duurt lang allemaal

Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: duurt lang allemaal

Bericht door Holden »

mick1984 schreef:dankje.holden.. das bij jou idd lekker snel.. heb je zeker maar 4 gesprekken gehad?
Ik heb er 5 gehad, ongeveer elke 3 weken ipv 1 keer per maand. Bij m'n 4e gesprek ging m'n vriendin mee en het 5e gesprek was meer een afsluitingsessie waar we ook een soort tijdlijn maakte zodat ik wist waar ik aan toe was en hoe lang ik ongeveer zou moeten wachten voordat ik met de hormonen kon beginnen (als het genderteam het natuurlijk goedkeurde). Ik gebruik sinds eing augustus m'n jongensnaam, mss dat dat ook had geholpen. Ook al was ik toen nog niet aan de testo (nu trouwens ook nog niet) voelde ik mij wel stukken beter om niet meer met m'n vorige naam te worden toegesproken.

Ik ben er (de naam verandering) expres vroeg mee begonnen voor 2 redenen: 1 - ik was het zat om de hele tijd m'n vorige naam te horen en ik wou gewoon mezelf zijn. 2 - Mss dat het wat makkelijker voor m'n familie (maar vooral ook m'n vriendin) was dat er al een soort verandering gebeurde zonder dat mijn gezicht veel veranderde. M'n vriendin heeft met het hele process gewoon tijd nodig (snap ik helemaal) dus probeer(de) ik alles in kleine stapjes met wat grotere tussen poosjes te doen. Eerst binden, dan VU bellen, na ongeveer 1.5 jaar met binden begon ik met packen, kort daarna nieuwe naam, november VU sessie begonnen, en nu in maart zo aan de testo. Het is (jammer genoeg) wel een lange procedure, maar mss is dat ook wel beter voor je naasten zodat zij wat meer tijd krijgen om eraan te wennen. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk aan de testo en operaties, maar (ik vind het tenminste) ook belangrijk om je familie (iig diegene waar je wel close mee bent) de tijd te gunnen om aan de 'nieuwe jij' te wennen. Zij (niet iedereen trouwens) hebben ook de tijd nodig om de 'vorige jij' te rouwen. Voor m'n vriendin voelde het alsof de vrouw waar zij een relatie mee begon dood ging en dat de 'nieuwe ik' haar vermoord had om het zo cru te zeggen. Vandaar dat ik het ook veel met haar heb besproken en alle vragen eerlijk (en vaak ook heel uitgebreid) heb beantwoord. Natuurlijk is dit jouw leven en jouw proces, maar er zijn ook veel anderen die door een ander soort proces moeten gaan en dat is soms ook wel belangrijk om in je achterhoofd te houden. Ik ken jouw hele levensverhaal niet, dus het kan zijn dat jij helemaal niets kan met wat ik net allemaal heb geschreven maar misschien ook wel. Dit is alleen mijn verhaal natuurlijk en hoe ik het allemaal heb gedaan/beleefd dus misschien dat het jou helemaal niet aanspreekt. Maar goed, just my two cents om het zo maar te zeggen.