Suiker

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Suiker

Bericht door Annabel »

Zover ik de getallen uit mijn hoofd weet zijn 6 en 4.6 mmol/l niet raar inderdaad en de waardes bij niet nuchter zijn 2-4 mmol/l hoger over het algemeen. Dit lijkt erg veel op een term die ik pas geleden las ergens en nog niet eerder van gehoord had, maar het schijnt een veelvoorkomend "verschijnsel" te zijn, namelijk de "trans broken arm syndrome", b.v.
https://www.refinery29.com/en-gb/2021/0 ... m-syndrome
Inderdaad de algemene vrees voor HRT, maar dan als je eenmaal eraan zit, is alles de schuld van de HRT. Er zijn dus mensen die niet naar de dokter durven met de vrees dat "letterlijk" de gebroken arm door de dokter wordt gezien als een gevolg van de HRT... :fpalm:
Zo kan suiker ook zoiets zijn (?!)
Sophie89
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 okt 2014, 19:27
Gender: Vrouw

Re: Suiker

Bericht door Sophie89 »

De diagnose diabetes wordt pas gesteld bij 2x nuchter glucose boven de 7 gemeten. Een niet nuchtere glucose van 6 is heel normaal. Ik vind dat ze wel erg krampachtig zijn in de behandeling en begeleiding. Ik denk dat de stress wat dit allemaal veroorzaakt erger is dan gesteggel over mijn inziens normale bloedwaardes. Ik hoop dat het snel opgelost wordt en dat jullie verder kunnen in het traject!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Suiker

Bericht door Anon20230219 »

Sophie89 schreef: 29 okt 2021, 20:09 De diagnose diabetes wordt pas gesteld bij 2x nuchter glucose boven de 7 gemeten. Een niet nuchtere glucose van 6 is heel normaal. Ik vind dat ze wel erg krampachtig zijn in de behandeling en begeleiding. Ik denk dat de stress wat dit allemaal veroorzaakt erger is dan gesteggel over mijn inziens normale bloedwaardes. Ik hoop dat het snel opgelost wordt en dat jullie verder kunnen in het traject!
Tja inmiddels zijn we wat verder en de huisarts blijft zeggen dat mijn echtgenote geen diabetes heeft of daar tegen aan loopt.
Vanavond met Tanja gesproken welke er alles aan deed om het gesprek vooral zo kort te laten duren, iets waar ik mijn echtgenote al voor gewaarschuwd had want er valt geen geld meer bij haar te halen dus ze raffelde het nogal af.
Ze zou het gaan bespreken met het Maasstad ziekenhuis en deze zijn inmiddels in hun toon wat gematigd maar wederom werd mijn echtgenote verzocht om vooral op het alcohol gebruik te letten waarop ze nogal fel terug reageerde want als ze 4 biertjes in een maand drinkt is het veel.
Wederom weer opnieuw bloed geprikt en volgende week belt de huisarts hierover terug maar deze ziet geen reden waarom ze niet met hormonen mag gaan starten.
Ook de arts belt van het Maasstad ziekenhuis ons over anderhalve week terug om hopelijk het OK te gaan geven om eindelijk met hormonen te mogen starten.
We zijn dan ruim 3,5 maand verder inmiddels omdat Dr Teuben beetje het onmogelijke vraagt van mijn wederhelft.
Ze doet wat ze kan en er is altijd nog ik als politie agent welke haar op bepaalde dingen wijst als ze van iets teveel neemt.
Er zit schot in de zaak maar het had allemaal wel wat sneller gemogen.