Gevoel oefenen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Gevoel oefenen

Bericht door Tijgertje »

Wat ik me afvraag. Kun je (of heeft het zin) om in de aanloop naar je SRS alvast je nieuwe gevoel te ontdekken en te stimuleren? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik weet niet zeker of ik je vraag goed interpreteer. Wat ik gedaan heb is me steeds vaker in allerlei situaties als mezelf te presenteren en dat beviel zo goed, dat ik dat altijd wel wilde. Op die maniier kon ik oefenen hoe het zou voelen. Als je dit niet bedoelde mag je deze opmerking negeren.
Irene
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Eva »

Dat had ik al heel lang gedaan. In mijn (dag)dromen had ik die medische transitie niet eens nodig. Voor mij was het niet meer dan een bevestiging. Lijkt me lastig om dat in andere volgorde te doen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Tijgertje »

wat ik bedoel is dat van een bepaald stukje huid van de eikel een clitoris gemaakt wordt. Dat geeft een andere sensatie dan wat je als man normaal gesproken ervaart. Heeft het zin om, voordat je je SRS ondergaat, alvast met het stimuleren van dit specifieke stukje huid, te beginnen. Om de gevoeligheid op te wekken?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sorry dan had ik je verkeerd begrepen. Geen idee eerlijk gezegd, ik heb me dat nog nooit afgevraagd.
Irene
Gebruikersavatar
Rianne
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:55
Gender: Transgender

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Rianne »

Hai tijgertje,
Mijn ervaring is dat er weinig verschil tussen zit met voor/na de operatie voor je fijne plekje, qua gevoel... Dit zit bij mij aan de onderkant van de binnenste schaamlippen./in tweeën gesplit op de binnenzijde. De 'clitoris' plek zelf doet niet veel, wat je misschien wel zou denken. (Deze huid komt niet bij het toompje vandaan maar exact aan de andere ronde kant. Als ik het zo goed uitleg. ;) )
Het fijne plekje zit bij mij dus wel vlakbij de 'clitoris' omdat het aan de binnenzijde/rand van de schaamlippen zit.
De piek bereiken is wat lastiger. Daarbij voel ik het nu niet meer door de plasbuis stromen op het ritme van het orgasme. Dezelfde pieken bij het orgasme zijn er wel maar daardoor minder heftig.
Hetzelfde geldt met plassen. Eerst duurde het 'even' voordat het eruit komt en voelde ik het in de buis stromen. Nu is het rechtstreeks. Dit is in ieder geval mijn ervaring en hoop dat je er iets aan hebt. :wship:
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Tijgertje »

Begrijp ik het goed dat de clitoris bij jou gemaakt is van de bovenkant van je vroegere eikel? Ik heb binnenkort een gesprek met Kanhai en zal hem vragen van welk stukje huid van de eikel, hij de clitoris maakt en of het zin heeft om al voorafgaand aan de operatie te beginnen met stimuleren van desbetreffend stukje. Ik denk dat ik ongeveer nog een jaar te gaan heb en heb nog de tijd om het goed voor te bereiden.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Tijgertje »

Gevoel oefenen heeft niet zoveel zin begreep ik vandaag. Na een operatie neemt de algemene gevoeligheid blijkbaar sowieso al toe. Niet iets ongerust over zijn..
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Gevoel oefenen

Bericht door zuidwest »

Tijgertje schreef: 23 sep 2021, 20:56 Gevoel oefenen heeft niet zoveel zin begreep ik vandaag. Na een operatie neemt de algemene gevoeligheid blijkbaar sowieso al toe. Niet iets ongerust over zijn..
Oh dat is apart :shock: Je zou verwachten dat bij een operatie toch ook wat schade aan zenuwen ontstaat waardoor ik verwachtte dat het gevoel zou afnemen. Jij schrijft dat de gevoeligheid juist toeneemt. Leuk om dat te vernemen ;)
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Gevoel oefenen

Bericht door Tijgertje »

Dat is wat de arts die de operatie uitvoert tegen mij heeft gezegd. Ik kan het niet bevestigen.