FTM, DE pil...

Gebruikersavatar
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Romano »

Ik heb vandaag ook orgametril aan mn huisarts gevraagd,is 5 mg dosis normaal?heb drie maanden om uit te proberen meegekregen.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Gabriël »

Een paar maanden geleden ben ik van de gewone anticonceptiepil doorslikken overgestapt op Orgametril 5mg en dat bevalt me perfect!
De eerste paar weken had ik wel wat onrust in mijn onderbuik, wat aanvoelde alsof ik weer ongesteld zou worden. Maar gelukkig was dat niet zo. Ook geen doorbraakbloeding gehad. De overstap was ook gewoon eerst de pilstrip afmaken en daarna de volgende dag starten met orgametril.
Qua bijwerkingen merk ik niks. ook geen overmatig zweten dus. Maar goed, bijwerkingen zijn bij elk medicijn bij elk persoon verschillend natuurlijk. :)

Persoonlijk zou ik echt orgametril aanraden aan elke ftm. Geen extra vrouwelijke hormonen in het lichaam, maar wel die ongesteldheid weg. Heerlijk.
Kris
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jan 2013, 00:28
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Kris »

Klinkt echt perfect de Orgametril. Alleen ik zit dan nog met het probleempje dat ik een vriend heb, en die 2x per jaar dat we seks hebben wil ik wel beschermt zijn. Gewoon puur voor het veilige gevoel.
Hmm...
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Re: FTM, DE pil...

Bericht door boytomlife »

Ehmmm dat wordt dan een condoom gebruiken, of heb je dat liever niet? Want dan zul je idd bovenop de orgametril nog iets moeten gebruiken (spiraaltje/pessarium), maar ik heb geen flauw idee hoe dat werkt in combi met de orga...
Kris
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jan 2013, 00:28
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Kris »

Ja een condoom gebruiken is altijd een oplossing, maar ik vind het nog steeds een naar idee. Wat nou als er wel een gaatje in zit :S Ik heb (nog???) geen zin om zwanger te worden.
En ik wilde de Orgametril slikken omdat je dan geen vrouwlijke hormonen binnen krijgt. En door spiraaltje weer wel enzo. Hm... Ik ga mijn huisarts bellen!!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Paul »

Helaas zit ik met het zelfde probleem als jij Chris. Orgametril klinkt perfect, ik ga ook eens informeren bij de huisarts.
De pil is natuurlijk een optie, maar als je er gevoelig voor bent, of zelfs zo'n zeldzaam geval bent die er trombose van krijgt (lees: ik dus) dan is dat niet het juiste spul.
En about condooms: als er een gaatje in blijkt te zitten, kun je toch altijd nog voor de morning after pil gaan als je het ergste vermoed?
Gebruikersavatar
Kiyo
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2013, 18:00
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Kiyo »

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest maar die wilde eerst gaan informeren over Orgametril voordat hij het me voor ging schrijven. Hij wil me eigenlijk aan de normale pil hebben maar dit heb ik liever niet. Hoe ging dat bij jullie?
Ik hoop dat hij het me gewoon voor gaat schrijven, en zo niet, kan ik dan bezwaar maken ofzo? Of vragen of ik het toch voor een proefperiode mag proberen?
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Gabriël »

Ik denk dat hij liever de gewone pil wilde voorschrijven omdat hij die kent, en blijkbaar (te) weinig weet over Orgametril. Hopelijk schrijft hij na het informeren gewoon orgametril voor. :)
Mocht hij evengoed nog weigeren, dan denk ik dat het belangrijk is om hem duidelijk te maken dat de gewone pil allerlei vrouwelijke hormonen toevoegt en dat dit bij orgametril niet het geval is. En dat je als transjongen dus geen extra vrouwelijke hormonen wil.
Mocht, in het ergste geval, hij nog niet luisteren, dan kun je gewoon weigeren de gewone pil te nemen en naar een andere dokter te gaan voor een second opinion.
Gebruikersavatar
Kiyo
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2013, 18:00
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Kiyo »

Dank je Gabriël! ^^ Dat zou best de reden kunnen zijn. Ik hoop dat hij inderdaad van gedachte verandert na het informeren. Over een week kan ik terug bellen en hoop ik gewoon goed nieuws te krijgen.
Wel goed om te weten dat ik ook voor een second opinion kan gaan, mocht het zo lopen (ik hoop van niet).
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Figó »

Ze mogen zoiets niet weigeren hoor! Kan me daar niks bij voorstellen. Als jij Orgametril wil en je hebt daar goede redenen voor moet er geen probleem zijn. Ik denk idd dat je huisarts gewoon niet goed weet wat Orgametril precies is.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl