net als ik nog steeds wachten op het dossier van Stepwork, zodra dat eenmaal binnen is gaan ze verder kijken en waar ik dan terecht kom in de wachtrij.
Weigeren mogen ze mij niet omdat ze zelf de poort voor operatie zorg hebben dicht gesmeten.
UMCG = Groningen, niet Amsterdam.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 01 mar 2021, 20:26
Lisa1973 schreef: 01 mar 2021, 20:17
Nate_0 schreef: 01 mar 2021, 17:19 Mocht je naar het UMCG willen, check dan even of ze je überhaupt aannemen als patient. Toen ik daar was op intake werd me verteld dat ik, als ik met Stepwork in zee ging, niet meer bij het UMCG hoefde aan te kloppen voor zorg.
Dat heb ik nooit te horen gekregen in Amsterdam, wel dat operaties bij externe patiënten langer duren.
Eigen patiënten eerst.
Inmiddels een doorverwijzing richting VU gedaan welke net als ik nog steeds wachten op het dossier van Stepwork, zodra dat eenmaal binnen is gaan ze verder kijken en waar ik dan terecht kom in de wachtrij.
Weigeren mogen ze mij niet omdat ze zelf de poort voor operatie zorg hebben dicht gesmeten.
UMCG = Groningen, niet Amsterdam.
Ja dat weet ik, kan lezen.
Maar vindt het een beetje een rare uitspraak van een dergelijk ziekenhuis.