Ervaringen hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Ben wel gelukkig in de liefde hoor Celeste 😊 Heb relatie met lieve knappe post-op transvrouw ! Ik herken wel dat endo's alleen mooi weer patiënten aankunnen. Zodra er issues zijn weten ze het niet meer en kom je in een langlopend traject terecht. Ook omdat VUmc endo's maar eens per kwartaal een nieuwe afspraak maken. Jij ook sterkte !
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen hormonen

Bericht door Jannet V »

SuzanneLemm schreef: 23 apr 2021, 20:39 Ben wel gelukkig in de liefde hoor Celeste 😊 Heb relatie met lieve knappe post-op transvrouw ! Ik herken wel dat endo's alleen mooi weer patiënten aankunnen. Zodra er issues zijn weten ze het niet meer en kom je in een langlopend traject terecht. Ook omdat VUmc endo's maar eens per kwartaal een nieuwe afspraak maken. Jij ook sterkte !
Niet alle endocrinologen meteen over één kam scheren graag, mijn ervaring ondersteund je bewering niet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ervaringen hormonen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik word echt niet ieder kwartaal bij mijn endo verwacht hoor.
Irene
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Jannet V schreef: 23 apr 2021, 21:25
SuzanneLemm schreef: 23 apr 2021, 20:39 Ben wel gelukkig in de liefde hoor Celeste 😊 Heb relatie met lieve knappe post-op transvrouw ! Ik herken wel dat endo's alleen mooi weer patiënten aankunnen. Zodra er issues zijn weten ze het niet meer en kom je in een langlopend traject terecht. Ook omdat VUmc endo's maar eens per kwartaal een nieuwe afspraak maken. Jij ook sterkte !
Niet alle endocrinologen meteen over één kam scheren graag, mijn ervaring ondersteund je bewering niet.
Point taken Jannet, het is inderdaad mijn ervaring
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Irene_de_Vreede schreef: 23 apr 2021, 21:28 Ik word echt niet ieder kwartaal bij mijn endo verwacht hoor.
Hi Irine, Dat is geen verplichting nee. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat in mijn inmiddels 2.5 jarig
HRT traject het best wat vlotter mag. De operatie oproep ga ik missen, ook omdat 5 endo's de hormoon
nivo's niet onder controle kregen.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Deze link is over een studie naar borstontwikkeling ondervtdansvrouwen, zie figuur 4 !
https://academic.oup.com/jcem/article/103/2/532/4642966