Oestroen (Estrone) laten checken

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
meowmeow
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2021, 19:25
Gender: Trans MtF

Oestroen (Estrone) laten checken

Bericht door meowmeow »

Weet iemand die bij het VUmc zit toevallig of Oestron (Estrone) ook gecheckt wordt bij het bloedprikken, of dat je het bij je huisarts kan laten checken?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Oestroen (Estrone) laten checken

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zou het moeten nakijken in mijn resultaten, zo uit mijn hoofd weet ik het niet.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestroen (Estrone) laten checken

Bericht door Emma »

Er is in het verleden al eens een discussie geweest over E1, E2 en E3 waarden. Destijds waren er weinig labs die oestrone, oestradiol en oestriol in het standaardpakket hadden zitten. Dat was ik aan het typen in een antwoord, maar dat klopt niet meer. Ik zie nu dat een groot lab als Star-SHL het gewoon op de prijslijst heeft staan.

Maar om op je vraag terug te komen, nee, er wordt alleen oestradiol gemeten. Je zou het je huisarts kunnen vragen om een oestron meting, maar hou er rekening mee dat je huisarts er niet aan meewerkt. Je moet met meer komen dan een printje met uitspraken van Will Powers. Met name zijn uitspraken over Oestron hebben weinig wetenschappelijke onderbouwing.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oestroen (Estrone) laten checken

Bericht door AnneCeleste »

Ik heb het een paar keer laten checken via bloedwaardentest.nl, maar dat kost natuurlijk wel geld.
Evy1946
Berichten: 219
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Oestroen (Estrone) laten checken

Bericht door Evy1946 »

Ik heb in overleg met mijn huisarts, in afwachting tot mijn bezoek aan de endocrinoloog, de volgende waarden laten prikken,
Fsh, lh, oestradiol, psa, progesteron, testosteron, vrijetestosteron en shgb.

Als ik bij de endo ben scheelt het weken en misschien kan hij zich al een beeld vormen wat er aan de hand is.