FTM, DE pil...

Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Gabriël »

Elk medicijn heeft een flinke lijst aan bijwerkingen die veel voorkomen, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ze ook krijgt.
Over het algemeen ben ik heel erg gevoelig voor medicijnen en heb ik heel veel last van bijwerkingen; ook bijwerkingen die zelden voorkomen.
Maar met Orgametril heb ik nog geen bijwerkingen gehad. Het enige was in de eerste weken een soort rommelig gevoel in mijn onderbuik, maar dat was het. En ik slik het nu ruim een half jaar geloof ik.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon en stop ermee als je wel te veel last hebt van bijwerkingen.
Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 417
Lid geworden op: 14 feb 2013, 02:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Someren, NB

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Mike »

Sinds vandaag heb ik orgametril... Nu nog wachten tot ik ongesteld word XD en dan hoop ik daarna iig veel minder vaak ongesteld te worden :)
Gebruikersavatar
Kiyo
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2013, 18:00
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Kiyo »

Ik kan morgen m'n orgametril ophalen! Ben erg benieuwd!

Heeft iemand trouwens ervaring met implanon (staafje in je arm)? De huisarts stelde het voor omdat ik van plan ben voor een lange tijd naar het buitenland te gaan, en ik dan niet een voorraad pillen mee hoef te nemen. :)
Elijah
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mei 2013, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Elijah »

Interessant topic! Zelf zit ik al jaren aan allerlei hormoonpillen (heb er wel eens vijf op een dag moeten slikken), in verband met hormonaal gedoe. Geen pil is helaas geen optie aangezien ik endometriose heb en mijn buik dan gaat verkleven. Maar ik merk dat ik steeds meer moeite krijg met het slikken van al die vrouwelijke hormonen en de pil die ik nu heb werkt ook helemaal niet goed (veel buikpijn, doorbraakbloedingen enz.). Ik ben dan ook van plan om weer eens een bezoek aan de gynaecoloog te brengen en zal dan zeker zijn mening over de Orgametril vragen.

Ik kan echt niet wachten tot ik van die baarmoeder af ben...

@Mike en Kiyo Ik hoop dat jullie goede ervaringen met die pil zullen hebben!
Derk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2013, 20:09
Gender: Man
Locatie: Noord-Brabant

Re: FTM, DE pil...

Bericht door Derk »

Ik weet niet of het al genoemd is, maar 'de minipil' bevat schijnbaar geen oestrogeen dus misschien is dat iets :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Minipil" target="_blank