FTM, DE pil...

Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Gabriël »

Ik had trouwens dat ik naar mijn huisarts ging en een invaller kreeg, dat zij ook een beetje terughoudend was omdat zij Orgametril helemaal niet kende. Ze snapte wel waarom ik het wilde (en de gewone pil was geen optie, want die slikte ik al jaren door) en ze stond er ook wel open voor, maar ze wist er dus niks van. En zij had toen ook eerst een ander iemand gebeld om te vragen hoe en wat en daarna diezelfde dag heeft ze voor mij een recept gefaxt naar de apotheek.
Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat een dokter niet graag zomaar een medicijn voorschrijft dat-ie niet kent.

Maar succes en hopelijk krijg je dan over een week gewoon goed nieuws. :)
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Daniel »

Ik heb mijn huisarts het nummer en e-mailadres van Jos Megens (van het genderteam) gegeven. Ze heeft contact opgenomen en de volgende dag lag mijn recept klaar bij de apotheek.
Nu nog wachten tot "het feest" begint, zal je altijd zien dat ik dan eens oversla...
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
Kiyo
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2013, 18:00
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Kiyo »

Goeie Daniel! Daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Ik heb net gebeld en hij lijkt niet volledig overtuigd, hij vindt dat ik net zo goed de normale pil kan nemen. Maar, het goeie nieuws; wel krijg ik Orgametril drie maanden op proef :) Gelukkig.
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Daniel »

Goedzo Kiyo!

Ik heb het 15 dagen op proef, maar daarna liggen er nog 4 maanden op me te wachten.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Re: FTM, DE pil...

Bericht door boytomlife »

Tis een leuke pil, maarehhh zweten mannen, zweten! En alle middeltjes tegen zweten die vroeger in mn heftige zweetperiodes hielpen, helpen nu niet meer. Hallelujah :P
Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 417
Lid geworden op: 14 feb 2013, 02:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Someren, NB

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Mike »

Ik ga woensdag naar de dokter om te vragen of ik orgametril kan krijgen :)
Gebruikersavatar
Kiyo
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2013, 18:00
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Kiyo »

@ Tom; is dat zweten zo erg? Ik ben wel benieuwd hoe ik er op ga reageren! Hij had het er over dat er grote kans is op doorbraakbloedingen, ik hoop dat dat een beetje meevalt ^^;

Succes Mike! :)
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Re: FTM, DE pil...

Bericht door boytomlife »

Ik heb nooit doorbraakbloedingen gehad Kiyo. Sinds ik die pil slik (en zelfs een keer vergeten), totaal niks meer. Ja de gewone zooi, maar dat heb ik altijd al gehad. En verder qua klachten dus wel effe overgangsshit, en ja ik ben wel meer gaan zweten. Dacht eerst dat het met mn stage te maken had (het was ijskoud buiten en superheet daarbinnen dus ik zweette me te pletter waar dan ook), maar ook erna hield het aan. Mn zweten is weer een beetje als toen ik 14-15 was en ik merk dat als ik nu ren voor de trein, zweet echt van mn voorhoofd druppelt (had ik echt nooit). En Odorex houdt me niet droog, maar droger, dus dat is best apart.

Iedereen reageert anders, maar reken wel op wat meer zweten idd. Was je sochtens gewoon met zeep, dan deo, trek shirtjes die recht tegen je lijf zitten gewoon nooit 2x meer aan, zelfs niet als je maar paar uurtjes droeg, dan ben je altijd fris.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Harro »

Ik heb alleen last van nachtzweten, kan soms midden in de nacht wakker worden met een nat shirt en klamme lakens.
Op zich niet echt een probleem, gooi mijn shirt uit, rol naar de andere kant van mijn bed en slaap verder. Moet alleen iets vaker mijn lakens uitwassen.
Van mijn huisarts begreep ik dat zweten dit een normale reactie kan zijn.
Verder heb ik het idee dat mijn gezichtsbeharing iets meer geworden is, maar ook daar heb ik geen probleem mee
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Minne »

Ik was vandaag naar de huisarts gegaan voor Orgametril, ze was er wel positief over, maar ze had de bijsluiter voor me opgezocht en daar stonden behoorlijk wat bijwerkingen in; meer dan 10% kans op doorbraakbloedingen(wat volgens haar heel veel was), gewicht aankomen, misselijk, overgeven..en dat stond allemaal bij 'zeer vaak voorkomend'. Uiteindelijk heb ik het maar niet gedaan, want ik ben op zich niet ontevreden over de pil die ik nu heb, het leek me alleen wel fijn om er eentje zonder vrouwelijke hormonen te hebben. En ik word nogal snel misselijk van medicijnen, dus vooral dat leek me niks. Hebben jullie last van veel bijwerkingen bij Orgametril?