Nieuwe chat! Zie dit topic.

Waar te koop

Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Waar te koop

Bericht door LauraB »

Hormonen via je huisarts is de beste oplossing. En zoals gezegd zul je die niet 123 krijgen. Mijn huisarts verwees ook eerst naar het genderteam.

Wat belangrijk is:
- leg goed en duidelijk uit waar je last van heb en hoe die hormonen daar jou in gaan helpen. Ik wil borsten of een zacht vrouwelijke huid zijn geen goede reden om eerder te starten. Ik ga de goede redenen hier niet vermelden om dat die vanuit jou moeten komen.
- zorg er voor dat je huisarts goed geinformeerd is en documentatie heeft
- zorg er voor dat je om een nul meting vraagt (standaard algemeen bloedonderzoek + lever en schildklier functies + testo, SHBG, estradiol, FSH, LH, prolactine)
- zorg er voor dat je psychologische begeleiding hebt
- zorg er voor dat je geen twijfel hebt en dit echt wil
- vraag je huisarts hoe hij tegen T's aankijkt em vraag anders om doorverwijzing naar een andere huisarts in je buurt die daar anders in staat.
- wees duidelijk en jezelf
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Waar te koop

Bericht door intrans »

Hexley schreef:
intrans schreef:Ik denk dat je al een linkje of iets van iemand hebt gehad.
Wees wel voorzichtig als je eenmaal begint en bouw het van laag naar hoger op.
Er staat best wel veel informatie over op het internet.
Hormoonspiegels/bloedtesten zijn zeker handig.
Bij rare bijwerkingen zoals krampen die niet weggaan of een andere rare bijwerking die ook op de lijst staat als gevaarlijk of als stop gelijk met de medicatie, stop dan ook gelijk, want het kan fout aflopen, hoe graag je het ook wilt.
De meeste mensen hebben niet echt rare bijwerkingen, maar meer de standaard vermoeidheid, vaak plassen en verminderd libido.
Ik maakte helaas wel rare bijwerkingen mee als 24/7 stekende krampen en moet dus jammer genoeg op de officiële HRT wachten..

Groetjes en veel succes.
En als je dan een topic met vragen opent, zet dan gelijk alle info in de openingspost en reageren op vragen is ook wel zo vriendelijk. Ben je dat niet van plan, open dan alsjeblieft geen nieuw topic! intrans: Raar toeval na 1e x hormonen
Sorry maar, eis je van mij dat ik jouw vraag beantwoord op die oude post van mij of heb je het tegen de opener van deze post?
Ik vat hem niet echt!

xx
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Waar te koop

Bericht door Hexley »

intrans schreef:
Hexley schreef:
intrans schreef:Ik denk dat je al een linkje of iets van iemand hebt gehad.
Wees wel voorzichtig als je eenmaal begint en bouw het van laag naar hoger op.
Er staat best wel veel informatie over op het internet.
Hormoonspiegels/bloedtesten zijn zeker handig.
Bij rare bijwerkingen zoals krampen die niet weggaan of een andere rare bijwerking die ook op de lijst staat als gevaarlijk of als stop gelijk met de medicatie, stop dan ook gelijk, want het kan fout aflopen, hoe graag je het ook wilt.
De meeste mensen hebben niet echt rare bijwerkingen, maar meer de standaard vermoeidheid, vaak plassen en verminderd libido.
Ik maakte helaas wel rare bijwerkingen mee als 24/7 stekende krampen en moet dus jammer genoeg op de officiële HRT wachten..

Groetjes en veel succes.
En als je dan een topic met vragen opent, zet dan gelijk alle info in de openingspost en reageren op vragen is ook wel zo vriendelijk. Ben je dat niet van plan, open dan alsjeblieft geen nieuw topic! intrans: Raar toeval na 1e x hormonen
Sorry maar, eis je van mij dat ik jouw vraag beantwoord op die oude post van mij of heb je het tegen de opener van deze post?
Ik vat hem niet echt!

xx
Je mag daar best op antwoorden, al eis ik het niet hoor. Het is gewoon een algemeen advies, dus voor iedereen die het ziet,.... ;) :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Waar te koop

Bericht door intrans »

Hexley schreef:
Je mag daar best op antwoorden, al eis ik het niet hoor. Het is gewoon een algemeen advies, dus voor iedereen die het ziet,.... ;) :)
Nou bij deze zal ik je beantwoorden via een PB omdat het al een tijdje geleden is.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Waar te koop

Bericht door Janice »

Hallo,

Ik vroeg me af of iemand bekend is met een huisarts in de buurt van Rotterdam en omstreken die T-vriendelijk is. Dan bedoel ik eentje die bereid is hormonen voor te schrijven+medische begeleiding . Of
alleen medische begeleiding bij hormoongebruik. Ook zou ik graag meer informatie willen met betrekking tot endocrinologen die bereid zijn T's te helpen zonder een psychologisch voortraject.

Mvg,

Janice
Gebruikersavatar
Vanessa81
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2016, 11:36
Gender: Trans MtF

Re: Waar te koop

Bericht door Vanessa81 »

Hallo,

Kan iemand mij ook aub een pb sturen waar ik online hormonen kan kopen? Ik weet dat het op eigen risico is. Ik wil gewoon een wat vrouwelijker lichaam hebben. Past meer bij mij als androgyn. Ik ga een lage dosering gebruiken. Daarom graag wat hulp van iemand. Alvast bedankt!

Groetjes Vanessa
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Waar te koop

Bericht door Anon20190712 »

Vanessa81 schreef: 15 jul 2018, 21:54 Hallo,

Kan iemand mij ook aub een pb sturen waar ik online hormonen kan kopen? Ik weet dat het op eigen risico is. Ik wil gewoon een wat vrouwelijker lichaam hebben. Past meer bij mij als androgyn. Ik ga een lage dosering gebruiken. Daarom graag wat hulp van iemand. Alvast bedankt!

Groetjes Vanessa

Naast dat het totaal geen slim plan is om online hormonen te kopen, is dit ook nog eens een heel oud draadje en zie ik dat dit je 2e topic is met 2 jaar er tussen. In die tussentijd had je al lang op een legale weg hormonen kunnen vinden.