intake gesprek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: intake gesprek

Bericht door Fiona »

Hangt ervan af waar.
Bij het vu is nu een wachtlijst. Je kan beter even bellen met dat genderteam. 020 4440542 rechtstreeks nummer van maandag 9 tot 16 uur tot vrijdag.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: intake gesprek

Bericht door marianne »

Ge'ya schreef: 22 jan 2021, 16:46 Tjee een foto, das raar imo.
klopt, was voor de map. dat medewerkers een beeld hadden met wie ze te doen hadden.

kan nog raarder, jaren geleden moest iedereen voor de operatie naar de medisch fotograaf,
kon je naakt op de foto., anders geen operatie................
Echt waar, bij een vriendin van me is dit een jaar of zeven geleden ook nog gebeurd bij het UMCG
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: intake gesprek

Bericht door Anon20210626 »

Relax, als je net een verwijzing hebt gekregen , hoef je je voorlopig nog niet druk te maken om een intake hoor . En trouwens , als je na een hele tijd wachten dan aan de beurt bent ook niet . Go with the flow en laat het gewoon gebeuren.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Ge'ya
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021, 05:42
Gender: Trans MtF

Re: intake gesprek

Bericht door Ge'ya »

In mijn zorgdomein stond dat er binnenkort een eerste kennismaking/intake zou plaatsvinden. Middels een uitnodiging binnen 6 weken. Tja we gaan het meemaken. Wachtijd is nog steeds daarna 1.5 jr..dus wellicht om een dossier aan temaken..informatie folders etc. Laat inderdaad gewoon over me heen komen. Het voelt in ieder geval al erg fijn gehoord en gezien te worden
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: intake gesprek

Bericht door Marica »

Ze vragen meestal, wie ben je, wat doe je overdag en wat verwacht je van hun.

Het is een eerste kennismaking, niets meer dan dat. Bloedonderzoek doen ze pas na de diagnostische fase als je groen licht krijgt voor de hormonen. En dat duurt nog heel lang voordat het zover is.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: intake gesprek

Bericht door moonlight89 »

Ge'ya schreef: 23 jan 2021, 17:00 In mijn zorgdomein stond dat er binnenkort een eerste kennismaking/intake zou plaatsvinden. Middels een uitnodiging binnen 6 weken. Tja we gaan het meemaken. Wachtijd is nog steeds daarna 1.5 jr..dus wellicht om een dossier aan temaken..informatie folders etc. Laat inderdaad gewoon over me heen komen. Het voelt in ieder geval al erg fijn gehoord en gezien te worden
Zijn er bij het Radboud al zoveel aanmeldingen dat de wachttijd nu al 1,5 jaar is? : :shock: Dat is alsnog lang, zeker voor een nieuw team. Maar, super dat de intake al wel zo snel is.
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: intake gesprek

Bericht door luciger »

Ik las op hun site dat ze ook mensen van andere ziekenhuizen gaan behandelen om de druk elders te verlichten, dus misschien dat de wachttijd daarom al zo lang is.

Niet heel blij mee, want ik woon zo'n beetje ín het Radboud UMC, dus daarheen gaan heeft wel mijn voorkeur :) Had stiekem gehoopt dat het daar nog mee zou vallen.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: intake gesprek

Bericht door Anon20230219 »

luciger schreef: 23 jan 2021, 20:11 Ik las op hun site dat ze ook mensen van andere ziekenhuizen gaan behandelen om de druk elders te verlichten, dus misschien dat de wachttijd daarom al zo lang is.

Niet heel blij mee, want ik woon zo'n beetje ín het Radboud UMC, dus daarheen gaan heeft wel mijn voorkeur :) Had stiekem gehoopt dat het daar nog mee zou vallen.
Mijn verzekeraar wist te vertellen gisteren dat het Radboud eerst mensen welke bij het VU op de wachtlijst staan helpen, daarna de nieuwe aanmeldingen.
Tijdens het gesprek kwam dit ziekenhuis ook even ter sprake en zij kon vertellen dat ze eerst de andere ziekenhuizen gaan verlichten.
Anderhalf jaar is nog kort als je kijkt naar VU of Stepwork.
720 dagen VU of meer dan 70 weken bij Stepwork.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: intake gesprek

Bericht door Marica »

Die wachtlijsten zijn gewoon een schande. Ik heb er geen ander woord voor. Ik las ergens dat 3,6% van de Nederlanders in meer of mindere mate gevoelens heeft die je onder trans of non-binair kunt scharen.
Dat zijn erg veel mensen, zelfs als de helft daarvan besluit zich onder een of andere behandeling te laten stellen, zijn het nog erg veel mensen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: intake gesprek

Bericht door Anon20230219 »

De wachtlijsten zijn een optelsom van meerdere oorzaken.
Ten eerste het romantische beeld wat er wordt geschetst in sommige TV programma dat een transitie de oplossing voor het probleem van ongelukkig zijn en het ook binnen acceptabele termijn allemaal geregeld is.
(Tenzij je een zak geld mee neemt kan dit uiteraard.)
Hierdoor is de run op deze zorg enorm toegenomen.

Het feit dat mensen zich overal en nergens aanmelden en kijken wie er eerst zal komen met het aanbieden van zorg, wat begrijpelijk is maar dat maakt het wel dat het overal vast begint te lopen nu.

Belangrijkste is dat de decentralisatie van de transzorg na 3 jaar nog steeds niet goed geregeld is, een proefballon wat er mooi uitzag toen het werd gepresenteerd maar inmiddels leeggelopen op de grond ligt.
Heeft ook niet veel zin als zorg verzekeraars naar het VUMC en UMCG blijven kijken en andere organisaties geen contracten aanbieden.

De zorg op zichzelf een stuk simpeler zou kunnen maar niemand die zich er aan branden wil.
Als ik af en toe de vragen hoor welke mijn echtgenote moet beantwoorden tijdens haar gesprekken vraag ik mij echt af wat dit met een transitie te maken heeft.

Het is te hopen dat met de nieuwe vestigingen Nijmegen en Rotterdam in de toekomst minder zal worden.