VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Nate_0 »

Ja, dat was het ook. Alsnog, het is iets om te checken mocht je Veth's tip op willen volgen. Zoals ik ergens anders ook al zei, Stepwork en Tanja zijn niet de enige behandelaars met rare nukken.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 01 mar 2021, 21:11 Ja, dat was het ook. Alsnog, het is iets om te checken mocht je Veth's tip op willen volgen. Zoals ik ergens anders ook al zei, Stepwork en Tanja zijn niet de enige behandelaars met rare nukken.
Nou daar heb ik het ook al met de verzekeraar over gehad en deze zeiden mij dat als ze vervelend gaan doen ik hun weer moest benaderen.
Al heb ik straks het idee dat ik ineens weer zonder behandeltraject eindigen zal en dan niet anders kan dan over te gaan naar een ander.
(Dus dat Stepwork de deuren kan gaan sluiten.)
Wat ik zeker niet hoop maar mijn voorgevoel zegt mij dat.
Het gevoel van 2018 bekruipt mij anno nu weer en helaas kwam dat gevoel uit.
Hoop voor een ieder die bij Stepwork zijn zorg krijgt dat dit geen waarheid wordt.
Doch wil ik voorkomen dat ik dan weer net als toen maanden bezig ben weer te hervatten waar ik gebleven was.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Vandaag eigenlijk middels een mail van mijn behandelaar Stepwork contact gezocht met het VUMC.
Daarin beweerde hij dat ik al een jaar op de wachtlijst staat, maar in mijn medisch dossier VUMC vond ik daar niets over.
Wel dat ik een afspraak heb gemist op 25 januari bij een arts welke hormonen voor schrijft, vreemd wat dit loopt al dik een jaar via het Maxima centrum in Eindhoven.
Een verwijzing van Stepwork niet te bekennen.

Werd terug gebeld door het VUMC en vroeg of ik als patiënt bekend was, het enige was dat ik op de wachtlijst stond sinds januari dit jaar.
Toen ik vertelde dat ik belde vanwege een doorverwijzing vanuit Stepwork naar het VU voor een FFS kreeg ik te horen dat dit niet bekend was bij haar en dat het ook totaal niet de procedure is.
Enige manier om binnen het VU zorg te krijgen is als je bekend bent bij de Genderpoli en dus al een gesprek aldaar heb gehad.
Ze voegde daar aan toe dat ik dan maar 2 jaar geduld moest hebben.
Dus het is dus waar dat het VU externe patiënten niet meer medisch behandeld, tenzij ze bij het VU hun traject volgen.
Wat aan de ene kant logisch is maar aan andere kant de afspraak van het verleden niet meer geldt en het VU dus niet meer samenwerkt met Stepwork.
De dame welke ik als voorbeeld gebruikte is waarschijnlijk nog net tussen de spelonken van het VU er tussendoor gevallen en had zodoende nog een gesprek met Brigitte Meijer.
Iets wat nu bij patiënten van andere organisaties dan het VU zelf niet meer zal voorkomen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Jer158 »

Lisa1973 schreef: 03 mar 2021, 20:05Wel dat ik een afspraak heb gemist op 25 januari bij een arts welke hormonen voor schrijft, vreemd wat dit loopt al dik een jaar via het Maxima centrum in Eindhoven.
Het VU doet/deed intakes voor volwassen bij een endo (een arts die hormonen voorschrijft). Kan het zijn dat je een intake hebt gemist?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Vethrvolnir »

hoi Lisa

Ik heb mijn fms bij arts van UMCG buiten het UMCG genderteam om. Dus ook geen wachtlijst die bij dat team hoort voor aangezichtschirurgie.
tcendent heeft het genderteam deel gedaan en draagt dat niet over . Zou stepwork je niet direct naar een kaakchirurg kunnen verwijzen? Zoals bij mij ook is gebeurd? ( kan zijn dat vergoeding bij mij niet lukt dat weet ik pas over 8 weken ofzo )
:shock:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Jer158 schreef: 03 mar 2021, 23:26
Lisa1973 schreef: 03 mar 2021, 20:05Wel dat ik een afspraak heb gemist op 25 januari bij een arts welke hormonen voor schrijft, vreemd wat dit loopt al dik een jaar via het Maxima centrum in Eindhoven.
Het VU doet/deed intakes voor volwassen bij een endo (een arts die hormonen voorschrijft). Kan het zijn dat je een intake hebt gemist?
Nee ik heb pas zoals het er nu voor staat een intake over 2 jaar, omdat ik nog geen dossier van Stepwork heb ontvangen en kunnen doorsturen.
Pas als ze dat ontvangen hebben is er kans dat ik wat verder op de lijst kom.
Dus deze afspraak blijft een raadsel.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Nate_0 »

Waar was die afspraak dan voor?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Vethrvolnir schreef: 04 mar 2021, 11:44 hoi Lisa

Ik heb mijn fms bij arts van UMCG buiten het UMCG genderteam om. Dus ook geen wachtlijst die bij dat team hoort voor aangezichtschirurgie.
tcendent heeft het genderteam deel gedaan en draagt dat niet over . Zou stepwork je niet direct naar een kaakchirurg kunnen verwijzen? Zoals bij mij ook is gebeurd? ( kan zijn dat vergoeding bij mij niet lukt dat weet ik pas over 8 weken ofzo )
Helaas bij het VUMC werkt dat niet, dat is mij heel duidelijk verteld.
En mocht je al bij Dr Meijer terecht komen dan krijg je achteraf een afwijzing zoals de transvrouw in mijn eerste posting overkwam.
Brigitte was werkzaam in Zoetermeer en deed daar ook vaak vervolg operaties voor transvrouwen.
Inmiddels begrepen dat ze daar niet meer werkt.
Verder dan Kanhai komen ze bij Stepwork niet en andere oplossingen moet ik zelf maar verzinnen.
Bij T-Cedent pakken ze wat beter door dan bij Stepwork, ik zie dat bij mijn echtgenote wel.
Die is verder in een half jaar dan ik na een jaar was.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 04 mar 2021, 12:15 Waar was die afspraak dan voor?
Hormonen, staat er volgens mij gewoon bij.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: VUMC wijst FFS behandeling van externe transgender patiënt af.

Bericht door Jer158 »

Lisa1973 schreef: 04 mar 2021, 12:00
Jer158 schreef: 03 mar 2021, 23:26
Lisa1973 schreef: 03 mar 2021, 20:05Wel dat ik een afspraak heb gemist op 25 januari bij een arts welke hormonen voor schrijft, vreemd wat dit loopt al dik een jaar via het Maxima centrum in Eindhoven.
Het VU doet/deed intakes voor volwassen bij een endo (een arts die hormonen voorschrijft). Kan het zijn dat je een intake hebt gemist?
Nee ik heb pas zoals het er nu voor staat een intake over 2 jaar, omdat ik nog geen dossier van Stepwork heb ontvangen en kunnen doorsturen.
Pas als ze dat ontvangen hebben is er kans dat ik wat verder op de lijst kom.
Dus deze afspraak blijft een raadsel.
Ik heb een keer een spookaanmelding gehad bij het VU (die kwam vanuit het ziekenhuis van een van mijn behandelaars, maar die man zelf wist van niets). Hiermee was ik ook aanzienlijk eerder aan de beurt dan via de reguliere wachtlijst.

Als ik jou was, zou ik lekker naief op een ander moment terugbellen en iets zeggen als: "ik zie dat ik een afspraak heb gemist met de endo, maar daar had ik geen bericht over ontvangen, dus ik heb een nieuwe afspraak nodig". Nee heb je, ja kun je krijgen.
Hung her from the branches of a mango tree