Illegale hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Illegale hormonen

Bericht door Esther91 »

SuzanneLemm schreef: 30 jun 2021, 20:05
Esther91 schreef: 29 jun 2021, 22:45
SuzanneLemm schreef: 28 jun 2021, 21:53 Tja, mijn oestradiol waarde is sinds het begin in een schuine lijn naar beneden gegaan, tot zelfs 105. Pleisters bevatten nauwelijks werkzaam oestradiol. Lenzetto verdampt relatief snel, zeker op warme goed doorbloede huid, deed niets bij mij. Nu gel, maar nog steeds te lage waarde. Tip: gebruik transdermale middelen op prikdag niet op je armen maar op benen. De naald pikt residuen in huid op en dat word gemeten als belachelijke hoge oestradiowaarde in je bloed.
Hier ben ik ook achter gekomen inderdaad. Mijn oestrogeen is eigenlijk met moeite boven de ondergrens van het VU te krijgen en mijn eigen endo heeft 300pmol als ondergrens. Maar terwijl ik meestal rond 100 meet was het een keer 390 gemeten hierdoor.
Vraagje, beetje off topic: blokeert/ blokeerde jouw endo je srs vanwege te lage oestradiowaarde ? Ik heb zelf binnenkort gesprek hierover met endo, ben benieuwd hoe dat bij anderen is verlopen
Nee hoor. Wel in de verwijzing netjes vermeld dat cypro direct gestopt kan worden en dat de oestrogeen vaker gemeten wordt. Na het wegvallen van de cypro en de grootste bron van testosteron kan de oestrogeen wel op een andere waarde komen namelijk. Wat is je waarde als ik vragen mag??
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Illegale hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Esther91 schreef: 30 jun 2021, 20:28
SuzanneLemm schreef: 30 jun 2021, 20:05
Esther91 schreef: 29 jun 2021, 22:45

Hier ben ik ook achter gekomen inderdaad. Mijn oestrogeen is eigenlijk met moeite boven de ondergrens van het VU te krijgen en mijn eigen endo heeft 300pmol als ondergrens. Maar terwijl ik meestal rond 100 meet was het een keer 390 gemeten hierdoor.
Vraagje, beetje off topic: blokeert/ blokeerde jouw endo je srs vanwege te lage oestradiowaarde ? Ik heb zelf binnenkort gesprek hierover met endo, ben benieuwd hoe dat bij anderen is verlopen
Nee hoor. Wel in de verwijzing netjes vermeld dat cypro direct gestopt kan worden en dat de oestrogeen vaker gemeten wordt. Na het wegvallen van de cypro en de grootste bron van testosteron kan de oestrogeen wel op een andere waarde komen namelijk. Wat is je waarde als ik vragen mag??
Mijn testosteron is schommelt tussen 4.4 en 0.6 en oestradiol was met 2 pompjes 149. Ik ben met microdoseren van Android nog aan het zoeken, kan lichamelijk niet tegen lage testosteron spiegel
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Illegale hormonen

Bericht door Esther91 »

SuzanneLemm schreef: 01 jul 2021, 19:48
Esther91 schreef: 30 jun 2021, 20:28
SuzanneLemm schreef: 30 jun 2021, 20:05
Vraagje, beetje off topic: blokeert/ blokeerde jouw endo je srs vanwege te lage oestradiowaarde ? Ik heb zelf binnenkort gesprek hierover met endo, ben benieuwd hoe dat bij anderen is verlopen
Nee hoor. Wel in de verwijzing netjes vermeld dat cypro direct gestopt kan worden en dat de oestrogeen vaker gemeten wordt. Na het wegvallen van de cypro en de grootste bron van testosteron kan de oestrogeen wel op een andere waarde komen namelijk. Wat is je waarde als ik vragen mag??
Mijn testosteron is schommelt tussen 4.4 en 0.6 en oestradiol was met 2 pompjes 149. Ik ben met microdoseren van Android nog aan het zoeken, kan lichamelijk niet tegen lage testosteron spiegel
Okay, ik denk dat 149 helemaal geen slechte waarde is. Ik had bij de laatste meting 129 pmol geloof ik dat was met 4 pompjes. Volgende week een meting met 6 pompjes, die zal naar verwachting ergens rond 180 uitkomen en dat is ook echt de grens. Want 6 pompjes is best een hoop medicatie. Ik heb eerder al 4 tabletten oestro gehad maar iets veroorzaakte nog hogere leverwaarden dan die van een alcoholist. het is nog steeds niet duidelijk of dat nou van oestro of cypro kwam of een combi, maar met de spray is het in ieder geval weer terug naar gezonde waarden.

Ik ben erg benieuwd wat de endo aangeeft als minimale waarde, je kan altijd voor jezelf even de referentiewaarden opzoeken en uitprinten om jezelf voor te bereiden op dat gesprek. Want 150 is echt niet te laag ofzo. Hoger is ook niet perse altijd beter. Het is nou niet zo dat je op een waarde van een zwangere vrouw moet gaan zitten voor de rest van je leven.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Illegale hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Esther91 schreef: 02 jul 2021, 13:10
SuzanneLemm schreef: 01 jul 2021, 19:48
Esther91 schreef: 30 jun 2021, 20:28
Nee hoor. Wel in de verwijzing netjes vermeld dat cypro direct gestopt kan worden en dat de oestrogeen vaker gemeten wordt. Na het wegvallen van de cypro en de grootste bron van testosteron kan de oestrogeen wel op een andere waarde komen namelijk. Wat is je waarde als ik vragen mag??
Mijn testosteron is schommelt tussen 4.4 en 0.6 en oestradiol was met 2 pompjes 149. Ik ben met microdoseren van Android nog aan het zoeken, kan lichamelijk niet tegen lage testosteron spiegel
Okay, ik denk dat 149 helemaal geen slechte waarde is. Ik had bij de laatste meting 129 pmol geloof ik dat was met 4 pompjes. Volgende week een meting met 6 pompjes, die zal naar verwachting ergens rond 180 uitkomen en dat is ook echt de grens. Want 6 pompjes is best een hoop medicatie. Ik heb eerder al 4 tabletten oestro gehad maar iets veroorzaakte nog hogere leverwaarden dan die van een alcoholist. het is nog steeds niet duidelijk of dat nou van oestro of cypro kwam of een combi, maar met de spray is het in ieder geval weer terug naar gezonde waarden.

Ik ben erg benieuwd wat de endo aangeeft als minimale waarde, je kan altijd voor jezelf even de referentiewaarden opzoeken en uitprinten om jezelf voor te bereiden op dat gesprek. Want 150 is echt niet te laag ofzo. Hoger is ook niet perse altijd beter. Het is nou niet zo dat je op een waarde van een zwangere vrouw moet gaan zitten voor de rest van je leven.
hi, vanochtend endo gesproken. Het streven voor oestradiol is 200-400 en ze ziet het liever hoger bij ivm uitblijven vervrouwelijking. Meting was helaas nog niet binnen. Testosteron doel waard e is rond 0.5 en ik had 0.6, maar wil liever hoger omdat lage waardes veel transpiratie geven, drie keer per nacht nachthemd verwisselen en zo.Ze wil ook langer mij in HRT houden om zeker te zijn dat een bepaalde testosteron waarde voor mij ok is. Dat betekent waarschijnlijk wel dat ik van operatie wachtlijst word gehaald en sta na anderhalf jaar wachten eindelijk bovenaan. Maar ben het wel met haar eens.
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Illegale hormonen

Bericht door Evy1946 »

Blijkbaar geven zowel lage als hoge testosteron waardes nachtelijke zweetpartijen.
Daar weet ik sinds 15 maart alles van.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Illegale hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Evy1946 schreef: 02 jul 2021, 22:34 Blijkbaar geven zowel lage als hoge testosteron waardes nachtelijke zweetpartijen.
Daar weet ik sinds 15 maart alles van.
Zelf herken ik het alleen van lage waardes, als man had ik dat bv niet. Je hoeft overigens niet per se een hele Androcur tablet te slikken. Ik snij ze in 4 partjes van 2.5 mg, dan kan ik nauwkeuriger doseren.Vroeger had ik 25 mg. per dag, nu 4x 2.5mg per week, en dat werk ook.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Illegale hormonen

Bericht door Brownie »

SuzanneLemm schreef: 02 jul 2021, 21:45Dat betekent waarschijnlijk wel dat ik van operatie wachtlijst word gehaald en sta na anderhalf jaar wachten eindelijk bovenaan. Maar ben het wel met haar eens.
Dan hoef je toch niet van de wachtlijst af? Gewoon een tijdje anderen voor laten gaan lijkt me logischer?
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Illegale hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

Brownie schreef: 08 jul 2021, 09:39
SuzanneLemm schreef: 02 jul 2021, 21:45Dat betekent waarschijnlijk wel dat ik van operatie wachtlijst word gehaald en sta na anderhalf jaar wachten eindelijk bovenaan. Maar ben het wel met haar eens.
Dan hoef je toch niet van de wachtlijst af? Gewoon een tijdje anderen voor laten gaan lijkt me logischer?
Dat ziet plastische chirurgie VUmc anders: niet direct opereerbaar is van lijst af, is echt zo aangegeven. En dan mag je weer op nieuw aanmelden ja....Mijn verpleegkundige gaat hierin bemiddellen.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Illegale hormonen

Bericht door SuzanneLemm »

SuzanneLemm schreef: 03 jul 2021, 09:13
Evy1946 schreef: 02 jul 2021, 22:34 Blijkbaar geven zowel lage als hoge testosteron waardes nachtelijke zweetpartijen.
Daar weet ik sinds 15 maart alles van.
Zelf herken ik het alleen van lage waardes, als man had ik dat bv niet. Je hoeft overigens niet per se een hele Androcur tablet te slikken. Ik snij ze in 4 partjes van 2.5 mg, dan kan ik nauwkeuriger doseren.Vroeger had ik 25 mg. per dag, nu 4x 2.5mg per week, en dat werk ook.
Nieuwe waarde van 3 pompjes: 202, prima. Mijn voorstel om daarnaast ook 50mcg Pleisters te plakken was ok, dus weer een nieuw experiment. Ik had nog 3 dozen 100 mcg liggen, moet ze alleen door midden knippen.
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Illegale hormonen

Bericht door Evy1946 »

Even een hulp vraag.
Mijn testosteron waarde is 29
Shbg boven de 200
Vrije testosteron, 0
Oestrogeen 0.09
Endocrinoloog of wat er voor door mag gaan stuurt me het riet in.
Ik dacht om het nachtelijk ,zweten tegen te gaan , om een pleister estradiol 50 mg te plakken, enkel het , zweten werd nog erger. Ps 3 dagen er op gehad.
Ik ben om dit moment zo moe en depressief.
Gevoel bij huisarts, who's care about me.
Adviezen, ideeën, peptalk.