Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door DelicateFlower »

Ik hoor graag wat jullie vinden van de nieuwe video van Alice Olsthoorn.

Vooral als je de grote operatie al achter de rug hebt. :)

Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door Alice »

Nax,
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door DelicateFlower »

Alice schreef: 18 jan 2021, 03:29Nax,
:roll:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door Jannet V »

Ik was zen en ben nu hyper. Is zij familie van Martien Meiland?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door DelicateFlower »

Jannet V schreef: 18 jan 2021, 09:19 Ik was zen en ben nu hyper. Is zij familie van Martien Meiland?
:roll:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door Anon20210626 »

Ik vernam geen schokkende dingen en niets wat nooit verteld is .
Dilateren hoort er gewoon bij en dat was je ook verteld . Als je 2 keer in de week al een opgave vindt, tsja
Je moet er gewoon wat leuks van maken .

Als ze serieuze klachten heeft , tsja dan is het ook nooit te laat om er gewoon eens naar te laten kijken.

Maar het was rampzalig gemonteerd en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vermoeiend om aan te zien
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door Anon20210626 »

De reacties van Alice en Jannet kan ik heel erg begrijpen en deden meer recht als die negatieve emo's.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door MichelleB »

De editing daargelaten haha (geef je publiek een adempauze maar okay 😅)

De lubricatie: Ik heb zelf het geluk dat het bij mij bijna altijd wel is. Maar voor de zekerheid heb ik wat glijmiddel in een mandje onder het bed. Soms gaat het makkelijker dan anders.

De vernauwing: Toevallig had mijn kamergenoot bij het VU ook die complicatie. Zij zou nog een corrigerende operatie krijgen, want er was ook meer aan de hand. Voor iedereen bang wordt, ik denk dat zij in haar nazorg iets relaxter is geweest dan ik.

Pijn bij het dilateren: Ehm nee? 😅 Mijn operatie was 25 september 2019, dus ik ben ruim over het jaar heen. Inderdaad lastig van die 2x30min dilateren, maar daar heeft onze lieve heer Netflix voor uitgevonden. Ik heb ook geen pijn tijdens dilateren. Doe dat nu nog 1x per week en dat gaat goed. Dusdanig geen pijn dat ik al best een aantal keer in slaap val met dat ding nog in me.
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Wat vind je van de nieuwe video van Alice Olsthoorn?

Bericht door Danielle »

Haar montagestijl is niet mijn smaak. Maar volgens mij richt ze zich toch al meer op een publiek dat iets jonger is dan ik en waar dit snelle wel aanslaat.

Inhoudelijk:
Ik heb zo ongeveer dezelfde ervaring met informatie over de langere termijn na de operatie. Wat je te horen krijgt is vooral gericht op het eerste jaar, maar wat daarna komt is altijd een stuk vager geweest. De dilateermoeheid herken ik heel erg, ik heb al zeker anderhalf jaar, mogelijk wel 2 jaar niet heb gedilateerd. Want precies zoals ze zegt: als je niet lekker in je vel zit dan is dilateren iets wat heel erg veel energie kan kosten en onevenredig veel van je tijd in beslag kan nemen.

Verder wijst ze behoorlijk aan wat er zo al mis is aan de algemene seksuele voorlichting en opvoeding. Ik heb een sexpositive sociale bubbel waar ook heel erg open over seks wordt gepraat, dat scheelt wel.

Daar heb ik onder andere geleerd dat er achter de clitoris en rond de vagina de nodige zwellichamen zijn. In hoeverre Alice last heeft van die zwellichamen dat seks moeilijker wordt kan ik uit haar video niet zo goed opmaken. Als ze daar echt last van heeft is dat reden om terug te gaan naar de chirurg, om mogelijkheden te bespreken. Dat is althans mij in het VU wel steeds op het hart gedrukt: heb je issues neem dan contact op. Dat er het een en ander, en de kleine schaamlippen, opzwellen is naar mijn idee normaal. Het woord ladyboner komt ergens vandaan.

Lubricatie is mij wel altijd duidelijk gemaakt dat dat er niet is en dat je bij penetratie altijd wel glijmiddel nodig zal hebben. Kan jammer zijn als je niet voorbereid bent op een spontane vrijpartij, maar dat is bij cisvrouwen soms ook niet anders. De mate van vochtigheid verschilt per persoon en ik ken vrouwen die zouden kunnen figuren in een clip van Cardi B. en ik ken cisvrouwen die niet zonder wat extra glijmiddel kunnen (en alles daartussen in).
Mijn transitieblog: Fading Gender