Bijna!!

Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Bijna!!

Bericht door Anon20180501 »

Hai Kim,

Een euforische gevoel krijg je volgens mij niet direkt van de effecten op je fysiek (voordat die zichtbaar worden duurt wel even) maar door de behaalde mijlpaal in je traject en is denk ik qua intensiteit evenredig groot aan oa de duur en mate van intensiteit en stress van het traject voorafgaand aan.

Wat ik wil zeggen is dat ik liever gehad had dat ik niet zo'n enorm euforisch gevoel had gehad toen ik met de HRT begon, de aanloop was een hel.

Laat je hierdoor dus niet misleiden en ga af op je eigen gevoel.

Liefs Daniéla
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Bijna!!

Bericht door Venka »

Hoi Kim,

Zoals jij waarschijnlijk ook wel weet,een transitie is niet enkel een paar pilletjes en daarna e.v.t. een operatie er achteraan.Een transitie is zo veel meer dan alleen het medische gedeelte.Ik vind de geestelijke groei die je doormaakt tijdens H.R.T net zo belangrijk,wellicht belangrijke dan enkel alleen het lichamelijke aspect. Tuurlijk ik ben ik ook nog lang niet lichamelijk waar ik graag had willen zijn.Ik had bij mijn psych daar een heel gesprek over paar weken geleden,transitie en de duur er van.Mijn psych zei ook al,zwart/wit gezien zou je medisch met 1,5/2 jaar helemaal klaar zijn maar geestelijk gaat een transitie steeds door en in totaal moet je er tussen de 5/7 jaar voor uit trekken.Maar ja wat kun je verwachten na 12 dagen hormonen,ik hou ook niet van dat eufonische gedoe en het bejubbelen van het begin van H.R.T. Het is een begin van weer een stapje naar jezelf en zo komen er steeds weer stapjes en stapjes tot je uiteindelijk ook vrede sluit met de die stomme spiegel.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Bijna!!

Bericht door Fay »

12 dagen, ook wel erg kort om enige zinvolle conclusie te kunnen trekken

Je lichaam en geest moeten zich instellen op die hrt, dat kost tijd, is idd even wennen, de eerste periode is niet leuk, bij mij werd het na een week of 2 al wat rustiger,met gevoelens van euforie, het voelde goed, alsof je stoned bent zo schreef ik, er volgde een periode van gestuiter en inmiddels na bijna 2 maanden is het stabiel, soms zelfs saai te noemen

Niks mis met beschrijven wat er gaande is is mijn insteek geweest, en als dat euforie is, dan is dat euforie

Gewoon gedult hebben, het kost tijd, geef jezelf die tijd die je nodig hebt

Vicky
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Bijna!!

Bericht door Anon20180501 »

Niks mis met beschrijven wat er gaande is is mijn insteek geweest, en als dat euforie is, dan is dat euforie
Natuurlijk Vicky, en met euforie op zich is ook helemaal niets mis (mits je jezelf niet voorbij loopt) en een beetje stoned gevoel direkt ten gevolge van de hormonen herken ik ook wel. Een en ander door een complex van factoren denk ik.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Bijna!!

Bericht door KarenTS »

Hoi Kim, ik zit nu 26 dagen aan de hormonen.Ik was zeker blij toen ik kon beginnen.Ergens viel er wel een rust over me heen.Een serieuze stap voortwaarts in mijn transitie,die al een hele tijd bezig is.
Ik merk wel dat er iets gaande is in mijn lijf maar nog geen opmerkelijk opvallende veranderingen.Mentaal merk ik echter wel al wat meer emotionele onstabiliteit,moodswings en zo.Grotere veranderingen zullen nog wel even op zich laten wachten ,vermoed ik.Nu is het ook niet voor iedereen hetzelfde,zo wordt mij verteld.Misschien dat in de toekomst de dosis ook aangepast moet worden maar dat merken we wel.In ieder geval op weg en daar ben ik blij om! Jij ook gefeliciteerd nog trouwens en eel succes gewenst.

Groetjes, Karen
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Re: Bijna!!

Bericht door Kim-NL »

Ik had toen ik het schreef een knies dag. Ik ben ook wel echt blij dat ik ben begonnen. Het is zo vreemd dat je denkt die moodswings wel onder de duim te houden/krijgen, maar niets is minder waar. Het komt als een vloedgolf over je heen. En heb in nog geen 2 weken al 3 keer gejankt. Dat is meer als dat ik deed in een heel jaar hahaha.
Ik neem trouwens daags 50 mg androcur en 4 mg progynova. Dat is toch een normale dosis? (Ik weet niet of dosissen gemeld mogen worden op dit forum)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Bijna!!

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Kim, gelukkig kan je weer lachen. :hug2:

Die huilbuien komen me in tegenstelling tot de moodswings bekend voor en beide zijn een logisch gevolg van een gedestabiliseerde hormoonhuishouding.
Ergens een goede ontwikkeling dus.

4 mg progynova is wat ik ook slik maar daarnaast slik ik spironolacton dat in heel andere dosises voorgeschreven wordt.
50 mg androcur is wel een dosis die ik vaker heb horen langskomen.

Liefs Daniéla