Haartransplantatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
meowmeow
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2021, 19:25
Gender: Trans MtF

Haartransplantatie

Bericht door meowmeow »

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die een haartransplantatie hebben ondergaan, waar ze dat hebben gedaan en wat hun ervaring was. Ik ben zelf een grote lijst aan het samenstellen, reviews aan het lezen, en klinieken aan het contacteren voor offertes. Wat ik echter nog niet heb gevonden is een kliniek die echt aantoonbaar ervaring heeft met het helpen van MtF transvrouwen.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2951
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Haartransplantatie

Bericht door Marica »

Ik denk dat trans zijn er niet zoveel toe doet. Je haar moet gezond zijn, en geen erge haaruitval hebben (buiten het natuurlijke om )
Ook ik heb inhammen en een dunnere haardekking op de kruin, maar echt kaal nee, dat ben ik niet. Ik heb lang haar van mijzelf, en ben daar blij mee. Maar ik kan mij heel goed voorstellen als je een erg hoog voorhoofd hebt bijvoorbeeld. Ik ben ook zeker benieuwd naar de offertes die je krijgt. Ik heb geen idee van de kosten.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Haartransplantatie

Bericht door AnneCeleste »

In maart 2019 heb ik een haartransplantatie gedaan om mijn inhammen een beetje op te vullen. Dat was bij Hairplus in Barendrecht, en de behandeld arts was Ferry Biparvar. Zij werkt nu geloof ik op een andere plek, maar ze heeft dus in ieder geval ervaring met één trans vrouw 😉
Ik heb 1250 haarzakjes laten verplaatsen en dat kostte ongeveer €3200. Dit was met extra kosten om mijn haar te behouden, anders zou je het eerst allemaal af moeten scheren. De dag zelf was zwaar, en de twee weken er na waren ook niet heel leuk, maar daarna ging alles best soepel. Het eerste jaar groeide er soort van schaamhaar uit mijn hoofd, maar nu is het al een stuk meer één met de rest. Je kan nog wel zien dat het net een andere textuur heeft, maar het valt niet op.
meowmeow
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2021, 19:25
Gender: Trans MtF

Re: Haartransplantatie

Bericht door meowmeow »

AnneCeleste schreef: 28 apr 2021, 12:20 In maart 2019 heb ik een haartransplantatie gedaan om mijn inhammen een beetje op te vullen. Dat was bij Hairplus in Barendrecht, en de behandeld arts was Ferry Biparvar. Zij werkt nu geloof ik op een andere plek, maar ze heeft dus in ieder geval ervaring met één trans vrouw 😉
Ik heb 1250 haarzakjes laten verplaatsen en dat kostte ongeveer €3200. Dit was met extra kosten om mijn haar te behouden, anders zou je het eerst allemaal af moeten scheren. De dag zelf was zwaar, en de twee weken er na waren ook niet heel leuk, maar daarna ging alles best soepel. Het eerste jaar groeide er soort van schaamhaar uit mijn hoofd, maar nu is het al een stuk meer één met de rest. Je kan nog wel zien dat het net een andere textuur heeft, maar het valt niet op.
Gaaf! Ook goed om te weten dat het goedkoper is bij allemaal afscheren. Maar als ik het goed begrijp kunnen mensen niet zien dat je een haartransplantatie hebt ondergaan? Hoe ging het trouwens met groeigarantie? Geven ze garantie dat alle verplaatste haarzakjes gaan groeien? En schenken ze aandacht aan hoe ze de zakjes plaatsen (i.v.m krul/groeirichting van het getransplanteerde haar).
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Haartransplantatie

Bericht door AnneCeleste »

meowmeow schreef: 28 apr 2021, 14:47 Maar als ik het goed begrijp kunnen mensen niet zien dat je een haartransplantatie hebt ondergaan?
Nee, alleen als je van heel dicht bij de haartjes gaat zitten bekijken. De dichtheid is net wat minder en de haartjes net wat dikker dan je op die plek zou verwachten.
meowmeow schreef: 28 apr 2021, 14:47Hoe ging het trouwens met groeigarantie? Geven ze garantie dat alle verplaatste haarzakjes gaan groeien?
Nee, ze noemden een percentage, maar ik weet niet meer wat die precies was.. iets van 90% ofzo? Ze zeggen wel dat als ze aanslaan ze wel gegarandeerd je leven lang blijven groeien.
meowmeow schreef: 28 apr 2021, 14:47En schenken ze aandacht aan hoe ze de zakjes plaatsen (i.v.m krul/groeirichting van het getransplanteerde haar).
Gelukkig wel, vooral bij de inhammen zou dat best opvallen als alles de verkeerde kant op zou groeien denk ik 😅