Illegale hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Evy1946
Berichten: 219
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Illegale hormonen

Bericht door Evy1946 »

Ik begrijp dat dit vloeken in de kerk is, maar ik heb geen alternatieven. Ik neem momenteel 2x per dag pueraria mirifica 750mg in. Ik heb van mijn transvrouw vriendin 12 pleisters 50mg estradiol gekregen. Daar wacht ik nog even mee.
Op 24 juni heb ik een gesprek met een endocrinoloog, ik zal dit in ieder geval vertellen.
PSYQ, heeft mij als transvrouw geïndiceerd , huisarts wordt geïnformeerd,ik krijg een kopie.
En weet je ik ben hiermee gelukkig.
Liefs
Evy
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Illegale hormonen

Bericht door Frederieke »

Als je een gesprek met de endocrinoloog hebt, kun je beter gewoon wachten totdat die je medicijnen voorschrijft. Dat was bij mij direct al in het eerste gesprek. Krijg je veilige en goedgekeurde medicijnen die op jou zijn afgestemd. Dus eerst met een niet al te hoge dosering. TLDR: Het is jouw lijf, maar ik hoop voor je dat je er nog lang en gezond mee kan doorleven ...
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Illegale hormonen

Bericht door Eva »

Helaas zijn er weinig helderziende endocrinologen. Zo'n negen maanden geleden was mijn oestradiol-waarde tot onder de 100 gedaald. Sandoz, dus dat werkte niet zoals bedoeld. Systen 100 was niet verkrijgbaar, dus over op Lenzetto. In de ochtend een paar pompjes en in de avond de tweede helft. Controle na 6 maanden (vond ik al wat lang) werd zonder opgaaf van reden reden drie maande vooruit geschoven. Vorige week - dus na 9 maanden andere medicatie - toonde de Endo zich ietwat verrast. Mijn waarde lag ruim boven de 1200. Niet dat ik me daarover zorgen maakte, ik voelde me kiplekker.
Maar hoe dan ook, kennelijk een onwenselijke waarde. Op míjn suggestie (dat dan weer wel) ben ik weer naar de inmiddels weer leverbare Systen 100 terug. Twee keer per week, dat werkte zoals ooit bedoeld.

Ik ben werkelijk huiverig voor self-medden en zal dat in beginsel nooit iemand adviseren, maar endo's zijn ook allerminst onfeilbaar.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Evy1946
Berichten: 219
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Illegale hormonen

Bericht door Evy1946 »

Eva, soms hebt je geen keus. Vandaag een email gekregen van mijn psycholoog, die hij ook naar mijn huisarts heeft gestuurd waarin hij verzoekt mij bij te staan met mijn reis. En zeker met mijn nachtelijke problemen, die nu door de endocrinoloog wordt onderzocht.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Illegale hormonen

Bericht door marianne »

heel bekend dat lenzetto heel wisselende uitslagen geeft , moeilijk te doseren, de pompjes zijn slecht en geven soms heel weinig af, soms zichtbaar heel veel.
Ik en velen zijn al over op oestrogel, twee pompjes bleek te laag, nu vier per dag.

Remember dat fyto-oestrogeen een zwakke werking hebben, maar wel de receptoren bezetten, dus niet combineren met echte estradiol, de zwakke plantenextracten remmen de werking van echte oestrogenen af..., dit ten overvloede want je gaat natuurlijk nooit zonder begeleiding zelf beginnen met medicatie ()
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Illegale hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Tja, mijn oestradiol waarde is sinds het begin in een schuine lijn naar beneden gegaan, tot zelfs 105. Pleisters bevatten nauwelijks werkzaam oestradiol. Lenzetto verdampt relatief snel, zeker op warme goed doorbloede huid, deed niets bij mij. Nu gel, maar nog steeds te lage waarde. Tip: gebruik transdermale middelen op prikdag niet op je armen maar op benen. De naald pikt residuen in huid op en dat word gemeten als belachelijke hoge oestradiowaarde in je bloed.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Illegale hormonen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ikvoel me prima bij Lenzetto, al zijn mijn oestrogeenwaardes ook relatief hoog. Ik werd ook een keer gevraagd of ik niet in de prikstreek spoot.
Irene
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Illegale hormonen

Bericht door marianne »

drie jaar lang zeer tevreden geweest met de pleisters, die prima werkten alleen 'szomers wat sneller loslieten, dan vaker vervangen, geen probleem het bezwaar was wel de huidirritatie, en gewoon altijd een stikker op je lijf moeten.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Illegale hormonen

Bericht door Esther91 »

SuzanneLemm schreef: 28 jun 2021, 21:53 Tja, mijn oestradiol waarde is sinds het begin in een schuine lijn naar beneden gegaan, tot zelfs 105. Pleisters bevatten nauwelijks werkzaam oestradiol. Lenzetto verdampt relatief snel, zeker op warme goed doorbloede huid, deed niets bij mij. Nu gel, maar nog steeds te lage waarde. Tip: gebruik transdermale middelen op prikdag niet op je armen maar op benen. De naald pikt residuen in huid op en dat word gemeten als belachelijke hoge oestradiowaarde in je bloed.
Hier ben ik ook achter gekomen inderdaad. Mijn oestrogeen is eigenlijk met moeite boven de ondergrens van het VU te krijgen en mijn eigen endo heeft 300pmol als ondergrens. Maar terwijl ik meestal rond 100 meet was het een keer 390 gemeten hierdoor.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Illegale hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Esther91 schreef: 29 jun 2021, 22:45
SuzanneLemm schreef: 28 jun 2021, 21:53 Tja, mijn oestradiol waarde is sinds het begin in een schuine lijn naar beneden gegaan, tot zelfs 105. Pleisters bevatten nauwelijks werkzaam oestradiol. Lenzetto verdampt relatief snel, zeker op warme goed doorbloede huid, deed niets bij mij. Nu gel, maar nog steeds te lage waarde. Tip: gebruik transdermale middelen op prikdag niet op je armen maar op benen. De naald pikt residuen in huid op en dat word gemeten als belachelijke hoge oestradiowaarde in je bloed.
Hier ben ik ook achter gekomen inderdaad. Mijn oestrogeen is eigenlijk met moeite boven de ondergrens van het VU te krijgen en mijn eigen endo heeft 300pmol als ondergrens. Maar terwijl ik meestal rond 100 meet was het een keer 390 gemeten hierdoor.
Vraagje, beetje off topic: blokeert/ blokeerde jouw endo je srs vanwege te lage oestradiowaarde ? Ik heb zelf binnenkort gesprek hierover met endo, ben benieuwd hoe dat bij anderen is verlopen