Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Amber Vlinder »

Hoi lieve meiden,

Ja ook maar even ene update van mij dan, maar naast soms wat van die prikjes in de buurt van mijn tepels, en soms het idee (die dan maar één dag stand houdt) dat de vorm iets aan het veranderen is, merk ik nog weinig van de verdubbeling van in mijn geval dan oestrogel. Gelukkig dus ook geen negatieve bijwerkingen.
Dus ik ga vrolijk verder en wacht het wel af.

Fijn trouwens dat er meer mensen zijn die hun ervaringen delen!!!!!

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Progesteron studie

Bericht door Annabel »

Ik ben wel benieuwd naar een update! Al enige (voorzichtige) conclusies??
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Progesteron studie

Bericht door Danielle »

Ik ben de controlegroep, dus ik kan je hooguit vertellen dat er bij mij inderdaad geen verandering merkbaar is. :mrgreen:

Binnenkort het tweede bezoek, na 3 maanden niets doen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Lokien »

Ik ga donderdag langs voor mijn tweede bezoek, dan weet ook ik meer.
Ik heb een dubbel portie estradiol (twee stickers), en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn borsten in omvang zijn toegenomen. Mijn kleinere bh's pas ik niet meer, mijn te grote zitten ineens als gegoten. Ik kan ook niet meer bh-loos rondlopen.
Maar meten is weten, donderdag weet ik het precies.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Volgende week ergens is het al 4 maanden en eind vorige maand een controle gehad. De borsten zijn voller maar niet "groter".
Vergelijk het met een piramide die een koepel wordt. Niet hoger, wel meer volume.
We zijn op een derde van het jaar dat ik het neem, en dus nog 8 maanden afwachten.
Tot dusver ben ook ik erg tevreden
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Progesteron studie

Bericht door Danielle »

MichelleB schreef: 23 jul 2021, 13:52 Volgende week ergens is het al 4 maanden en eind vorige maand een controle gehad. De borsten zijn voller maar niet "groter".
Vergelijk het met een piramide die een koepel wordt. Niet hoger, wel meer volume.
We zijn op een derde van het jaar dat ik het neem, en dus nog 8 maanden afwachten.
Tot dusver ben ook ik erg tevreden
Jij zit in de progesterongroep toch?

Voller/ronder lijkt me al best een goed resultaat na een paar maanden. Ik heb niet de illusie dat ik van progesteron ineens een ferme bos hout voor de deur krijg en ik verander in Danielle Dubbel D, dan moet ik gewoon voor de implantaten kiezen. Maar ronder zou al best wel een welkome verbetering zijn. Zeker nu ik wat ben afgevallen en ook dat ook wel zie aan mijn borsten.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Progesteron studie

Bericht door Janice »

is de studie nog steeds alleen voor post op vrouwen?
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Lokien »

MichelleB schreef: 23 jul 2021, 13:52 Volgende week ergens is het al 4 maanden en eind vorige maand een controle gehad. De borsten zijn voller maar niet "groter".
Vergelijk het met een piramide die een koepel wordt. Niet hoger, wel meer volume.
We zijn op een derde van het jaar dat ik het neem, en dus nog 8 maanden afwachten.
Tot dusver ben ook ik erg tevreden
Mijn borsten zijn volgens de assistent arts op het oog (met meetlint) ook niet groter geworden. Evengoed heb ik nu wel een kleine decolleté, die heb ik niet eerder gehad. Ik denk dat mijn borsten ook voller zijn geworden, ze lijken meer echte borsten nu. Ik hoop dat ze volgende keer iets meer kunnen zeggen over de twee filmpjes die er nu van zijn gemaakt.
Maar goed, ik zit niet in de progesterongroep (ik heb dubbele estradiolpleisters). Dat brengt me toch steeds aan het twijfelen of ik niet in een simpel placebo-effect tuin. Hoewel mijn borsten wel continu gevoelig blijven, vooral net onder de tepelhof.
Mijn waardes heb ik vandaag gekregen. Mijn estradiolwaarde is gestegen. Van 500 (ik zat al hoog) naar 800 pmol/l. Naast de gevoelige borsten heb ik verder geen last van bijwerkingen.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Janice schreef: 23 jul 2021, 16:05 is de studie nog steeds alleen voor post op vrouwen?
Yepyep, volgens mij had ik ergens hierboven gezegd hoe dat zat


Ik merk zelf dat ik met een push-up wel een beetje een deco heb gekregen. Een kleine 75A/B heb ik nu.
Cup D zou bij mij ook echt niet staan. Ben ik van de zijkant net een geodriehoek
-Life is a work in progress-
Esther91
Berichten: 330
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Progesteron studie

Bericht door Esther91 »

Na 2 jaar oestrogeen en 1 jaar 100mg progesteron dagelijks heb ik inmiddels een volle b cup, kleine c cup. Onderborst 85.

Borstgroei is er nog steeds en ook soms erg gevoelig, dat had ik voor de progesteron niet, maar de groei was ook echt aanzienlijk minder voor die tijd. Vooral van puntig naar mooi rond gegaan. Misschien is dat in omvang niet erg meetbaar, maar qua volume en uitstraling een wereld van verschil. Ik lees dat hier ook vaker terug, dus erg herkenbaar. Volume is namelijk wel degelijk toegenomen.

Misschien zouden ze dit beter moeten meten en niet alleen de omvang. Diameter en dikte klierweefsel met een echo zegt misschien veel meer.

Ik doe helaas niet mee met het onderzoek van het VU, maar eigenlijk uit eigen ervaring, het lijkt me sterk als het onderzoek geen resultaten laat zien.

Dus hopelijk ooit iedereen ideale bloedwaarden kan krijgen, voor een beter resultaat.

Zelf krijg ik in september een liposuctie en borstvergroting met lipofilling waarmee uiteindelijk een goede c cup te halen is. Ik heb voldoende weefsel om voor een lipofilling in aanmerking te komen en daar ben ik mijn endo heel erg dankbaar voor.
:text-thankyouyellow: