Wachtlijst management vaginaplastiek VUmc

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Wachtlijst management vaginaplastiek VUmc

Bericht door SuzanneLemm »

Paar ervaringen omtrent wachtlijst voor vaginaplastiek bij VUmc die ik graag wil delen.
Bij een extra controle genitaal ontharen, op mijn verzoek, vroeg ik om plaats op wachtlijst. De physician assistent gaf aan dat ik pas recentelijk op wachtlijst was geplaatst. Echter, anderhalf jaar geleden was na groepsconsult daar al op geplaatst....Het bleek een foutje en het werd direct herstelt, ik sta nu vrijwel bovenaan.
Toen ik later de oorzaak probeerde te achterhalen bleek diezelfde PA de fout te hebben gemaakt: de IT system van VUmc waren zo ingewikkeld en ze werkt al meer dan 10 jr daar.
Tip: vraag je positie eens op en kijk of dat enigszins klopt met je eerste plaatsing ( groepsconsult ok) en de verlopen wachttijd ( website Genderpoli)

Ook kwam ik erachter dat als je niet direct opereerbaar bent bij oproep, bv hormonen nog niet ok, verhuizing, andere operatie, werk enz, dan wil men best paar maanden wachten maar daarna ga je vd wachtlijst af. Mag je helemaal opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Wachtlijst management vaginaplastiek VUmc

Bericht door SuzanneLemm »

Vandaag update gehad van VUmc: endo heeft overlegd met plastische chirurgie en voor mij is de deadline verwijderd. Ik blijf op wachtlijst totdat ik klaar ben (hormoontechnisch in mijn geval). Men vond zorgvuldigheid toch belangrijk. Dus wanneer ik klaar ben mag ik een paar maanden wachttijd verwachten, maar dat is heel acceptabel. Wilde ik toch delen hier 😊