Bijna!!

Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Bijna!!

Bericht door Kim-NL »

Komende vrijdag is het dan eindelijk zo ver. Mijn afspraak bij de endocrinoloog en het verzilveren van de recepten. Iedereen vraagt me of ik zenuwachtig ben, maar dat ben ik niet. ik ben vooral ongedurig en tegelijkertijd dankbaar dat het nog maar 2 dagen is. Hoe voelde jullie je vlak voor aanvang van de hormoonbehandeling? Bang, melancholisch, gevuld met twijfel, blij?? Ik ben benieuwd!

XX Kim
Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 417
Lid geworden op: 14 feb 2013, 02:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Someren, NB

Re: Bijna!!

Bericht door Mike »

Wat fijn. Ik heb nog geen hormonen, dus daar kan ik niks over zeggen.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Bijna!!

Bericht door Jannet V »

Ikzelf was helemaal hyper. En ben zo blij dat ik het een half jaar geleden opgeschreven heb. (Want ik denk niet dat ik me, na wat er allemaal gebeurt is nog goed zou herinneren)

De apotheek.

"Hallo?! ... Ik herkende je helemaal niet!"
Mijn huisarts,(vakantie periode en dus valt ze even in bij de apotheek), een hele lieve vrouw, ziet even niet wie ik ben. Met een briefje in de hand, alsof ik 50 jaar geleden bij slagerij Been sta, zeg ik veel te enthousiast, "Ik mag beginnen!" en laat het briefje zien. Even voel ik me de puber die stond te dansen bij Gea na het telefoongesprek met de arts van het Genderteam. "We hebben ze niet in huis maar morgenmiddag mag je ze ophalen." En wederom voel ik de behoefte om te gaan dansen. Ik weet het, ik ben al 57. Herbezien, ik ben nog maar 57 en begin morgen aan de volgende stap, het logische vervolg op de afgelopen jaren. Huilen van blijdschap zou ook een goed alternatief zijn maar eigenlijk kan ik het niet in woorden vatten. Misschien lukt het nog eens om dit gevoel in woorden om te zetten zodat de emotie die er bij hoort ook voelbaar is voor degene die het leest.

Niet zenuwachtig maar verschrikkelijk blij, eindelijk zou ik los kunnen komen van mijn dwingende mannelijkheid. En binnen een week was dat ook zo.

Jannet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Bijna!!

Bericht door Engel »

Kim-NL schreef:Komende vrijdag is het dan eindelijk zo ver. Mijn afspraak bij de endocrinoloog en het verzilveren van de recepten. Iedereen vraagt me of ik zenuwachtig ben, maar dat ben ik niet. ik ben vooral ongedurig en tegelijkertijd dankbaar dat het nog maar 2 dagen is. Hoe voelde jullie je vlak voor aanvang van de hormoonbehandeling? Bang, melancholisch, gevuld met twijfel, blij?? Ik ben benieuwd!

XX Kim
Wat ongelooflijk fijn voor je, helaas kan ik daar nog niets over zeggen want ik moet nog beginnen met hormonen, volgend jaar...
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Bijna!!

Bericht door Arike »

Gefeliciteerd met deze mijlpaal, Kim!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Bijna!!

Bericht door Holden »

Gefeliciteerd Kim :D. Ik zal over een maand ofzo kunnen vertellen hoe ik me voel net voor het begin van de HRT (ik word vandaag besproken door het genderteam en als het goed gaat hoor ik morgen of ik het groene licht hebt gekregen).
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Bijna!!

Bericht door Fay »

Gefeliciteerd als eerste, als 2de, ik was stik nerveus, heb de moontjes eerst 2 weken op de plank laten liggen,en maar naar kijken en weer wegstoppen en weer voor de dag halen, durfde de stap niet te nemen

Eenmaal genomen blijkt het vrij snel in je dagelijkse patroon te zitten

geniet ervan :)

Vicky
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Bijna!!

Bericht door Anon20180501 »

Fijn om te horen, Kim. Proficiat!

Vlak voor en na het begin overkwam me van alles behalve twijfels, teleursteling en boosheid.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Re: Bijna!!

Bericht door Kim-NL »

Wat heerlijk dit van jullie allemaal te horen!
Dank jullie

xx Kim
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:14
Gender: Trans FtM
Locatie: Emmen

Re: Bijna!!

Bericht door Anthony »

Gefeliciteerd
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….