Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Lokien »

MichelleB schreef: 26 mar 2021, 11:23

Ik heb dr de Blok vaker gesproken bij controles, en vorig jaar haar webinar bijgewoond waar ze om memsen vroeg. Anders bellen naar de poli? Die weten vast meer :)
Ik ben vandaag gebeld, dat ik ook mee mag doen. Helaas was ik niet thuis, volgende week word ik opnieuw gebeld.
Dank je wel Michelle (net zoals in het vorige topic). Toen was het voor mij reden om erover te beginnen tijdens het gesprek dat ik met de endocrinoloog had, en nu om ze eraan te herinneren dat ik echt graag mee doe. Ik ging er met al die covid-zooi van vorig jaar een beetje vanuit dat het hele onderzoek gecancelled was. Thanks! :hug:
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Supertof!! En fijn dat je meedoet :D Meer onderzoek geeft ook meteen meer duidelijkheid voor volgende trans vrouwen
-Life is a work in progress-
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Progesteron studie

Bericht door Meisje1991 »

Ik werd afgelopen week gebeld voor die onderzoek, maar heb afgezien van deelname omdat ik dan met de Androcur moet stoppen :| Ben bang dat dan acne, vetter haar/gezicht of meer haargroei op de verkeerde plekken terugkomt.

Als het onderzoek na een jaar positief uitpakt komt het ook voor de rest beschikbaar, was me verteld. En mag het naar eigen zeggen wèl met Androcur gecombineerd worden. Dan wacht ik maar...
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Amber Vlinder »

Hi,

Hier dan alle ins en outs from the girl with no secrets at all!

Ik doe ook mee aan het onderzoek. Ben afgelopen maandag op mijn eerste afspraak geweest. Dan krijg je inderdaad meteen te horen in welke groep je valt. Het is dus niet alleen een groep met progesteron en de andere niet. Zelf ben ik in een groep gekomen die geen progesteron krijgt, maar wel een verdubbeling van de oestrogel. Volgens mij zijn er ook groepen waarbinnen ze met verschillende hoeveelheden progesteron testen. Ik was trouwens bij dr. Dreijerink (endo), die volgens mij het onderzoek leidt.

Ik kreeg eerst de gebruikelijke meetingen bij een verpleegkundige, daarna het gesprek met dr. Dreijerink (plus nog 2 assistentes) waarbij je dus hoort in welke groep je zit en vragen kunt stellen en je handtekening moet zetten, toen werd er een 3D-foto gemaakt van mijn borstomvang, en ten slotte moeten er nog 3 buisjes bloed worden afgenomen bij de bloedpoli. En trouwens, in mijn geval heeft dr. Dreijerink ook meteen mijn recept voor oestrogel aangepast en doorgestuurd naar mijn apotheek.
Het onderzoek loopt 1 jaar, en je moet om de 3 maanden langskomen. Daarnaast moet je voor elke afspraak online een vragenlijst invullen. Alleen nu bij de eerste afspraak was dat dus na het bezoek.
En o ja, je krijgt per bezoek aan het zoekenhuis 50 euro plus reiskosten vergoed; daar krijg je na je bezoek een mailtje over en dat kun je dan online aanvragen.

Veel meer valt er op dit moment niet te vertellen. Zelf zit ik nu dus al 3 dagen met een dubbele dosis oestrogel, maar merk zelf nog niets; en dan bedoel ik natuurlijk niet in de groei van mijn borsten want dat is maar de vraag en zal ook nog wel even duren als dat zo zou zijn. Maar verder lichamelijk en geestelijk is er nog niets veranerd.

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Progesteron studie

Bericht door Irene_de_Vreede »

3 dagen is ook wel erg kort voor wat voor verandering dan ook :)
Irene
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Amber Vlinder »

Irene_de_Vreede schreef: 01 apr 2021, 20:31 3 dagen is ook wel erg kort voor wat voor verandering dan ook :)
Haha, dat weet ik meid, toen ik 3 en ene halve jaar geleden aan de hormonen begon duurde het ook wel even.
Maar ik dacht, ik vertel gewoon alles zodat ook nieuwkomers alles te weten komen.

Maar ik hoop dat ook andere deelnemers hun ervaringen gaan delen.

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Ik ben gisteren begonnen :D
Niet heel veel toe te voegen nog aan wat er al gezegd is deze week door Amber.
Wel is een verschil dat ik van 2x2mg estradiol naar 4x2mg estradiol + 1x200mg progesteron ga.
Wordt wel interessant of er wat uitkomt 😀
-Life is a work in progress-
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Progesteron studie

Bericht door Janice »

kortom, je gaat van een terughoudend polder model naar een "Amerikaanse" hrt toe... iets waar velen van ons al jaren om vragen...
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Ja precies.
Ik hoop dat bij mij alles helemaal goed en lekker positief gaat (en bij anderen ook uiteraard).
Maar goed, dag 1 haha Dus nog even afwachten
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Progesteron studie

Bericht door Nate_0 »

Succes, Michelle! :)
meerdere zakken met zaagsel