intake gesprek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Ge'ya
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021, 05:42
Gender: Trans MtF

intake gesprek

Bericht door Ge'ya »

Hallo

gisteren bij mijn huisarts geweest en een doorverwijzing gekregen voor een transgenderkliniek. het voelde fijn om te kunnen zeggen dat ik me een transvrouw voel. binnenkort krijg ik dus een intake afspraak.
kan iemand mijn precies vertellen wat dit allemaal inhoud? en wat ze zoal zouden vragen? ik ben altijd graag voorbereid op dit soort dingen.
is dit eigenlijk een voorselectie, omdat de wachttijd lang is (1.5jr)omdat ik me niet kan voorstellen dat ik in 1 gesprek duidelijk kan maken wie ik ben in al mijn facetten.

alvast bedankt
Always Eva
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2021, 23:25
Gender: Geen

Re: intake gesprek

Bericht door Always Eva »

Ik zat me eigenlijk net hetzelfde af te vragen :)
Ook ik moet nog zo een tijd wachten, al ga ik wel volgende week al in een soort tussentraject v.w.b. het psychologische deel. Schijnt weer deels in mindering te komen op het eindtraject zo vertelde een medewerkster van AMC mij.
Maar goed, ik ben net zo benieuwd als jij naar dat intakegesprek en kan me ook nauwelijks voorstellen dat men in 1 gesprek er zo maar even uit kan filteren waar mijn psych een eeuwigheid (zo voelde het althans) over deed :)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: intake gesprek

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bij de intake word je fysieke gesteldheid opgemeten (gewicht, bloeddruk etc) en er wordt bloed afgenomen. Verder gesprek met de endo en de psych. stelt allemaal niet zoveel voor.
Irene
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: intake gesprek

Bericht door marianne »

mijn intake was lang geleden, aantal formulieren invullen, foto maken, en een gesprek met psycholoog, dat was het,
meten en Endo kwam pas na groen licht
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: intake gesprek

Bericht door moonlight89 »

Spannend! Waar heb je je intake Ge'ya? Mijn ervaring bij de Vaart was totaal anders dan ervaringen hierboven. Bij mij was het meer zo van wie ben je? Wat voor werk doe je? Wat verwacht je van hun en wat verwacht je van de toekomst? Ook transitie gerelateerd. Ik stond binnen een uur weer buiten. Voorafgaand kreeg ik wel een vragenlijst over oa je gewoontes, gezondheid, wat je 'klachten' zijn en korte beschrijving levensverhaal. Ik kreeg soms wel hele rare en persoonlijke vragen. Geen foto's of lichamelijke testen.
Ge'ya
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021, 05:42
Gender: Trans MtF

Re: intake gesprek

Bericht door Ge'ya »

Ik heb me bij het radboud aangemeld. Ik werk daar in de omgeving, dus lekker makkelijk. Tjee een foto, das raar imo. Maar als nodig is dan is het zo. Verder kan ik begrijpen bepaalde waardes in je bloed als je het traject begint. Maar 1.5jr voordat je eventueel aan de hormonen gaat, er kan in je leven/lichaam zoveel in die tijd veranderen. Maar ik verwacht niet veel bijzonders daarvan. Ik ben gezond, eet gezond, sportief. Dus laat alles lekker iver me heengaan.
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: intake gesprek

Bericht door Fiona »

Gewoon met een vriendelijke meneer die gegeven opnam. Er werden wat aantekeningen gemaakt. Legitimeren en moet een formulier invullen. Duurde zo'n 15 minuten. Werd verder niets gedaan zoals meten, wegen, bloeddruk. Toen kreeg ik meteen te horen dat de wachtlijst 2 maanden is. Viel mee, ik had binnen een maand al mijn eerste afspraak met de psycholoog en daarna dezelfde ochtend met een arts.
Always Eva
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2021, 23:25
Gender: Geen

Re: intake gesprek

Bericht door Always Eva »

Wel apart dat er zoveel verschillende verhalen zijn voor een procedure die volgens mij gestandaardiseerd zou moeten zijn. Maar mijn algemene indruk is een beetje laat je gezicht even zien en het is wel ok.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: intake gesprek

Bericht door Irene_de_Vreede »

Always Eva schreef: 23 jan 2021, 08:48 Wel apart dat er zoveel verschillende verhalen zijn voor een procedure die volgens mij gestandaardiseerd zou moeten zijn. Maar mijn algemene indruk is een beetje laat je gezicht even zien en het is wel ok.
Ik denk dat reden van de grote verschillen is dat mensen hun intake enerzijds hebben gehad op een ander moment en anderzijds bij een andere instelling. Samenvattend: het stelt niet zoveel voor.
Irene
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: intake gesprek

Bericht door Brownie »

Weet je zeker dat je binnenkort al een intake krijgt? Of is dat pas na die 1.5 jaar wachttijd?